venstre højttaler i dør virker ikke

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

venstre højttaler i dør virker ikke

Indlæg af mtkn »

Hej med jer..

Jeg har brug for en ny højttaler til venstre dør- Nogen der ved, hvor den kan købes - evt. ikke original...
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: venstre højttaler i dør virker ikke

Indlæg af Jakob J »

Hvis det bare er én højttaler du vil skifte, vil jeg foreslå en original igen. For det første er der indbygget delefilter i den og 2 forskellige typer højttalere vil spille forskelligt.

Jeg har selv lige skiftet alle højttalere i min. De 2 originale mellemtoner i dørene var totalt færdige i ophænget. Jeg har monteret et komponentsæt i stedet for (Hertz HSK 165), men der er lidt arbejde forbundet med det. Der skal monteres nye afstandsringe i dørene, dørbeklædningen skal modificeres meget lidt og der skal trækkes nye kabler pga. delefiltre. Resultatet er markant bedre lyd end de originale højttalere. Især hvis du monterer en radio med en okay forstærker.

Har du mod på dette kan komponentsæt erhverves i alle bilstereo butikker. Størrelsen du skal bruge er 6,5". Afstandsringene har jeg selv købt ved Carsound.

Alternativt så gå efter en original højttaler. Evt. 2 da de som sagt bliver møre med tiden.
Sasi
Indlæg: 22
Tilmeldt: søn 11. jul 2010 14:04
Geografisk sted: Århus- 8000

Re: venstre højttaler i dør virker ikke

Indlæg af Sasi »

hvordan kommer man ind til det delefilter ? den originale der sidder på ?..

jeg skal nemlig have skiftet kabel på .. den ud til døren virker ikke længere og synes ikke rigtigt jeg kan komme ind til det delefilter så jeg kan få trukket nogen nye kabler.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: venstre højttaler i dør virker ikke

Indlæg af Jakob J »

Sasi skrev:hvordan kommer man ind til det delefilter ? den originale der sidder på ?..

jeg skal nemlig have skiftet kabel på .. den ud til døren virker ikke længere og synes ikke rigtigt jeg kan komme ind til det delefilter så jeg kan få trukket nogen nye kabler.
Delefilteret sidder på selve højttaleren. Kablet går direkte fra din radio og ud til højttaleren.

Det er hvis du eftermonterer et komponentsæt, at du vil få et separat delefilter.
Sasi
Indlæg: 22
Tilmeldt: søn 11. jul 2010 14:04
Geografisk sted: Århus- 8000

Re: venstre højttaler i dør virker ikke

Indlæg af Sasi »

Jeg har egentlig skaffet en højtaler magen til den der sad på i forvejen , men ja den virker heller ikke .. diskant virker fint , men det er kun den , som sidder ved selve døren ..

hvordan finder jeg lettest det kabel der går ud til den ?..( højre dør )

på forhånd tak.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: venstre højttaler i dør virker ikke

Indlæg af Jakob J »

Du kunne jo starte med at måle gennemgang fra stikket bag på din radio og ud til stikket på din højttaler. Farvekoden fortæller dig jo hvilket kabel der går ud til højttaleren.

Jeg kan ikke gengive placeringen af det originale kabel mellem radio og højttaler, da jeg har trukket nye kabler.
Besvar