Fryser i gear efter start
: lør 9. mar 2019 10:25
Hej alle
Jeg har siden december haft problemer med, at min Lupo fryser i gearet få sekunder efter, at den bliver startet. Som regel er det i 1. gear eller bakgearet, enkelte gange når den at skifte til 2. gear, inden den fryser. Efterfølgende skal den have 2-3 minutters hvil, inden jeg kan starte den. Alt ser normalt ud i instrumentbrættet, men der sker intet, når jeg drejer nøglen. Når den så starter, kører alt glat. Det er det samme hver gang, den er aldrig frosset igen efter at have været slukket.
Den gør det ikke hver gang, kun hvis det har været koldt i vejret eller regnvejr. Jeg har søgt lidt rundt, men er ikke blevet meget klogere. Kan det have noget med hydraulikolien at gøre? At der kommer vand ind, hvor det ikke skal være?
Her til formiddag lavede den det sædvanlige nummer, og for første gang kunne jeg slet ikke få liv i den igen. Alt ser normalt ud, men der sker ikke noget, når jeg drejer nøglen (batteriet har det fint). Det har regnet hele formiddagen, og gør det fortsat. Så igen, har det noget med vand på afveje at gøre?
Jeg ved, at min "bobslæde" (kaldes den vist) (den skærm, der sidder under motoren) trænger til at blive skiftet - den sidder ikke for godt fast mere, hænger lidt - så måske den ikke skærmer godt nok ift vand, snavs, m.m.
Mvh
Jesper
Jeg har siden december haft problemer med, at min Lupo fryser i gearet få sekunder efter, at den bliver startet. Som regel er det i 1. gear eller bakgearet, enkelte gange når den at skifte til 2. gear, inden den fryser. Efterfølgende skal den have 2-3 minutters hvil, inden jeg kan starte den. Alt ser normalt ud i instrumentbrættet, men der sker intet, når jeg drejer nøglen. Når den så starter, kører alt glat. Det er det samme hver gang, den er aldrig frosset igen efter at have været slukket.
Den gør det ikke hver gang, kun hvis det har været koldt i vejret eller regnvejr. Jeg har søgt lidt rundt, men er ikke blevet meget klogere. Kan det have noget med hydraulikolien at gøre? At der kommer vand ind, hvor det ikke skal være?
Her til formiddag lavede den det sædvanlige nummer, og for første gang kunne jeg slet ikke få liv i den igen. Alt ser normalt ud, men der sker ikke noget, når jeg drejer nøglen (batteriet har det fint). Det har regnet hele formiddagen, og gør det fortsat. Så igen, har det noget med vand på afveje at gøre?
Jeg ved, at min "bobslæde" (kaldes den vist) (den skærm, der sidder under motoren) trænger til at blive skiftet - den sidder ikke for godt fast mere, hænger lidt - så måske den ikke skærmer godt nok ift vand, snavs, m.m.
Mvh
Jesper