Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: lør 11. feb 2023 15:13
- Geografisk region: Bornholm
- Geografisk sted: Rønne
Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Hej
Jeg har fået en bil (Audi A2 3L) ind på værkstedet fra en kunde, og kunden har selv fejlsøgt og sagt at koblingen skal skiftes.
Fik bilen uden strøm eller noget, skubbede den ind på værkstedet og skiftede kobling.
Nu skal jeg til at lave grundindstilling, har vcds til rådighed, der ligger ingen fejl, men hydraulikpumpen kører hele tiden og gearstelleren bliver ved med bare at køre ind og ud.
Hvor skal jeg starte min fejlsøgning, eller er der andre der har haft sådan en fejl? Har prøvet at søge nettet tyndt forgæves, så håber i eksperter herinde kan hjælpe mig
Jeg har fået en bil (Audi A2 3L) ind på værkstedet fra en kunde, og kunden har selv fejlsøgt og sagt at koblingen skal skiftes.
Fik bilen uden strøm eller noget, skubbede den ind på værkstedet og skiftede kobling.
Nu skal jeg til at lave grundindstilling, har vcds til rådighed, der ligger ingen fejl, men hydraulikpumpen kører hele tiden og gearstelleren bliver ved med bare at køre ind og ud.
Hvor skal jeg starte min fejlsøgning, eller er der andre der har haft sådan en fejl? Har prøvet at søge nettet tyndt forgæves, så håber i eksperter herinde kan hjælpe mig
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: lør 11. feb 2023 15:13
- Geografisk region: Bornholm
- Geografisk sted: Rønne
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Det skal lige siges at stangen forneden er der intet slør i, men den forbindelsesstang med 2 kugler ved hver ende er der ca. en kilometer slør i - kan det være skyld i fejlen?
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Stangen med de to kugleskåle må intet slør have når den sidder trykket på kuglerne. Det er en grundforudsætning for at kunne gennemføre grundjusteringen uden problemer.
Desværre kan en af de 3 originale dele ikke fås længere.
Tag kontakt til "ibbermand" via DBA, han har en ganske fin løsning på det problem.
Desværre kan en af de 3 originale dele ikke fås længere.
Tag kontakt til "ibbermand" via DBA, han har en ganske fin løsning på det problem.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: lør 11. feb 2023 15:13
- Geografisk region: Bornholm
- Geografisk sted: Rønne
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Super tak.
Har dog bestilt det hele hos ftz originalt så det kommer på mandag men ja hos dem står der også at det udgår når de har 0 på lager
Har dog bestilt det hele hos ftz originalt så det kommer på mandag men ja hos dem står der også at det udgår når de har 0 på lager
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Hej - det med at gangstelleren kører ind og ud hele tiden er nok bare fordi den skal grundjusteres og hydraulikstationen der kører hele tiden er formodentligt pga ovenstående da den jo bruger trykket ligeså hurtigt som den kan opbygge det
Du skal skifte stangen og så skal du grundjustere, du kan ikke fejlfinde på noget som helst hvis den ikke har været grundjusteret
Du skal skifte stangen og så skal du grundjustere, du kan ikke fejlfinde på noget som helst hvis den ikke har været grundjusteret
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: lør 11. feb 2023 15:13
- Geografisk region: Bornholm
- Geografisk sted: Rønne
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Så er armen skiftet og nul slør.
Jeg er igang med at grundjustere nu, men kan simpelthen ikke få koblingskablet stramt nok?? Den bliver ved med at ligge på 3,2 volt.
Er det ny "koblingsaktuator" ?
Jeg er igang med at grundjustere nu, men kan simpelthen ikke få koblingskablet stramt nok?? Den bliver ved med at ligge på 3,2 volt.
Er det ny "koblingsaktuator" ?
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: lør 11. feb 2023 15:13
- Geografisk region: Bornholm
- Geografisk sted: Rønne
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Fik den ned på 2.8V og igangsatte grundindstilling.
Den kører 0-28 igennem 2 gange og melder så RTFM 12.
Hvad er næste step her fra? Synes jeg har ledt forum igennem men jeg aner ikke hvordan jeg får de fine måleblokke frem som i andre får frem..
Den kører 0-28 igennem 2 gange og melder så RTFM 12.
Hvad er næste step her fra? Synes jeg har ledt forum igennem men jeg aner ikke hvordan jeg får de fine måleblokke frem som i andre får frem..
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Tag batteriet fra, og
- hold + og -poler mod hinanden ca. 10-15 min. Jeg bruger normal et stykke kabel med krokodille næb i begge ender.
- forinden er bil sat i stop og tændingsnøglen taget ud.
- tilslut batteri igen, suppler med et ekstra batteri og oplader, sæt p-lys på, sluk for blæser så spænding holdes > ca. 12,3V
- sæt gang i grundindstilling først med justering af kobling ca. 1,85 volt
- Inden grundjustering, husk at nederste kugle i den aflange slids placeres, så man netop kan se lys igennem foroven.
- kør grundjusteringens 28 trin igennem, og gentag nogle gange såfremt den smider en RTFM melding
Ovenstående er gældende ved et normalt forløb, men er der problemer med fex dårlig kobling (typisk trykleje, horn) eller koblingscylinder mv. stiger graden af udfordringer.
- hold + og -poler mod hinanden ca. 10-15 min. Jeg bruger normal et stykke kabel med krokodille næb i begge ender.
- forinden er bil sat i stop og tændingsnøglen taget ud.
- tilslut batteri igen, suppler med et ekstra batteri og oplader, sæt p-lys på, sluk for blæser så spænding holdes > ca. 12,3V
- sæt gang i grundindstilling først med justering af kobling ca. 1,85 volt
- Inden grundjustering, husk at nederste kugle i den aflange slids placeres, så man netop kan se lys igennem foroven.
- kør grundjusteringens 28 trin igennem, og gentag nogle gange såfremt den smider en RTFM melding
Ovenstående er gældende ved et normalt forløb, men er der problemer med fex dårlig kobling (typisk trykleje, horn) eller koblingscylinder mv. stiger graden af udfordringer.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: lør 11. feb 2023 15:13
- Geografisk region: Bornholm
- Geografisk sted: Rønne
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Jeg fik det løst.
Tog stikket af til hydraulikpumpe, satte bil i D og så kunne jeg justere koblingen til 1,86.
Dette vidste jeg ikke man skulle, har ikke kunne finde det skrevet nogle steder.
Derefter kørt grundindstilling igennem og creep point så nu kører bilen
Tog stikket af til hydraulikpumpe, satte bil i D og så kunne jeg justere koblingen til 1,86.
Dette vidste jeg ikke man skulle, har ikke kunne finde det skrevet nogle steder.
Derefter kørt grundindstilling igennem og creep point så nu kører bilen
Re: Gangsteller kører frem og tilbage og hydraulikpumpe kører
Alle kan lære noget ud af en god indføring i problem formuleringen samt ved at forholde sig logisk til temaerne:
- hvad er problemet?
- hvordan ytrer det sig?
- hvad blev gjort ift til egne evner, indsigt og indmeldinger fra klubbens medlemmer?
- hvordan kom løsningen i hus gerne illustreret med fotos?
Tak for tilbagemeldingen med at sætte i D og afbryde pumpen ved indstilling af koblingen.
- hvad er problemet?
- hvordan ytrer det sig?
- hvad blev gjort ift til egne evner, indsigt og indmeldinger fra klubbens medlemmer?
- hvordan kom løsningen i hus gerne illustreret med fotos?
Tak for tilbagemeldingen med at sætte i D og afbryde pumpen ved indstilling af koblingen.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor