Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Forummet hvor der snakkes biler
Larsbue
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 18. mar 2011 22:49
Geografisk sted: Vordingborg

Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af Larsbue »

Er der nogen forskel på en lupo 3L årgang 2002 og 2005. Er det noget i udstyr eller anden forskel.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af sussi »

Antal kørte kilometer ;) ;) ;) ;)
Nogle af de såkaldte 02 modeller havde stop lige frem, alle senere har stop til venstre.
Hattehylden er sparet væk, og der er kommet CD afspiller i :P
Er ikke sikker, men var der ikke noget med alubagklap på nogle af 02 modellerne.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Larsbue
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 18. mar 2011 22:49
Geografisk sted: Vordingborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af Larsbue »

Der er ikke nødvendigvis en forskel i kørte km. Men som jeg forstår det du siger, er der ingen forskel overhoved. Så bør vel bare finde en med lavt km tal.
D. F.
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 18:31
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af D. F. »

Ville absolut finde en med stop til venstre på gearskiftet. Men det kan du ikke alene på årgangen. Min Lupo er fra januar 2001 og har stop til venstre, men der findes hvis nogle få 2002 der har stop ligefrem. Og med hensyn til bagklappen....
Gammel har stoplygte i ruden, og vil ire mellem håndtaget og bagklappen.
Ny har lygte over ruden i metallet (pænere syntes jeg) og kan ruste.
Så...ir eller rust, vælg selv ;-)
Larsbue
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 18. mar 2011 22:49
Geografisk sted: Vordingborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af Larsbue »

SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af SVK »

Den har "ny model" gearskiftekulisse med stop frem til venstre og "ny model" bagklap med bremselys integreret i rammen over bagruden.
Larsbue
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 18. mar 2011 22:49
Geografisk sted: Vordingborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af Larsbue »

Jeg takker for de hurtige svar, kan du sige om prisen er helt væk eller om den er ok
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af sussi »

Larsbue skrev:http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/996843 ... 1,2-tdi-3l
Kan du sige hvad det her er :-)
Det er en Lupo 3L TDI ;) ;) ;)
Den ser da meget fornuftig ud.
Glemte lige en ret vigtig ting. De første år havde 3L ikke sideairbag, og heller ikke ESP.
Larsbue
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 18. mar 2011 22:49
Geografisk sted: Vordingborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af Larsbue »

Når du siger de første år, hvad år skal jeg så op i for at få de ting med.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af ph. »

??..Hvis den er Dansk fra dag 1. så har de da aldrig haft ESP har de..??
og sideairbag kom vel allerede i 01-02'
Senest rettet af ph. lør 19. mar 2011 21:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af ph. »

D. F. skrev:Ville absolut finde en med stop til venstre på gearskiftet.
Hvorfor det???
Men det kan du ikke alene på årgangen. Min Lupo er fra januar 2001 og har stop til venstre, men der findes hvis nogle få 2002 der har stop ligefrem. Og med hensyn til bagklappen....
Gammel har stoplygte i ruden, og vil ire mellem håndtaget og bagklappen.
Ja Hvis man har en utæt sprinkler da der så render sprinklervæske ned og gør sit til det men hvis man har Ny model bagklap har man stadig problemet med ir så er det bare kun håndtaget der irer klappen ruster
Ny har lygte over ruden i metallet (pænere syntes jeg) og kan ruste.
Så...ir eller rust, vælg selv ;-)
syntes stadig at aluklap er den pæneste std.
Hvis man bruger penge på en spoiler så kan en "ny"model godt være til at leve med
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af sussi »

ph. skrev:??..Hvis den er Dansk fra dag 1. så har de da aldrig haft ESP har de..??
og sideairbag kom vel allerede i 01-02'
ESP blev indført på 3L i 2002, ved ikke om om alle danske modeller fik det, men vores fra 2005 har det.
D. F.
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 18:31
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af D. F. »

