Skal jeg sige farvel til "Futte"
: tors 26. mar 2020 11:07
Hej
Jeg kunne godt tænke mig et par kommentarer fra jer som også har den tekniske indsigt. Skal min bil køre lidt endnu, eller ophugges?
Futte er fra november 2001. Har kørt 628.000 km., hvoraf de 350.000 i øvrigt er kørt i bytrafik i København. Udskiftning af kobling ved 301.000 hvor den også fik renoveret gearkassen, når den nu alligevel var skilt ad (det var nemlig blot udrykkerlejet som var defekt).
Motoren "spinner stadig som en mis", ingen olieforbrug. Den er synet i december 2019.
Men:
Svinghjul er tæt på at "stå af", koblingen er antagelig igen tjenlig til udskiftning, og med et serviceinterval på 90.000 km for udskiftning af rem til knastaksel, skal der jo også ske noget dér.
Umiddelbart er jeg af den opfattelse, at udgiften skal være meget stor, hvis jeg skal skrotte min kære følgesvend.
Gammel kærlighed ruster som bekendt ikke.
ved I i øvrigt hvad der lyder fuldstændig ens? En gammel Perkins som har fået lidt for mange tærsk, og en 3L med et dårligt svinghjul
Jeg kunne godt tænke mig et par kommentarer fra jer som også har den tekniske indsigt. Skal min bil køre lidt endnu, eller ophugges?
Futte er fra november 2001. Har kørt 628.000 km., hvoraf de 350.000 i øvrigt er kørt i bytrafik i København. Udskiftning af kobling ved 301.000 hvor den også fik renoveret gearkassen, når den nu alligevel var skilt ad (det var nemlig blot udrykkerlejet som var defekt).
Motoren "spinner stadig som en mis", ingen olieforbrug. Den er synet i december 2019.
Men:
Svinghjul er tæt på at "stå af", koblingen er antagelig igen tjenlig til udskiftning, og med et serviceinterval på 90.000 km for udskiftning af rem til knastaksel, skal der jo også ske noget dér.
Umiddelbart er jeg af den opfattelse, at udgiften skal være meget stor, hvis jeg skal skrotte min kære følgesvend.
Gammel kærlighed ruster som bekendt ikke.
ved I i øvrigt hvad der lyder fuldstændig ens? En gammel Perkins som har fået lidt for mange tærsk, og en 3L med et dårligt svinghjul