Oliepind vil ikke clipse fast

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
JohannesBE
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 16. feb 2023 21:24
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Mors

Oliepind vil ikke clipse fast

Indlæg af JohannesBE »

Jeg har det problem at oliepinden vil ikke clipse fast til enden af røret. Derfor rager den et stykke ud fra røret, og det gør så at det orange håndtag på pinden, rører ved frontskoldet, som så af denne grund har svært med at forblive lukket.

Har renset omkring der hvor den skal clipse fast, men det har ikke hjulpet. Det virker også som om selve pinden skal have mere tryk for at komme til bunds, end det man er vant til fra biler med normale oliepinde.

Jeg tror det er selve clipsene som er slidte men de virker også lille til at klare opgaven.

Det jeg syntes er mærkeligt, er at når jeg trykker oliepinden til bunds og slipper, så "hopper" den op igen. 2-3cm. Er det normalt for en 1,2tdi Audi A2? I min verden så burde den bare kunne sidde der af sig selv i kraft af tyngdekraften.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Oliepind vil ikke clipse fast

Indlæg af 2a2 »

Har aldrig fået den til at sidde korrekt - har købt en ny oliepind som forsøg - hjalp intet.
Så jeg har resigneret og klistret en tynd fiberplade på front-lågen som så sørger for at presse den ordentligt på plads. Og det hjælper naturligvis ikke på at det er en smule bøvlet at lukke den men til gengæld presses oliepinden på plads
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Besvar