ph. skrev:
D. F. skrev:Ville absolut finde en med stop til venstre på gearskiftet.
Hvorfor det???
Men det kan du ikke alene på årgangen. Min Lupo er fra januar 2001 og har stop til venstre, men der findes hvis nogle få 2002 der har stop ligefrem. Og med hensyn til bagklappen....
Gammel har stoplygte i ruden, og vil ire mellem håndtaget og bagklappen.
Ja Hvis man har en utæt sprinkler da der så render sprinklervæske ned og gør sit til det men hvis man har Ny model bagklap har man stadig problemet med ir så er det bare kun håndtaget der irer klappen ruster
Ny har lygte over ruden i metallet (pænere syntes jeg) og kan ruste.
Så...ir eller rust, vælg selv ;-)
syntes stadig at aluklap er den pæneste std.
Hvis man bruger penge på en spoiler så kan en "ny"model godt være til at leve med

Vil da ha' de nye skiftekulisse så man ikke kommer til at lave "skub stangen helt frem uheld" eller hvad vi nu skal kalde det :-)

Troede sgu ikke de nye irrede ret meget. Har ikke set nogle der var slemme.
Mht. til jeg skrev pænere, mente jeg såmen at jeg syntes det er et pænere design med lygte siddende i metellet end i ruden ;-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af sussi »

D. F. skrev:Vil da ha' de nye skiftekulisse så man ikke kommer til at lave "skub stangen helt frem uheld" eller hvad vi nu skal kalde det :-)
Det er absolut ikke noget problem, man vænner sig lynhurtigt til det, og man kommer ikke bare til at skubbe gearstangen til stop, undtagen lige i starten, når man skal sætte i bakgear. ;) .
Troede sgu ikke de nye irrede ret meget. Har ikke set nogle der var slemme.
Alle de nye er stål, så de irrer ikke, men det gør til gengæld rammen om håndtaget til bagklappen. :mrgreen:
D. F.
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 18:31
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af D. F. »

sussi skrev:
D. F. skrev:Vil da ha' de nye skiftekulisse så man ikke kommer til at lave "skub stangen helt frem uheld" eller hvad vi nu skal kalde det :-)
Det er absolut ikke noget problem, man vænner sig lynhurtigt til det, og man kommer ikke bare til at skubbe gearstangen til stop, undtagen lige i starten, når man skal sætte i bakgear. ;).
Det var jo så også det jeg ville slippe for jo. Har været et problem for mange. Det er jo derfor VW lavde det om.
Troede sgu ikke de nye irrede ret meget. Har ikke set nogle der var slemme.
Alle de nye er stål, så de irrer ikke, men det gør til gengæld rammen om håndtaget til bagklappen. :mrgreen:
Det var så også det jeg mente :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af sussi »

Det er kun et spørgsmål om at flytte tommelfingeren hurtigt nok, så den ikke smutter i stop.
"Keine hexerie, nur behändichkeit" ;) ;) ;)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af ph. »

D. F. skrev:
ph. skrev:
D. F. skrev:Ville absolut finde en med stop til venstre på gearskiftet.
Hvorfor det???
Men det kan du ikke alene på årgangen. Min Lupo er fra januar 2001 og har stop til venstre, men der findes hvis nogle få 2002 der har stop ligefrem. Og med hensyn til bagklappen....
Gammel har stoplygte i ruden, og vil ire mellem håndtaget og bagklappen.
Ja Hvis man har en utæt sprinkler da der så render sprinklervæske ned og gør sit til det men hvis man har Ny model bagklap har man stadig problemet med ir så er det bare kun håndtaget der irer klappen ruster
Ny har lygte over ruden i metallet (pænere syntes jeg) og kan ruste.
Så...ir eller rust, vælg selv ;-)
syntes stadig at aluklap er den pæneste std.
Hvis man bruger penge på en spoiler så kan en "ny"model godt være til at leve med

Vil da ha' de nye skiftekulisse så man ikke kommer til at lave "skub stangen helt frem uheld" eller hvad vi nu skal kalde det :-)

