Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
- Carro_Barato
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: søn 26. aug 2018 23:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Sønder Omme
Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Hej allesammen.
Jeg er en ung mand på 19 år, som netop er sluppet ud af gymnasiet. Jeg har nu fået mig et job 26 km væk, som jeg skal starte på snart, dermed pendle nogle gange om ugen, desuden bruge bilen til småturer og udflugter.
Jeg har derfor anset mig en Lupo 1.2 3L, da jeg finder både afgifterne, brændstofforbruget, og prisen på diesel meget, meget tiltrækkende.
Der er mange Lupoer derude, og selvom mine forældre er en enorm hjælp til at udpege den helt rigtige, kunne jeg godt bruge lidt erfaren snak fra jer Lupo-hoveder.
De fleste brugte Lupoer sælges med et kilometertal på ca. mellem 200.000 - 450.000 km, og selvom bilens stand selvfølgelig afhænger af generel vedligeholdelse, så vil jeg gerne høre om at der er et kilometertal hvor man bare vil sige: den bil går død om x antal kilometer? Med andre ord, lad os sige at jeg regner med at køre en 20.000 km om året, hvor mange år burde en Lupo kunne holde, hvis den har kørt 350.000 km og bliver serviceret påpasseligt? Desuden har jeg hørt at gearkassen kan sætte en Lupo ud af spillet, så hvor langt kan en Lupo have kørt uden skift/renovering af gearkassen, uden at gearkassen skal ses som en trussel for bilens drift?
En anden ting der sætter mig i skepsis er den manglende servostyring. Jeg har altid kørt i biler med servo, og da jeg for et par uger siden skulle prøve en Lupo, var styringen meget, meget hård. Min mor påpegede dog, at det virkede unormalt hårdt (og rattet hældte også skævt mod uret), men på trods af det føler jeg mig lidt afskrækket for at købe en bil uden servo. Kan nogen dele deres oplevelser med at køre uden servostyring, så jeg ved hvilken følelse jeg burde forvente mig ved den næste jeg vil afprøve.
Er der bestemte ting jeg burde sætte min finger på ved køb af Lupoen? Evt. bestemte dele der burde være skiftet for optimal drift og lignende?
Mvh.
Jeg er en ung mand på 19 år, som netop er sluppet ud af gymnasiet. Jeg har nu fået mig et job 26 km væk, som jeg skal starte på snart, dermed pendle nogle gange om ugen, desuden bruge bilen til småturer og udflugter.
Jeg har derfor anset mig en Lupo 1.2 3L, da jeg finder både afgifterne, brændstofforbruget, og prisen på diesel meget, meget tiltrækkende.
Der er mange Lupoer derude, og selvom mine forældre er en enorm hjælp til at udpege den helt rigtige, kunne jeg godt bruge lidt erfaren snak fra jer Lupo-hoveder.
De fleste brugte Lupoer sælges med et kilometertal på ca. mellem 200.000 - 450.000 km, og selvom bilens stand selvfølgelig afhænger af generel vedligeholdelse, så vil jeg gerne høre om at der er et kilometertal hvor man bare vil sige: den bil går død om x antal kilometer? Med andre ord, lad os sige at jeg regner med at køre en 20.000 km om året, hvor mange år burde en Lupo kunne holde, hvis den har kørt 350.000 km og bliver serviceret påpasseligt? Desuden har jeg hørt at gearkassen kan sætte en Lupo ud af spillet, så hvor langt kan en Lupo have kørt uden skift/renovering af gearkassen, uden at gearkassen skal ses som en trussel for bilens drift?
En anden ting der sætter mig i skepsis er den manglende servostyring. Jeg har altid kørt i biler med servo, og da jeg for et par uger siden skulle prøve en Lupo, var styringen meget, meget hård. Min mor påpegede dog, at det virkede unormalt hårdt (og rattet hældte også skævt mod uret), men på trods af det føler jeg mig lidt afskrækket for at købe en bil uden servo. Kan nogen dele deres oplevelser med at køre uden servostyring, så jeg ved hvilken følelse jeg burde forvente mig ved den næste jeg vil afprøve.
