Audi A2, forsøger at tilkoble når jeg holder for rødt lys med foden på bremsen.
: tirs 31. dec 2019 00:41
Hej Lupo forum,
Jeg har et problem med min Audi A2.
Der er en periodisk fejl, som gør, at når jeg holder stille med foden på bremsen, så burde bilen koble helt ud, indtil at igen slipper bremsen, og hvis jeg ikke slipper bremsen inden 3 sekunder så burde motoren gå i stå i eco mode.
Problemet er, at 50 % af tiden forsøger bilen at koble ind, ligesom hvis bremsen er sluppet, selvom jeg sidder med foden på bremsen, og lige meget hvor hårdt jeg trykker på bremsen, så dvs. at når jeg holder for rødt lys, er jeg i 50% er gangene nød til at sætte gearvælgeren i N position, hvor den så selvfølgelig kobler helt ud, for ikke at brænde min kobling af.
(man kan både høre og mærke, om bilen forsøger at koble til. har endda aflæst koblingsværdien til 3.1V i denne situation, hvor den i udkoblet tilstand lægger på 3,9V)
Nogle gange står den endda og veksler og selvom jeg har foden på bremsen, så kobler den til, slipper igen, kobler til igen osv, og pludselig har den været udkoblet i mere end 3 sekunder, også går motoren så ud i eco mode, og andre gange beslutter den sig forsøge at tilkoble til sidst. ca 50/50
Jeg har forsøgt at fejlsøge på det (ingen fejl i VCDS), og læst mig frem til, at der sidder en Bremsetryksswitch på bremsesystemet ( den sidder på et af rørene, lige i toppen af bremsevæske fordelerblokken, med et 2 pin stik) og jeg har forsøgt at gøre stikket rent, da jeg har læst, stikket kan ruste/ire, hvorved den mister forbindelse i stikket, men videre er jeg ikke kommet endnu.
Jeg kan ikke umiddelbart finde denne bremsetryksswitch/sensor på nettet, og jeg er også i tvivl om det overhovedet er denne sensor/switch som er årsagen til problemet.
Derfor kunne jeg godt bruge noget hjælp fra mine elskede lupo/audi a2 entusiast venner
Er det denne bremsetryksswitch, som sidder på et af bremserørene lige over bremsevæskefordelerblokken, hvis den blok overhovedet hedder det, jeg er ikke selv specialist, bare ganske almindelig amatør på området
Jeg bruger selv VCDS, og jeg har derigennem tjekket at man kan aflæse bremsetrykket på en af måleblokkene, og det ser ud til at fungere som det skal, den kan lave 100 Bars tryk eller lignende, har bare læst, at det ikke er denne variable sensor, som er med i styringen til netop denne funktion med udkobling når man holder stille med foden på bremsen, for ikke at brænde koblingen af. men derimod denne bremsetryksswitch som styrer dette.
Hjælp Hjælp Hjælp, og tak på forhånd.
Send gerne et link til hvor jeg kan købe en ny bremsetryksswitch, og eller et nyt stik, hvis det er fordi det er iret.
Jeg har et problem med min Audi A2.
Der er en periodisk fejl, som gør, at når jeg holder stille med foden på bremsen, så burde bilen koble helt ud, indtil at igen slipper bremsen, og hvis jeg ikke slipper bremsen inden 3 sekunder så burde motoren gå i stå i eco mode.
Problemet er, at 50 % af tiden forsøger bilen at koble ind, ligesom hvis bremsen er sluppet, selvom jeg sidder med foden på bremsen, og lige meget hvor hårdt jeg trykker på bremsen, så dvs. at når jeg holder for rødt lys, er jeg i 50% er gangene nød til at sætte gearvælgeren i N position, hvor den så selvfølgelig kobler helt ud, for ikke at brænde min kobling af.
(man kan både høre og mærke, om bilen forsøger at koble til. har endda aflæst koblingsværdien til 3.1V i denne situation, hvor den i udkoblet tilstand lægger på 3,9V)
Nogle gange står den endda og veksler og selvom jeg har foden på bremsen, så kobler den til, slipper igen, kobler til igen osv, og pludselig har den været udkoblet i mere end 3 sekunder, også går motoren så ud i eco mode, og andre gange beslutter den sig forsøge at tilkoble til sidst. ca 50/50
Jeg har forsøgt at fejlsøge på det (ingen fejl i VCDS), og læst mig frem til, at der sidder en Bremsetryksswitch på bremsesystemet ( den sidder på et af rørene, lige i toppen af bremsevæske fordelerblokken, med et 2 pin stik) og jeg har forsøgt at gøre stikket rent, da jeg har læst, stikket kan ruste/ire, hvorved den mister forbindelse i stikket, men videre er jeg ikke kommet endnu.
Jeg kan ikke umiddelbart finde denne bremsetryksswitch/sensor på nettet, og jeg er også i tvivl om det overhovedet er denne sensor/switch som er årsagen til problemet.
Derfor kunne jeg godt bruge noget hjælp fra mine elskede lupo/audi a2 entusiast venner
Er det denne bremsetryksswitch, som sidder på et af bremserørene lige over bremsevæskefordelerblokken, hvis den blok overhovedet hedder det, jeg er ikke selv specialist, bare ganske almindelig amatør på området
Jeg bruger selv VCDS, og jeg har derigennem tjekket at man kan aflæse bremsetrykket på en af måleblokkene, og det ser ud til at fungere som det skal, den kan lave 100 Bars tryk eller lignende, har bare læst, at det ikke er denne variable sensor, som er med i styringen til netop denne funktion med udkobling når man holder stille med foden på bremsen, for ikke at brænde koblingen af. men derimod denne bremsetryksswitch som styrer dette.
Hjælp Hjælp Hjælp, og tak på forhånd.
Send gerne et link til hvor jeg kan købe en ny bremsetryksswitch, og eller et nyt stik, hvis det er fordi det er iret.