3l med et lille problem (hjælp)
3l med et lille problem (hjælp)
Hej
Min lupo er begynt med at ikke at kunne tage Gaset. når man køre lige ude af vejen eller holder i kryset og skal sætte igang.
Mvh Andreas
Min lupo er begynt med at ikke at kunne tage Gaset. når man køre lige ude af vejen eller holder i kryset og skal sætte igang.
Mvh Andreas
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Syng 383CI sang....
Tjek eller skift gearolier, hydraulik olie, fejludlæsning og grundjustering .
Dette løser mindst 8 af 10 problemer at det er i orden, så lad os tage den derfra!
Tjek eller skift gearolier, hydraulik olie, fejludlæsning og grundjustering .
Dette løser mindst 8 af 10 problemer at det er i orden, så lad os tage den derfra!
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: tirs 8. mar 2011 22:04
- Geografisk sted: Roslev
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
På med en tester, det er da dumt at begynde og skifte fra en ende.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Det er jo netop det "sangen" beskriverVagpower3l skrev:På med en tester, det er da dumt at begynde og skifte fra en ende.
Tjek eller skift gearolier, hydraulik olie, fejludlæsning og grundjustering .
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
jeg har fået udlæst fejl code på min lupo nu
så nu er det bare hvor sidder de ting på min bil
2 Faults Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Mvh Andreas
så nu er det bare hvor sidder de ting på min bil
2 Faults Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Mvh Andreas
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Sikkert ledningerne til til MAP sensor der er løs forbindelse i. Sidder på tryk røret inden intercooler.andreas skrev:jeg har fået udlæst fejl code på min lupo nu
så nu er det bare hvor sidder de ting på min bil
2 Faults Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Mvh Andreas
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Vil den slet ikke tage gas eller kun lidt gas?
Tror ikke på mpa sensoren i første omgang. Der plejer bilen at hakkk.
Prøv at flytte den i "n" når den ikke kan tage gas og se om den kan der.
Jeg kunne nemlig også forestille mig det er en gear/koblings fejl, men beskriv gerne meget mere.
Hvor ofte, hvor når, hvor længe, hvordan får du den til at tage den igen osv. Det er for tyndt indtil nu.
Tror ikke på mpa sensoren i første omgang. Der plejer bilen at hakkk.
Prøv at flytte den i "n" når den ikke kan tage gas og se om den kan der.
Jeg kunne nemlig også forestille mig det er en gear/koblings fejl, men beskriv gerne meget mere.
Hvor ofte, hvor når, hvor længe, hvordan får du den til at tage den igen osv. Det er for tyndt indtil nu.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Hej 383ci . Det er periodisk det komme og går (og den vil slet ikke tage gaset så går det 5 sec så kan den godt) med den er også begyndt med at går nødprogram også køre den max 80-90 km/t også er den ikke hurtiger i optræk ind en puch maxi. slukker jeg så motor igen og starter den igen så køre den som den skal indtil man har gjordt det et par gange så bliver den igen den døde i optræk meget død
Senest rettet af andreas man 28. mar 2011 21:30, rettet i alt 2 gange.
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
KMDTHY skrev:Sikkert ledningerne til til MAP sensor der er løs forbindelse i. Sidder på tryk røret inden intercooler.andreas skrev:jeg har fået udlæst fejl code på min lupo nu
så nu er det bare hvor sidder de ting på min bil
2 Faults Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Mvh Andreas
Tak , kigger lige på det idag
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Prøv evt at se ved vnt armen, og evt vakuum slanger..
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Hmm, lyder sgu lidt mystisk. Hvis det er turboen, eller armen, som beskrevet af vagtech, "plejer" bilen at ville tage gas alligevel, men den trækker dårligt og kan ikke køre stærkt.
Af dem jeg har set eller hørt om, med det problem, kommer ingen af den til sig selv, uden at motoren har været stoppet første, men et forsøg værd.
Prøv lige nummeret med at sætte den i "N" og se om den så vil tage gas når fejlen er der, gerne flere gange.
Det sker min er meget sløv og ikke vil tage gas, men det er om morgenen altid på første tur, når den har været kold et stykke tid. Jeg betragter det som den er lige som føren.
