Startproblemer og manglende kontakt med bus og control moduler
: søn 8. jan 2023 20:35
Jeg har problemer med at få kontakt med bus og contromodulerne.
I mandags ville min A2'er ikke starte i "P". Jeg fik den startet i "N" (ifølge Dr. Frank typisk potmetrene i koblingscylinderen).
Dagen efter kunne den ikke starte i "N". Den drænede 2 batterier uden at tørne motoren bare lidt. Strøm fra en Nissan Quasqai gjorde absolut ingen forskel.
Jeg udlæste følgende fejl på min VCDS:
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Part No: 045 906 019 D
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 1452
Coding: 00002
Shop #: WSC 02138
VCID: 9629E318F2D75191243-4B00
WAUZZZ8Z72N021046 AUZ7Z0A1965254
2 Faults Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 -
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 -
Readiness: 0 0 X X X
Address 17: Instruments Labels: 8Z0-920-xxx-17.lbl
Part No: 8Z0 920 930 QX
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D06
Coding: 00535
Shop #: WSC 10091
VCID: 221EE03CBDDAB2CBDD6-5160
WAUZZZ8Z72N021046 AUZ7Z0A1965254
5 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01315 - Transmission Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module; Rear Right (J389)
49-10 - No Communications - Intermittent
01336 - Company Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
Address 46: Central Conv. Labels:. 8Z0-959-433.lbl
Part No: 8Z0 959 433 S
Component: Komfortgerát T04 0615
Coding: 02048
Shop #: WSC 02138
VCID: 56F68CECA1121E6BE1E-4B1E
Subsystem 1 - Part No: 8Z1959801
Component: Tõrsteuer.FS BRM 0001
Subsystem 2 - Part No: 8Z1959802
Component: Tõrsteuer.BF BRM 0001
14 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
52-10 - Supply Voltage Too High - Intermittent
01336 - Company Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
Fejlene blev forsøgt slettet med min VCDS uden held. Forsøg på at starte motoren, gav heller ikke noget resultat.
Igen efter råd fra Dr. Frank prøvede jeg at bytte om på de to grå 373 relæer i brønden, uden at det gjorde nogen forskel.
Jeg lånte derfor Dr. Frank´s VCDS (da det før har vist sig, at min egen ikke er stabil), udlæste de samme fejl, og som med min egen VCDS, lykkedes det ikke at slette dem.
Da jeg så satte tænding på, startede motoren med det samme. Jeg prøvede det nogen gange, med samme resultatet. Bilen kunne også både køre frem og tilbage.
Mit problem er, at jeg ikke har fundet årsagen til:
- At den ikke ville starte
- At den drænede batterierne
Samtidigt har jeg problemet med, at jeg tilsyneladende ikke kan komme i kontakt med Bussen og control enhederne.
Er det tænkbart, at strømforbruget og det faktum, at den vil starte nogen gange og andre ikke, har noget med bundstykket i tændigslåsen at gøre?
Jeg står derfor nu som Moses ved det røde hav - og aner ikke hvad jeg kan/bør forsøge eller kontrollere - ud over måske at sikre at alle sikringerne er intakte.
Håber der er en eller flere, der har været i en lignende situation, eller som kan hjælpe mig.
En stor tak til Dr. Frank for hans store tålmodighed og forståelse for mine problemer med min dejlige A2.
Mvh
Kaare
I mandags ville min A2'er ikke starte i "P". Jeg fik den startet i "N" (ifølge Dr. Frank typisk potmetrene i koblingscylinderen).
Dagen efter kunne den ikke starte i "N". Den drænede 2 batterier uden at tørne motoren bare lidt. Strøm fra en Nissan Quasqai gjorde absolut ingen forskel.
Jeg udlæste følgende fejl på min VCDS:
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Part No: 045 906 019 D
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 1452
Coding: 00002
Shop #: WSC 02138
VCID: 9629E318F2D75191243-4B00
WAUZZZ8Z72N021046 AUZ7Z0A1965254
2 Faults Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 -
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 -
Readiness: 0 0 X X X
Address 17: Instruments Labels: 8Z0-920-xxx-17.lbl
Part No: 8Z0 920 930 QX
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D06
Coding: 00535
Shop #: WSC 10091
VCID: 221EE03CBDDAB2CBDD6-5160
WAUZZZ8Z72N021046 AUZ7Z0A1965254
5 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01315 - Transmission Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module; Rear Right (J389)
49-10 - No Communications - Intermittent
01336 - Company Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
Address 46: Central Conv. Labels:. 8Z0-959-433.lbl
Part No: 8Z0 959 433 S
Component: Komfortgerát T04 0615
Coding: 02048
Shop #: WSC 02138
VCID: 56F68CECA1121E6BE1E-4B1E
Subsystem 1 - Part No: 8Z1959801
Component: Tõrsteuer.FS BRM 0001
Subsystem 2 - Part No: 8Z1959802
Component: Tõrsteuer.BF BRM 0001
14 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
52-10 - Supply Voltage Too High - Intermittent
01336 - Company Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
Fejlene blev forsøgt slettet med min VCDS uden held. Forsøg på at starte motoren, gav heller ikke noget resultat.
Igen efter råd fra Dr. Frank prøvede jeg at bytte om på de to grå 373 relæer i brønden, uden at det gjorde nogen forskel.
Jeg lånte derfor Dr. Frank´s VCDS (da det før har vist sig, at min egen ikke er stabil), udlæste de samme fejl, og som med min egen VCDS, lykkedes det ikke at slette dem.
Da jeg så satte tænding på, startede motoren med det samme. Jeg prøvede det nogen gange, med samme resultatet. Bilen kunne også både køre frem og tilbage.
Mit problem er, at jeg ikke har fundet årsagen til:
- At den ikke ville starte
- At den drænede batterierne
Samtidigt har jeg problemet med, at jeg tilsyneladende ikke kan komme i kontakt med Bussen og control enhederne.
Er det tænkbart, at strømforbruget og det faktum, at den vil starte nogen gange og andre ikke, har noget med bundstykket i tændigslåsen at gøre?
Jeg står derfor nu som Moses ved det røde hav - og aner ikke hvad jeg kan/bør forsøge eller kontrollere - ud over måske at sikre at alle sikringerne er intakte.
Håber der er en eller flere, der har været i en lignende situation, eller som kan hjælpe mig.
En stor tak til Dr. Frank for hans store tålmodighed og forståelse for mine problemer med min dejlige A2.
Mvh
Kaare