Så blev det desværre min tur til at vågne op imorges til en bil uden turbotryk. En fejl som jeg kan læse herinde er meget typisk. Jeg har ikke bemærket nogle forandringer inden styringen gik i limb mode efter får kilometer. Kan resettes ved at slukke bilen, men dukker op igen med det samme.
Jeg har baseret på lidt læsning allerede tjekket/overvejet nedenstående, men kunne godt bruge lidt mere support.
Har vedhæftet en måling af blok 11,2&3, hvor det er tydeligt at trykket vokser langsomt inden den går i limb mode.
Følgende er overvejet/tjekket:
- Tilsodet turbo? Nope, ikke med min kørestil. Desuden går armen let vakuumdåsen let op og ned et par cm (vurderet)
- Turbo trykrør til motor indsugning. Ser umiddelbart rent ud, hvis tætning er fejlet eller revne burde det vel være lidt fedtet? Eller kan man ikke regne med det?(EGR er slået fra!)
- Revne i udstødsningsmanifold. Har jeg ikke tjekket, men burde det ikke kunne høres? Og kan det komme så pludseligt?
- Defekt katalysator? Jeg ved jeg kan tjekke ved at koble den af, men igen..kan det opstå fra den ene dag til den anden?
- Defekt N75? Nogen skriver om en test man kan lave, men jeg kan ikke finde beskrivelsen?
- Utætte vakuumslanger? Umiddelbart kan jeg ikke høre nogen hvislen. Man jeg har vist et måleur. Kan man bare teste ved at sætte det på et sted i vakuumsystemet og hvad skal trykket i givet fald være?