Side 1 af 1

Turbofejl i kulden

: fre 19. feb 2021 18:49
af omjomj
Hej, mens det var koldest oplevede jeg periodisk turbofejl og limbomode på min A2, af den slags der kan resetes ved at at slukke bilen.
Jeg fik ikke fejlsøgt det nærmere, men nu hvor vejret er slået om til varme temp, er det forsvundet.
Nogen herinde der har prøvet noget tilsvarende og har et tip til hvor jeg skal begynde at lede?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Turbofejl i kulden

: lør 13. mar 2021 18:29
af omjomj
Nå, det er så n75 ventilen der er stået af. Er holdt helt op med at virke.
Er der mon en i det (vest)jyske som har en i overskud?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Turbofejl i kulden

: lør 13. mar 2021 20:47
af 383CI
Det er jo ikke nemt at tjekke N75 når fejlen ikke er der, men det er ellers grundigt beskrevet her hvordan det gøres.

Ellers er map sensoren også en mulighed, eller rettere, en knækket ledning dertil.
Er der fejl i loggen?
Det giver N75 ikke, men MAP bør gøre det.

Re: Turbofejl i kulden

: lør 13. mar 2021 21:05
af omjomj
Nå, det var så alligevel ikke N75. Utæt ud til vakuumdåsen, mærkeligt jeg ikke kunne høre det.

Under fejlsøgningen tabte jeg kontraventilen (eller hvad det nu er for en dims der er skudt ind i kredsen??) ned i motorrummet, så da jeg alligevel ikke har EGR aktiv, har jeg bare tilsluttet vakuum direkte til N75. Det lader umiddelbart til at køre fint.
Men hvad er erfaringen - skal den helst ha en buffertank, også selvom egr er frakoblet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Turbofejl i kulden

: søn 14. mar 2021 07:29
af Kim B Olesen
Den kan fint køre uden 👍🏻