Lupo hoster og hakker LØST

Alt vedrørende teknikken på 3L
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Lupo hoster og hakker

Indlæg af VAGtech.dk »

Jaa man må nok sige de ikke har været for smarte med det der system med ledningerne... De skal være gjort af noget godt for at kunne holde til den "behandling" i så mange år...

men det er også en typisk fejl på VW pumpedyse motore..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo hoster og hakker

Indlæg af Kim B Olesen »

Det lyder godt nok til at der er flere ting der peger på at det er under ventildækslet jeg skal fortsætte min fejlfinding :D Det er skønt at kunne gå ind og finde de forskellige svagheder herinde og så udbedre dem efterhånden :D
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Lupo hoster og hakker

Indlæg af Jakob J »

Det er et hårdt miljø, de ledninger sidder i. For det første er det i olie og for det andet er der jo utallige op og nedkølinger for hver gang bilen er i gang. Ikke noget at sige til, at det ikke holder for evigt. Heldigvis ser det dog ud til, at være forholdsvis simpelt at skifte og uden de store omkostninger.

Når nu jeg får sat det nye ledningsnet i, laver jeg lige en guide.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Lupo hoster og hakker LØST

Indlæg af Jakob J »

Så er den store eksamen, Storebæltsbroen, overstået. Det blev til et rent 12-tal! :P Dvs. at fejlen med 99 % sikkerhed lå i ledningsnettet til pumpe-dyse enhederne.

Jeg har fundet følgende link, som fint beskriver en eventuel udskiftning af ledningsnettet. Godt nok fra en Sharan, men princippet er det samme.

http://www.sgaf.de/content/austausch-pd ... opf-253304

Selve stikkene på pumpe-dyse enhederne kan trækkes forsigtigt af med en spidstang. Jeg klemte efterfølgende kabelskoene i stikkene lidt sammen ved hjælp af en lille skruetrækker, som jeg stak ind på ydersiden af dem. Foreløbig virker det jo fint, men det er muligt, at jeg vælger at skifte hele ledningsnettet. Trods alt en begrænset udskrivning.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo hoster og hakker

Indlæg af Kim B Olesen »

Dejligt at høre at det virkede - og tillykke med 12 tallet :D så må vi håbe det varer ved :)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Lupo hoster og hakker

Indlæg af Jakob J »

Kim B Olesen skrev:Dejligt at høre at det virkede - og tillykke med 12 tallet :D så må vi håbe det varer ved :)
Jep. Jeg krydser fingre ;)
Besvar