rammer ikke 4. gear - nogen gange ??
: tirs 23. feb 2021 10:23
Hej
Den kære Lupo driller lidt.
Den "rammer" ikke 4. gear, når der skal skiftes op. det sker først når driftsvarm, efter ca. 30-40 km kørsel.
og kan ske ud af lige vej, altså ikke kun efter en sving eller rundkørsel. den skal så i N og sluk/tænd motoren og tilbage i D så kan den lidt igen. men lidt bøvlet at køre med.
fakta: der er netop kommet frisk kobling, trykplade, udrykkerleje og føringsrør på (kvali vare), frisk olie på gearkassen, grundjusteret unden bøvl og skifter dejligt. start/stop virker.
Jeg har samtidig skiftet o-ring i gangsteller og trykkuglen er 3 mdr. gammel. skal lige siges den kan startes uden at vente på tryk efter 2 dages stilstand.
km stand 315.000
Nogen bud ?
2. sprøgsmål: Da den kobling osv. jeg hev ud, var noget slidt er jeg lidt i tvivl om hvordan nedgearing skal føles, syntes nemlig jeg kan mærke det lidt for meget, kan det skyldes at der stadig er luft i koblingsaktuatoren ?
Den kære Lupo driller lidt.
Den "rammer" ikke 4. gear, når der skal skiftes op. det sker først når driftsvarm, efter ca. 30-40 km kørsel.
og kan ske ud af lige vej, altså ikke kun efter en sving eller rundkørsel. den skal så i N og sluk/tænd motoren og tilbage i D så kan den lidt igen. men lidt bøvlet at køre med.
fakta: der er netop kommet frisk kobling, trykplade, udrykkerleje og føringsrør på (kvali vare), frisk olie på gearkassen, grundjusteret unden bøvl og skifter dejligt. start/stop virker.
Jeg har samtidig skiftet o-ring i gangsteller og trykkuglen er 3 mdr. gammel. skal lige siges den kan startes uden at vente på tryk efter 2 dages stilstand.
km stand 315.000
Nogen bud ?
2. sprøgsmål: Da den kobling osv. jeg hev ud, var noget slidt er jeg lidt i tvivl om hvordan nedgearing skal føles, syntes nemlig jeg kan mærke det lidt for meget, kan det skyldes at der stadig er luft i koblingsaktuatoren ?