Er der bestemte ting jeg burde sætte min finger på ved køb af Lupoen? Evt. bestemte dele der burde være skiftet for optimal drift og lignende?
Mvh.
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Det korte af det lange er det er gamle biler med (mange) skavanker som "man" selv skal kunne skrue I, for at holde dem kørende.
Det er muligt der findes en eller to i DK der ikke falder ind under den kategori, men overordnet er det biler der skulle være skrottet for længst.
Overordnet er alle problemerne med dem klarlagt her på siden, så det er bare at gå igang med at læse, f.eks. her:
viewforum.php?f=22
Hele FAQen gør dig meget klogere på begreber og fejl.
At beskrive bilernes fejl og hvad du skal være opærksomt på er alt for omfattende og alligevel ikke retvisende for en bil der er 15 år gammel.
Der er stadigt folk der mener Lupoèrne har automatgear og tror der er forskel på gearkasserne årgangene imellem, så er der alt for langt hjem og folk skulle købe en Up i stedet.
Hvis servo er et problem for dig så glem Lupo, det er igne en gammel sparebil uden den slags og de få der har det fra tyskland har af og til problemer med det.
Helt lige som med AirCon, elruder osv. Det er der generalt ikke. Den er ikke længere.
Når det så er sagt køre de pisse godt og billigt hvis "man" kan holde dem igang og de ikke ruster.
Det er muligt der findes en eller to i DK der ikke falder ind under den kategori, men overordnet er det biler der skulle være skrottet for længst.
Overordnet er alle problemerne med dem klarlagt her på siden, så det er bare at gå igang med at læse, f.eks. her:
viewforum.php?f=22
Hele FAQen gør dig meget klogere på begreber og fejl.
At beskrive bilernes fejl og hvad du skal være opærksomt på er alt for omfattende og alligevel ikke retvisende for en bil der er 15 år gammel.
Der er stadigt folk der mener Lupoèrne har automatgear og tror der er forskel på gearkasserne årgangene imellem, så er der alt for langt hjem og folk skulle købe en Up i stedet.
Hvis servo er et problem for dig så glem Lupo, det er igne en gammel sparebil uden den slags og de få der har det fra tyskland har af og til problemer med det.
Helt lige som med AirCon, elruder osv. Det er der generalt ikke. Den er ikke længere.
Når det så er sagt køre de pisse godt og billigt hvis "man" kan holde dem igang og de ikke ruster.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- Supercharger
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: fre 3. okt 2014 07:30
- Geografisk sted: Borup Sjælland
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Eneste fordel A2 3L har,er at den ikke ruster.
Ellers samme skavanker som Lupo'en
Ellers samme skavanker som Lupo'en
Begår Civil Ulydighed....
Køre Audi A2 3L.
Køre Audi A2 3L.
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Hvis du kan skrue selv kan en Lupo 3L være en mulighed for dig, men..
.. du kigger på noget bil der er udgået af produktion for 13 år siden. Bilerne er nu så gamle at VAG-koncernen ikke længere garanterer reservedele til vognen - den garanti udløb i 2015.
Med kun 20.000 km/år er du ikke indskrevet til diesel
Husk du er af med 1260kr/år i ejerafgit og strafafgift for manglende partieklfilter. En benzinbil der kører over 20km/l koster 660kr/år.
Mit bedste gæt er at rammer du bare ind i én reparation på en Lupo 3L der skal løses på et værksted vælter regnskabet til fordel for en nyere benzin mikrobil.
og en nyere mikrobil har altså en del mere komfortudstyr end en Lupo 3L...
.. du kigger på noget bil der er udgået af produktion for 13 år siden. Bilerne er nu så gamle at VAG-koncernen ikke længere garanterer reservedele til vognen - den garanti udløb i 2015.
Med kun 20.000 km/år er du ikke indskrevet til diesel
Husk du er af med 1260kr/år i ejerafgit og strafafgift for manglende partieklfilter. En benzinbil der kører over 20km/l koster 660kr/år.