Troede sgu ikke de nye irrede ret meget. Har ikke set nogle der var slemme.
Mht. til jeg skrev pænere, mente jeg såmen at jeg syntes det er et pænere design med lygte siddende i metellet end i ruden ;-)
Hmm Så svært er det jo heller ikke at styre en gearstang!!!
Har på Km.230.000 kun lavet stuntet 2.gange og begge gange som ren tanketorsk da man jo "Normalt" smidder en aut.gearbil i P når den skal holde i tomgang på en plan vej
så nå man havde parkeret så porten ikke kunne åbnes så bestod "prøven" i at komme kørende i en MB aut.gear sætte den i P, stige ud, starte Lupo og flytte den Sætte den i P... Fuck!!.. i N.. åbne port, køre mb ind, lukke port køre lupo tilbage foran porten...
når man har gjort det 2. på hinanden følgende gange så begynder man at sætte ALLE aut.gearbiler i N når de forlades med motor igang ;) Vanens magt er stor!

bagklap?? Tjaee der e vi så bare ikke enige ;) men hvis alle skulle være det så var det jo også for nemt at være bilproducent
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af ph. »

sussi skrev:
ph. skrev:??..Hvis den er Dansk fra dag 1. så har de da aldrig haft ESP har de..??
og sideairbag kom vel allerede i 01-02'
ESP blev indført på 3L i 2002, ved ikke om om alle danske modeller fik det, men vores fra 2005 har det.
ok vidste jeg ikke... men omvendt har jeg heller ikke gjort noget for at få den oplysning da jeg umiddelbart ikke vil ha en med Batt. i bagagerum... og derfor heller ikke har haft noget at bruge den oplysning til
D. F.
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 18:31
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af D. F. »

Hmm Så svært er det jo heller ikke at styre en gearstang!!!
He he, åbenbart, siden det skulle ændres.
Har på Km.230.000 kun lavet stuntet 2.gange og begge gange som ren tanketorsk da man jo "Normalt" smidder en aut.gearbil i P når den skal holde i tomgang på en plan vej
så nå man havde parkeret så porten ikke kunne åbnes så bestod "prøven" i at komme kørende i en MB aut.gear sætte den i P, stige ud, starte Lupo og flytte den Sætte den i P... Fuck!!.. i N.. åbne port, køre mb ind, lukke port køre lupo tilbage foran porten...
når man har gjort det 2. på hinanden følgende gange så begynder man at sætte ALLE aut.gearbiler i N når de forlades med motor igang ;) Vanens magt er stor!

bagklap?? Tjaee der e vi så bare ikke enige ;) men hvis alle skulle være det så var det jo også for nemt at være bilproducent[/quote]
:-) Ja, du siger sgu noget der ;-)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvad er forskellen på en lupo årgang 2002 og 2005

Indlæg af ph. »

D. F. skrev:Hmm Så svært er det jo heller ikke at styre en gearstang!!!
He he, åbenbart, siden det skulle ændres.
Hvis problemet er at Vw's kunder ikke har magtet at smide deres bil i "R" så kan man jo undre sig over at de overhovedet har et kørekort!!
Hvor SVÆRT er det lige det er at ramme "R" ????
du kommer kørende i D, ser efter at du ikke er til gene for den øvrige færdsel ...trækker evt. ud til siden, bremser, holder bremsen nedtrådt og rykker gearstang frem i N, trykker knappen ned, rykker gearstangen ET hak frem til "R", ser efter at der er frit bagude og i den retning du har tænkt dig at bakke, slipper bremsen og Yess bilen bakker ...med mindre der er et teknisk problem...
Hvori er det at problemet består/ Hvad gjorde de da de kørte Golf III med aut.gear
satte den i P, undrede sig over at bilen ikke bakkede, opdagede fejlen, kiggede sig, godt rød i hovedet, rundt for at se om der var nogen der havde opdaget fejlen, satte bilen i "R", glemte at kigge efter børn bag bilen, bakkede, bremsede hårdt op da de kom i tanke om at de havde glemt at kigge efter børn, Lyttede efter gråd... ,ingen gråd=fortsatte med at bakke...??
Besvar