A2 glider i kobling
: lør 17. apr 2021 17:59
Hej - jeg har en kammerat der kører A2
Kort tid efter han fik den, fik den renoveret gearkasse og skiftet kobling !
Den har kørt fint i mange tusind km siden !
For ca et år siden da jeg var allermest handicappet pga ryggen, skiftede han kobling på den igen, da den var begyndt at glide i koblingen da han skilte den ad, var det hele fedtet ind i olie uanset hvor meget vi kiggede, kunne vi ikke finde noget 100 % på hvor det kom fra
Bundkarret på gangstelleren havde de hårfine revner og var noget utæt, så vi blev enige om at det måtte være fordi det blev slynget op derfra og ind til koblingen pga luftstrømme under bilen - vi kunne ikke finde andet der gav mening
Koblingshuset og selve koblingsplade var fedtet af olie ! Vi fik selvfølgelig fikset bundkarret på gangstelleren også
Nu er det fandme galt igen - den glider i koblingen igen nu gangstelleren er stadig lidt utæt, men ikke mere end de fleste
Begge koblinger er selvfølgelig LUK og med nyt originalt føringsrør og SKF udrykkerleje begge gange
Bagsiden af svinghjulet man kan se nedefra er helt tør og rusten, så der er ikke noget der tyder på det er kommet op den vej
Han har kørt uden bundskjold de sidste måneder fordi vi lige skulle have kigget til noget koblingsaktuator på et tidspunkt - er der nogle af jer med A2 der har kørt uden bundskjold i længere tid og samtidig har haft lidt oliesvineri - der kan udelukke at det er et problem eller er der en der har lidt guldkorn her
Vi har ikke skilt den ad igen, vi er lige ved at ligge en plan vi skal satme være 100 % sikker på vi finder fejlen inden den bliver samlet igen
Kort tid efter han fik den, fik den renoveret gearkasse og skiftet kobling !
Den har kørt fint i mange tusind km siden !
For ca et år siden da jeg var allermest handicappet pga ryggen, skiftede han kobling på den igen, da den var begyndt at glide i koblingen da han skilte den ad, var det hele fedtet ind i olie uanset hvor meget vi kiggede, kunne vi ikke finde noget 100 % på hvor det kom fra
Bundkarret på gangstelleren havde de hårfine revner og var noget utæt, så vi blev enige om at det måtte være fordi det blev slynget op derfra og ind til koblingen pga luftstrømme under bilen - vi kunne ikke finde andet der gav mening
Koblingshuset og selve koblingsplade var fedtet af olie ! Vi fik selvfølgelig fikset bundkarret på gangstelleren også
Nu er det fandme galt igen - den glider i koblingen igen nu gangstelleren er stadig lidt utæt, men ikke mere end de fleste
Begge koblinger er selvfølgelig LUK og med nyt originalt føringsrør og SKF udrykkerleje begge gange
Bagsiden af svinghjulet man kan se nedefra er helt tør og rusten, så der er ikke noget der tyder på det er kommet op den vej
Han har kørt uden bundskjold de sidste måneder fordi vi lige skulle have kigget til noget koblingsaktuator på et tidspunkt - er der nogle af jer med A2 der har kørt uden bundskjold i længere tid og samtidig har haft lidt oliesvineri - der kan udelukke at det er et problem eller er der en der har lidt guldkorn her
Vi har ikke skilt den ad igen, vi er lige ved at ligge en plan vi skal satme være 100 % sikker på vi finder fejlen inden den bliver samlet igen