Hej eksperter
Har brug for råd igen
Lupoen, der efterhånden har kørt 370.000 km har tre gange inden for en uge fået det problem, at den har været helt død, når tændingsnøglen drejes til start.
Den kører ellers upåklageligt.
Fejlen har kunnet afhjælpes med, at der trækkes lidt i koblingskablet, hvorefter alt er normalt igen. Den grønne fod kommer frem ved tryk på bremsen. VCDS viser ingen fejl. Jeg har selvfølgelig tænkt på koblingscylinderen, der ellers er skiftet for 6 år siden. I måleblokken i VCDS måles koblingsspændingen til 1,97 V stigende til 3,8 når der trykkes på bremsen. Den er sidst grundjusteret for 3 år siden , hvor den fik en ny renoveret gearkasse, kobling og føringsrør samt ledningsnet til gearskifteboksen - knækket skiftegaffel. har kørt 55.000 siden
Kan den høje koblingsværdi være årsagen til at den i nogle tilfælde er helt død ? Hvis jeg justerer den ned kommer jeg vel ikke udenom grundjustering. Jeg har prøvet det før, men det virker som om alt kan gå galt.
Gangsteller stangen er tidligere skiftet. trykkuglen 5 år gammel.
Andre forslag inden jeg kaster mig ud i det
På forhånd mange tak
Kan ikke starte - høj koblingsværdi
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Kan ikke starte - høj koblingsværdi
Det plejer at løse sig ved udskiftning af koblingsaktuatoren med en renoveret enhed. Jeg vil gerne se på den afmonterede for evt at blive lidt klogere på netop denne, meget velkendte fejlfunktion, som stadig er lidt gådefuld. Jeg laver naturligvis gerne en indskiftningsklar aktuator til dig.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Kan ikke starte - høj koblingsværdi
Mange tak Doktorfrank
Det lyder helt rigtigt og jeg ender nok der snart. Jeg har datter i sorø og er jævnt tit der.
Forinden nedjusterede jeg koblingspændingen til 1,85 og foretog grundjustering og creep poit justering. Løb glat igennem. Siden har jeg trods mange starter ikke kunnet reproducere fejlen.
I stedet er der tilkommet en ny fejlkode i VCDS. Den var der ikke før grundjusteringen.
Startspærremodul - 1 fejl fundet 01202 diagnoseledning 4410 kortslutning periodisk. Ross tech siger om den fejl
01202 - Diagnostic Cable: Short to Ground
Possible Symptoms
Immobilizer active
Engine doesn't start
Possible Causes
Short Circuit between K and W Line on Immobilizer Control Module (J362)
Immobilizer Control Module (J362) faulty
Possible Solutions
Check K and W Line for Short Circuit
Check/Replace Immobilizer Control Module (J362)
Kan en ledningsfejl være årsagen til mit problem. Hvor sidder startspærremodulet? Ledningerne derfra går vel op til motorstyringen under viskerne.
Det lyder helt rigtigt og jeg ender nok der snart. Jeg har datter i sorø og er jævnt tit der.
Forinden nedjusterede jeg koblingspændingen til 1,85 og foretog grundjustering og creep poit justering. Løb glat igennem. Siden har jeg trods mange starter ikke kunnet reproducere fejlen.
I stedet er der tilkommet en ny fejlkode i VCDS. Den var der ikke før grundjusteringen.
Startspærremodul - 1 fejl fundet 01202 diagnoseledning 4410 kortslutning periodisk. Ross tech siger om den fejl
01202 - Diagnostic Cable: Short to Ground
Possible Symptoms
Immobilizer active
Engine doesn't start
Possible Causes
Short Circuit between K and W Line on Immobilizer Control Module (J362)
Immobilizer Control Module (J362) faulty
Possible Solutions
Check K and W Line for Short Circuit
Check/Replace Immobilizer Control Module (J362)
Kan en ledningsfejl være årsagen til mit problem. Hvor sidder startspærremodulet? Ledningerne derfra går vel op til motorstyringen under viskerne.
Re: Kan ikke starte - høj koblingsværdi
Den der DTC 01202 skal bare slettes med diagnoseudstyr på tænding trin II (stoppet motor). Fjern først diagnosekablet når tænding er i taget fra.
Har du oplevet startspærren har været aktiv? - nogle sekunders motordrift og derefter stop ?
Har du oplevet startspærren har været aktiv? - nogle sekunders motordrift og derefter stop ?
Re: Kan ikke starte - høj koblingsværdi
Jeg har nu slettet fejlen og holder selvfølgelig øje med om den kommer igen. Jeg har ikke oplevet, at startspærren har været aktiv med symptomer som nogle sekunders motordrift og derefter stop. Der er vel ikke noget der hedder tilfældig fejl, men jeg kan nok ikke gøre andet end afvente yderligere udvikling.