Motor 1.2 Diesel med automatgear
Ved I om den fjeder, der er mellem udløserhåndtaget og gearkassen skal være der?
På gearkasse-stedet hvor den skal side (på min bil), ser der ikke ud til at have været nogen og jeg synes også at have læst et sted i en kommentar til en tråd, at ikke alle har en monteret.
Kan nogen fortælle mig mig om denne?
Fjeder mellem udløserhåndtaget og gearkassen
-
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Jyderup
Re: Fjeder mellem udløserhåndtaget og gearkassen
Den udvendige flade arm er sammen koblet med trækwiren fra koblingscylinder.
På armen er der et hul, som jeg bruges til at sætte et stykke snor i, og så binde armen fast.
Det sker kort tid før jeg skal montere gear på motor igen ifm. udskiftning af kobling.
Så sikres det at tryklejet ikke falder ud af sine holde clips, mens der bakses med at få gear på plads igen på motor.
Og - nej der er ingen fjeder monteret
På armen er der et hul, som jeg bruges til at sætte et stykke snor i, og så binde armen fast.
Det sker kort tid før jeg skal montere gear på motor igen ifm. udskiftning af kobling.
Så sikres det at tryklejet ikke falder ud af sine holde clips, mens der bakses med at få gear på plads igen på motor.
Og - nej der er ingen fjeder monteret
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
- doktorfrank
- Geografisk sted: Ringsted
Hullet er ganske rigtigt til en fjeder. Men den har ikke været monteret siden prototypen i 1999. Jeg har forsøgt at montere en fjeder for at holde tryklejet fri af kontakt med koblingen - det havde ingen indflydelse på funktionen.
I familien: VW Lupo 3L -01, 3 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy, VW Polo GTi -18.
-
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Jyderup
Tak for svar