Ganske umulig at få til noget den første tid efter at være blevet vækket.
Af dem jeg har set eller hørt om, med det problem, kommer ingen af den til sig selv, uden at motoren har været stoppet første, men et forsøg værd.
Prøv lige nummeret med at sætte den i "N" og se om den så vil tage gas når fejlen er der, gerne flere gange.
Det sker min er meget sløv og ikke vil tage gas, men det er om morgenen altid på første tur, når den har været kold et stykke tid. Jeg betragter det som den er lige som føren.
Ganske umulig at få til noget den første tid efter at være blevet vækket.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Mit svar var mindet på fejlkoden, hvor den overlader..
Det kunne jeg selvfølgelig have gjort klart..
Det kunne jeg selvfølgelig have gjort klart..
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Skal den så ikke bare ha' en spand sort kaff'383CI skrev:Hmm, lyder sgu lidt mystisk. Hvis det er turboen, eller armen, som beskrevet af vagtech, "plejer" bilen at ville tage gas alligevel, men den trækker dårligt og kan ikke køre stærkt.
Af dem jeg har set eller hørt om, med det problem, kommer ingen af den til sig selv, uden at motoren har været stoppet første, men et forsøg værd.
Prøv lige nummeret med at sætte den i "N" og se om den så vil tage gas når fejlen er der, gerne flere gange.
Det sker min er meget sløv og ikke vil tage gas, men det er om morgenen altid på første tur, når den har været kold et stykke tid. Jeg betragter det som den er lige som føren.
Ganske umulig at få til noget den første tid efter at være blevet vækket.
-
- Indlæg: 282
- Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
- Geografisk sted: Aalborg
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
har nogenlunde samme problem med min for tiden, eller dvs det var der også sidste sommer, men problemet er at den mister kræfterne. Den køre godt nok på 4000 omdrejninger så tror godt min tager gassen men der er bare ikke skub i den. Dvs at hvis jeg f.eks. skal over en bakke på motorvejen ja så kæmper den omkring 80 km/t!
trækket kommer så igen når den har været slukket, og det som om det er et varmerelateret problem, for har ikke oplevet det her i løbet af vinteren. Så jeg ved ikke hva det kan være? det er dukket op igen her i den varme påske!
loggen siger:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 045 906 019 AE
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 1537
Coding: 00002
Shop #: WSC 01233
WVWZZZ6EZ4W000219 VWZ1Z0C2515554
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X
men hva endte løsningen med at være her? for jeg vil da godt lige prøve de samme ting? Hvad er det for en arm jeg kan tjekke?
Der skal lige siges at jeg også har bemærket et andet problem, i det jeg for tid siden kunne konstatere at der var lavt beholdning med hydraulikolie, og jeg fylder den så op. Tjekkede efter 1 uge og den er så begyndt at smide olien oven ud. Altså der kommer olie op i det lille hul i låget, så hvorfor det ved jeg ikke? Kan det ha forbindelse til det med trækkræften? Vil egenligt gerne oprette en ny tråd med netop det emne, men vil lige nævne det i denne forbindelse også, i tilfælde af at de er forbundet.
trækket kommer så igen når den har været slukket, og det som om det er et varmerelateret problem, for har ikke oplevet det her i løbet af vinteren. Så jeg ved ikke hva det kan være? det er dukket op igen her i den varme påske!
loggen siger:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 045 906 019 AE
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 1537
Coding: 00002
Shop #: WSC 01233
WVWZZZ6EZ4W000219 VWZ1Z0C2515554
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X
men hva endte løsningen med at være her? for jeg vil da godt lige prøve de samme ting? Hvad er det for en arm jeg kan tjekke?
