A2 med periodisk fejl - 18074+18058+17931+17978+16685
: søn 19. jan 2020 13:34
Hej i forum
Jeg er en relativ ny relativ lykkelig ejer af en A2 3L.
Første uge med den "nye" vogn, var der ingen problemer, men herefter har der periodisk været fejl på den.
Nogle gange er fejlen flygtigt (forsvinder efter genstart) og andre gange mere vedholdende (bliver i dagevis).
Når fejlen opstår, kommer der et helt lille lys-og-lyd-show i displayet - lys i kontrollampe for ABS og stabiliseringssystem samt bremsesystem generelt (udråbstegnet i det lille LCD-display).
Hertil kommer dårlig motorgang - antageligt kører den kun på to cylindre...
En god kammerat var så elskværdig at bistå med udlæsning af fejlkoder.
Resultatet blev som følger:
18074 Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction: P1666
18058 Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster: P1650
17931 Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal: P1523
17978 Engine Start Blocked by Immobilizer: P1570
16685 Cylinder 1 Misfire Detected: P0301
På tidspunktet for udlæsning af fejlkoderne kunne fejlen så ikke reproduceres (typisk!) så forsøg på fejlretning blev en anelse sporadisk. Baseret på kammeratens erfaring er "elektriske forbindelser" umiddelbart hovedmistænkt, så i første omgang blev det til rens af stikket til ledningsnettet til dyserne.
Efterfølgende har det så vist sig at fejlen fortsat indtræffer periodevis.
Fra søgning i eksisterende tråde på forum har jeg læst at selve ledningsnettet til dyserne lever et hårdt liv inde i topdækslet og derfor kan være kilde til fejl. Inden jeg kaster mig ud i en potentiel omfattende omgang skift af komponenter på mistanke, vil jeg ligehøre, om de listede fejlkoder giver nogle af jer kloge hoveder nogle gode idéer til yderligere målretning af fejlsøgningen?
Med venlig hilsen og på forhånd tak ;o)
Christian
Jeg er en relativ ny relativ lykkelig ejer af en A2 3L.
Første uge med den "nye" vogn, var der ingen problemer, men herefter har der periodisk været fejl på den.
Nogle gange er fejlen flygtigt (forsvinder efter genstart) og andre gange mere vedholdende (bliver i dagevis).
Når fejlen opstår, kommer der et helt lille lys-og-lyd-show i displayet - lys i kontrollampe for ABS og stabiliseringssystem samt bremsesystem generelt (udråbstegnet i det lille LCD-display).
Hertil kommer dårlig motorgang - antageligt kører den kun på to cylindre...
En god kammerat var så elskværdig at bistå med udlæsning af fejlkoder.
Resultatet blev som følger:
18074 Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction: P1666
18058 Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster: P1650
17931 Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal: P1523
17978 Engine Start Blocked by Immobilizer: P1570
16685 Cylinder 1 Misfire Detected: P0301
På tidspunktet for udlæsning af fejlkoderne kunne fejlen så ikke reproduceres (typisk!) så forsøg på fejlretning blev en anelse sporadisk. Baseret på kammeratens erfaring er "elektriske forbindelser" umiddelbart hovedmistænkt, så i første omgang blev det til rens af stikket til ledningsnettet til dyserne.
Efterfølgende har det så vist sig at fejlen fortsat indtræffer periodevis.
Fra søgning i eksisterende tråde på forum har jeg læst at selve ledningsnettet til dyserne lever et hårdt liv inde i topdækslet og derfor kan være kilde til fejl. Inden jeg kaster mig ud i en potentiel omfattende omgang skift af komponenter på mistanke, vil jeg ligehøre, om de listede fejlkoder giver nogle af jer kloge hoveder nogle gode idéer til yderligere målretning af fejlsøgningen?
Med venlig hilsen og på forhånd tak ;o)
Christian