Motor starter fint når den er kold

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Taus
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 4. sep 2018 22:15
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Roskilde

Motor starter fint når den er kold

Indlæg af Taus »

Jeg folkens jeg har valgt at smide penge i en Lupo problemet med den er at den starter og kører fint når den er kold. Men så snart man har trillet 10 minutter i den begynder den at halte i motoren, vælger man at slukke den skal man tjørne starteren 10-30 gange før den starter igen det lyder lidt som om den mangler noget brændstof tilførsel. Jeg har valgt at lodde den brune led på igen da den var knækket. Og den brune ledning der er tale om er en af de tre ledninger som kommer fra (G40) knast positions føleren. Jeg har forsøgt at sprøjte noget bremse rens henover brændstof slangerne uden nogen hjælp, og på VCDS har den skrevet fejlkoder (G40) og P1550 altså ladetryk den starter hvis man tilfører den noget bremserens efter luftmassemåleren.
Efter jeg har loddet den brune ledning på igen var der altså ingen fejl at Finde men den har stadig samme problem bare uden nogen fejler koder på vcds
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Motor starter fint når den er kold

Indlæg af ph. »

hvor langt har den kørt
er det helt ude i hampen at tænke i retning af vacuum/brændstofpumpe ...kan den miste sugeevnen når den bliver varm?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Motor starter fint når den er kold

Indlæg af 383CI »

Eller et "semikendt" problem med der er lukket for tankudluftningen så der opstår vakuum.
Det er nemt at afprøve, skru tankdækslet lås når du har problemet og se om det gør forskel. Alternativt, kør en tur uden dæksen på.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Motor starter fint når den er kold

Indlæg af Atjuh 3L »

Svært ud fra den beskrivelse!
Såfremt jeg læser det korrekt, så går den også dårligt bare den bliver varm, og det får mig umiddelbart til at tænke:

1. Dyseledninger
2. Filter
3. Tandempumpe

Lidt flere informationer, (mange!), havde været dejligt.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Motor starter fint når den er kold

Indlæg af 2a2 »

Mit bud ud fra beskrivelsen ville også være pumpe dyse nettet

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Motor starter fint når den er kold

Indlæg af 383CI »

De biler jeg har hørt om, hvor udskiftning af dysenet har gjort en forskel, ink min egne har fejlen ikke vist sig som beskrevet.

Har har fejlen, ved defekt dysenet, været at bilen hakker lidt specielt ved lave omdrejninger og ved træk, som f.eks at rammen en bakke med 90 i 5. gear og holde den i 5 og med samme fart.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar