højtaler virker ikke

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Sasi
Indlæg: 22
Tilmeldt: søn 11. jul 2010 14:04
Geografisk sted: Århus- 8000

højtaler virker ikke

Indlæg af Sasi »

Hej allesammen !

min nederste højtaler i højre dør virker ikke længere ... vil gerne have den skiftet ud ...

er det svært og komme ind til de højtaler og hvordan gør man ?

jeg er tilfreds med lyden fra de originale og vil egentlig bare have nogle magen til i igen... bor ikke så langt fra en ophugger så håber at kunne få fat på nogen originale højtaler.

jeg har hørt man også kan sætte højtaler bag i ? er der nogen der har erfaringer med dette ?

Hvis nogen herinde fra her et sæt højtaler til at ligge , som evt. også gerne vil være behjælpelig med montering vil jeg meget gerne hører fra jer.

helst Århus området eller Vestjylland.

vh.
Sasi
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af sussi »

Klik på dette link til det gamle forum
http://gammel.lupo3lklub.dk/search.php
Virker IKKE mere
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Er du sikker på du ikke har knækkede ledninger mellem radiospille og højttaler?


/Claus
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af diskoboy »

Bagi kan du sætte nogle 6,5" i - du skal måske lige fifle lidt med en holder - carsound har ikke nogen! (i hvert fald ikke sidst jeg checkede) så jeg endte med at lave nogle selv). Dog skal du inden du køber lige checke at der rent faktisk er huller til dem - det er først fra de senere modeller (som jeg ikke kan huske hvornår det er) at hullerne kom. Min 2004'er har huller.

Derudover skal du have ny beklædning - du skal bruge beklædningen fra GTI modellen - så er der gitter i.

Orginal højtaler har part nummer: 1J0 051 411 C og koster i omegnen af 60 euro hos VW i Tyskland (så har du noget at gå ud fra).
Nu uden det grå lyn...
Kristianmann
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 14:39
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af Kristianmann »

Jeg har et par originale højttalere liggende, som kan sendes til dig, hvis det har nogen interesse? Jeg regner med 300,- inkl. fragt. :-) Det er både dem til dørerne og dem i instrumentbrættet.

Mvh,
Kristian
mr.vw
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 01:03
Geografisk sted: Silkeborg

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af mr.vw »

Halløj
Jeg har et par originale liggende det er dine hvis du henter dem, jeg bor i silkeborg.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af ph. »

diskoboy skrev: Dog skal du inden du køber lige checke at der rent faktisk er huller til dem - det er først fra de senere modeller (som jeg ikke kan huske hvornår det er) at hullerne kom. Min 2004'er har huller.

.
Det er ikke et spørgsmål om årg. men rent held om bilen er født med huller bag eller ej
...Min Gl. årg.00' Har huller ab fabrik...
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af diskoboy »

ph. skrev: Det er ikke et spørgsmål om årg. men rent held om bilen er født med huller bag eller ej
...Min Gl. årg.00' Har huller ab fabrik...
Vildt nok... Der har siddet en stiv tysker og peget i 2 retninger - bliver der blev lavet i den ene retning fik huller til baghøjtalere og den anden gjorde ikke... hæ hæ :D
Nu uden det grå lyn...
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af ph. »

Jep! ligesom med valg af (Blandt meget andet) gearkasse og producent af forlygter
Dybt tilfældigt hva der ender i/på bilen
Sgu utroligt man kan producere under de forhold og så samtidigt kalde det Kvalitet...
Hmm Forstår bedre og bedre hvorfor jeg gik tilbage til Japansk produceret
Sasi
Indlæg: 22
Tilmeldt: søn 11. jul 2010 14:04
Geografisk sted: Århus- 8000

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af Sasi »

Hej ! Allesammen ...

Tak for jeres svar..

Jeg har aftalt tid med classic rebuild horsens , som skal lave service på bilen..

jeg får lige dem til at tjekke forbindelsen/kabler før jeg begynder og købe nyt ...

angående bag højtaler .. Kan man ikke fortsætte med at bruge de originale beklædninger ? selvom man vælger og sætte højtaler ind bag dem ? eller vil der ikke være plads til dette ?

vh. Sasi.
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af diskoboy »

Sasi skrev:Hej ! Allesammen ...

angående bag højtaler .. Kan man ikke fortsætte med at bruge de originale beklædninger ? selvom man vælger og sætte højtaler ind bag dem ? eller vil der ikke være plads til dette ?
Joo, men det svarer jo lidt til at du pakker din højtaler ind i en dyne..
Nu uden det grå lyn...
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: højtaler virker ikke

Indlæg af ph. »

der er 2.muligheder
1. at montere beklædninger fra Lupo GTI
2.klip/ skær/ bor hul(ler) ..alt efter hvor udsat du mener at højttalerne må være.. i dem du har nu og ombetræk dem
Besvar