A2

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
RR1977
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holbæk

A2

Indlæg af RR1977 »

Hej i dygtige gutter og gutinder
Jeg har en audi a2 der driller.

den er grundindstillet - uden fejl.
den har hydraulik olie.

start af bil:
pumpe lyder i ca 6 sekunder ved døråbning som den skal..
Der er periodisk ventetid før den viser 1 i display når bilen startes, og det tager tid før den
den er i gear og klar til kørsel.

hvad værre er at ved kørsel frem mod kryds - den bliver i 3 gear
hvis man ikke er obs på det og bruger tiptronic (og gearer ned "manuelt" så bliver den i - og starter i 3 trediegear - hvilket den ikke kan :)

pumpe kører ca 6 sek og holder så pause på ca 26 sek - så kører pumpen igen
er dette interval ok ?

har i nogen bud på hvad der kan være galt ?

MVH
Rasmus
Ejner
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: A2

Indlæg af Ejner »

Antal km?
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Brugeravatar
doktorfrank
Geografisk sted: Ringsted

Re: A2

Indlæg af doktorfrank »

Uden yderligere analyse med VCDS er det nok vanskeligt, ikke mindst på skrift, for der er så mange muligheder. I hvert fald ser det forkert ud, at pumpen kun kører så kort i en situation, hvor jeg ville forvente lavt tryk ... efter op og nedgearinger med tilhørende ud- og tilkoblinger.
Når den er fastlåst i 3. gear efter opbremsning til stilstand, er der ikke tilstrækkeligt tryk til gangstelleren. Det kan der være en håndfuld årsager til, hvilket måske og måske ikke kan afsløres med VCDS. Jeg vil forvente, at det ikke er en lille, isoleret fejl, men snarere noget, der kræver demontering af hele systemet (hydraulikstation, koblingsaktuator og gangsteller) og desuden har jeg med tre af mine A2 med 600 kkm på klokken været ude for knækkede ledninger under "gearstangen" så informationerne til styreboxen er mangelfulde.
Giv gerne lyd på min talefon (4011 2442) - jeg kommer meget jævnligt i nærheden af Holbæk på mine ture.
I familien: VW Lupo 3L -01, 3 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy, VW Polo GTi -18.
Besvar