Førerdør i baglås

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Førerdør i baglås

Indlæg af dykker5502 »

For noget tid siden "legede" jeg lidt med min førerdør og især låsemekanismen.

Jeg har oplevet på flere biler at man godt kan låse døren mens den er åben. Når man så mækker døren låses den op, så man umiddelbart kan åbne døren igen uden at låse op med nøglen.

Nu prøvede jeg det samme på min A2, og det skulle jeg måske aldrig have gjort.
  • Åbnede døren
    Låste den med nøglen
    Smækkede døren
    Prøvede at åbne, men døren var låst
    Satte nøglen i og prøvede at låse op - centrallåsemekanismen aktiveredes i alle døre, men førerdøren var stadig låst
Jeg har købt en ekstra dørlås og har kunnet genskabe situationen på denne lås, hvor jeg jo ellers kan se hvad der foregår (det er ret svært inde i en lukket dør).

Jeg er med på at der er noget med nogle mikroswitche, men jeg tror IKKE det er et elektrisk problem - det er et rent mekanisk. En eller anden pal skal lige skubbes på plads eller nowet.

https://youtu.be/gO6cGqD9Tho

Inden filmen havde jeg aktiveret den arm der flyttes af aktuatorenog formodentlig også af dørnoglen.


Så hvad er lige tricket for at låse den op igen.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
AAA
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 11. jul 2010 15:22
Geografisk sted: Amager

Re: Førerdør i baglås

Indlæg af AAA »

Øv for et problem :(

Det eneste jeg tænker - den er blevet frossen, nu du siger det er noget mekanisk, er måske, den skal ind og står i et opvarmet lokale natten over?


Håber du får det løst
Audi A2 2005 7 august 2005 262.000 km

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel - man bliver gammel, når man holder op med at lege;o)
Besvar