Der skal lige siges at jeg også har bemærket et andet problem, i det jeg for tid siden kunne konstatere at der var lavt beholdning med hydraulikolie, og jeg fylder den så op. Tjekkede efter 1 uge og den er så begyndt at smide olien oven ud. Altså der kommer olie op i det lille hul i låget, så hvorfor det ved jeg ikke? Kan det ha forbindelse til det med trækkræften? Vil egenligt gerne oprette en ny tråd med netop det emne, men vil lige nævne det i denne forbindelse også, i tilfælde af at de er forbundet.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Hvis den smider olie op gennem låget, har du nok ikke fulgt proceduren for kontrol af hydraulikolievanquish99 skrev:Der skal lige siges at jeg også har bemærket et andet problem, i det jeg for tid siden kunne konstatere at der var lavt beholdning med hydraulikolie, og jeg fylder den så op. Tjekkede efter 1 uge og den er så begyndt at smide olien oven ud. Altså der kommer olie op i det lille hul i låget, så hvorfor det ved jeg ikke? Kan det ha forbindelse til det med trækkræften? Vil egenligt gerne oprette en ny tråd med netop det emne, men vil lige nævne det i denne forbindelse også, i tilfælde af at de er forbundet.
viewtopic.php?f=22&t=30
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 282
- Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
- Geografisk sted: Aalborg
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
1. tag tændingen fra og luk døre.
2. afmonter stikket ved pumpen (luk IKKE dørene op nu, og sæt IKKE tænding på bilen)
alternativt afmonter + polen på batteriet.
3. løsn trykklokken og skru den ca. 4 omgange til den bliver løs og spænd den igen.
4. fyld hydraulikolie på, op til 2mm under dækslet.
5. sæt stikket på og åbn døren.
er det jeg har gjort... wrong? jeg tager plus af ved batteriet.
Det kommer op i løbet af et par uger, så det tilbage til samme niveau som da jeg først opdagede at der var lav beholdning.
2. afmonter stikket ved pumpen (luk IKKE dørene op nu, og sæt IKKE tænding på bilen)
alternativt afmonter + polen på batteriet.
3. løsn trykklokken og skru den ca. 4 omgange til den bliver løs og spænd den igen.
4. fyld hydraulikolie på, op til 2mm under dækslet.
5. sæt stikket på og åbn døren.
er det jeg har gjort... wrong? jeg tager plus af ved batteriet.
Det kommer op i løbet af et par uger, så det tilbage til samme niveau som da jeg først opdagede at der var lav beholdning.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Det lyder mærkeligt.
Har lige skiftet trykklokke på vores, og fyldt beholderen op til 3mm. fra overkant af beholder, d.v.s. olien stod halvt oppe i "gevindstykket", og der er ikke løbet en eneste dråbe ud.
Har lige skiftet trykklokke på vores, og fyldt beholderen op til 3mm. fra overkant af beholder, d.v.s. olien stod halvt oppe i "gevindstykket", og der er ikke løbet en eneste dråbe ud.
-
- Indlæg: 282
- Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
- Geografisk sted: Aalborg
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
ja jeg fylde den så op til 2 mm fra kanten, og ja da jeg først så efter det, tænkte jeg at der måtte være en utæthed ved en af slangerne, men fik så tørt det hele rent igen, og ja kunne bare igen konstatere at det øjensynligt så ud som om det kom ud oppe ved låget, da det er pjasket til der oppe fra. altså jeg kan se der er det her lille hul oven i låget, men går ud fra at det skal være der? har efterfyldt den 2 gange nu men den vil altså ikke holde mere i sig end et par cm over bunden.
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
- Geografisk sted: midtjylland
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
til dig med træk kraft problem. kontroller vakum slanger og ledninger til luftkvalitet sensor (map), kontroller armen til turboen (wastegate) kan køre frit op og ned, se efter om der er voldsom slør i akslen hvor på skovl bladene sidder,
obs: der er lidt slør selvom turboen er ny.
Til sidst er der kun katalysatoren tilbage, afmonter den oppe ved turboen og se om problemet er væk. god arbejdslyst!
obs: der er lidt slør selvom turboen er ny.
Til sidst er der kun katalysatoren tilbage, afmonter den oppe ved turboen og se om problemet er væk. god arbejdslyst!
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Hejsa,
Kan du ikke, i helt klart sprog beskrive hvor wastegaten sidder henne på en Lupo 3L?
/Claus
john b.,john b. nielsen skrev:... , kontroller armen til turboen (wastegate) kan køre frit op og ned, se efter om der er voldsom slør i akslen hvor på skovl bladene sidder, ...
Kan du ikke, i helt klart sprog beskrive hvor wastegaten sidder henne på en Lupo 3L?
/Claus