Grundinstilling, clutch, av med batteripol, ikke start.
: tors 21. mar 2019 00:31
1---------------
Vognen kørte fint, smidige girskift.
2---------------
Så begynte den å gi litt hårdere girskift som om den ikke riktig vet hvornår clutchen griper,
Den begynte også at ikke ville starte efter den var parkert en gang imellom.
Fiks: Batt. polen av og på igjen og alt vel bortsett fra denne lidt hårde giring.
3---------------
så ville den ikke starte mere.
4---------------
fejlkode: 01612 tror jeg, clutch valve aktuator, impossible signal, intermiediate.
grundjustering uden de fysiske justeringer der er påkrevet (klokken var midtnatt og vognen stod forkjer til i nabolaget)
clutch 1.86V (nååå...det var da en riktig god verdi.)
så løber den igjennom alle de step uden så meget som et lite knuff.
5---------------
vognen kører nå med særdeles smidige girskift, altså særdeles smidig som om den ikke vil avlives
6---------------
så er der kun genstående at vente på 2---------- igen. Der vil ikke gå ret lang tid.
Hvorfor?
Stangen er skiftet, kulen er av nyere dato, hydraulikk stasjonen virker god nok, clutchen er ikke så gammel, clutchaktuatoren er sjekket for kontinuerlig motstand/signal. Der tabes trykk i gangsteller ganske hurtigt.
Vognen kørte fint, smidige girskift.
2---------------
Så begynte den å gi litt hårdere girskift som om den ikke riktig vet hvornår clutchen griper,
Den begynte også at ikke ville starte efter den var parkert en gang imellom.
Fiks: Batt. polen av og på igjen og alt vel bortsett fra denne lidt hårde giring.
3---------------
så ville den ikke starte mere.
4---------------
fejlkode: 01612 tror jeg, clutch valve aktuator, impossible signal, intermiediate.
grundjustering uden de fysiske justeringer der er påkrevet (klokken var midtnatt og vognen stod forkjer til i nabolaget)
clutch 1.86V (nååå...det var da en riktig god verdi.)
så løber den igjennom alle de step uden så meget som et lite knuff.
5---------------
vognen kører nå med særdeles smidige girskift, altså særdeles smidig som om den ikke vil avlives
6---------------
så er der kun genstående at vente på 2---------- igen. Der vil ikke gå ret lang tid.
Hvorfor?
Stangen er skiftet, kulen er av nyere dato, hydraulikk stasjonen virker god nok, clutchen er ikke så gammel, clutchaktuatoren er sjekket for kontinuerlig motstand/signal. Der tabes trykk i gangsteller ganske hurtigt.