Mit bedste gæt er at rammer du bare ind i én reparation på en Lupo 3L der skal løses på et værksted vælter regnskabet til fordel for en nyere benzin mikrobil.
og en nyere mikrobil har altså en del mere komfortudstyr end en Lupo 3L...
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Så sandt, så sandt ... altsammen. Og (!) jeg vil lige påpege et par måske oversete positive sider af sagen, så en håbefuld, potentiel Lupoelsker ikke bliver skræmt hen i skammekrogen. For det første hører det med til en økonomisk overvejelse, at en ny mikrobil til omkring 100.000 kr. belastes af en en afskrivning på gennemsnitligt ca. 15.000 kr. pr. år de første 3-4 år (hvilket ikke ensbetydende med, at man kan erhverve en fire år gammel én af slagsen for 40.000 kr ... forhandleren skal jo have 20.000 kr. til klargøring, garanti og fortjeneste). En god, brugt Lupo til 20.000 kr. kan af naturlige årsager ikke belastes med afskrivningsudgifter over dette beløb. Det er da en nettogevinst over fire år på 40.000 kr. I min bog rækker det til reparationerne, selv når man ikke skruer selv.
Den anden måske oversete fordel er, at der er noget charmerende ved lidt ældre og mindre komplicerede kvalitetsbiler - og den kategori hører Lupoen til på trods af gearsystemet. Jeg ser ret ofte, at netop den bil fremmer en entusiastisk tilgang til bilkørsel, -ejerskab og -vedligeholdelse. Den glæde at at have og bruge bilen som transportform synes jeg, at vi skal forsøge at bevare. Amen og Hallelujah.
Den anden måske oversete fordel er, at der er noget charmerende ved lidt ældre og mindre komplicerede kvalitetsbiler - og den kategori hører Lupoen til på trods af gearsystemet. Jeg ser ret ofte, at netop den bil fremmer en entusiastisk tilgang til bilkørsel, -ejerskab og -vedligeholdelse. Den glæde at at have og bruge bilen som transportform synes jeg, at vi skal forsøge at bevare. Amen og Hallelujah.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Du har da ret Frank, MEN hvis man som "ny ung bilejer" køber en 3L og ikke kan skrue selv, kræver det at man har at vejhjælpsabb. og man af og til kan undvære bilen, når den skal til reparation. Desuden kræver det at man er indstillet på at det er gammel brugt bil der skal køres med følelse, da det absolut ikke er en "racerbil" man har anskaffet, 3L er i bund og grund en pendlerbil.
Dertil kommer at man skal finde et værksted der har forstand på 3L, og dem er der MEGET få af, et af de steder man absolut skal holde sig fra er Alle aut. VW værksteder, for de aner absolut INTET om 3L.
Dertil kommer at man skal finde et værksted der har forstand på 3L, og dem er der MEGET få af, et af de steder man absolut skal holde sig fra er Alle aut. VW værksteder, for de aner absolut INTET om 3L.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Det er umuligt at sige et km tal eller årstal en bil vil dø. Det er før set en der har gået under 200.000 hvor gearkassen har brækket sig.... det er også set at de har kørt over 700.000 km uden problemer. Det er ikke engang en garanti at "gearkassen er renoveret" - det har du som køber ingen mulighed for at kontrollere..... En bekendt købte en med "renoveret" gearkasse.... den brækkede sig efter 6 måneder. Surt.
Så jeg tilslutter mig koret, kan du leve med en ældre kasse der MÅSKE kan stå af i morgen, så køb da endelig. Det er en fantastisk bil. Men at kunne skrue bare lidt i mekanik kan spare dig for MANGE penge.
Skulle jeg handle en bil i dag uden forstand på biler og med det kørselsbehov, så havde jeg nok nærmere budt 25.000 på den her: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyot ... 5d/4024098 eller her https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyot ... 5d/4018792
Så jeg tilslutter mig koret, kan du leve med en ældre kasse der MÅSKE kan stå af i morgen, så køb da endelig. Det er en fantastisk bil. Men at kunne skrue bare lidt i mekanik kan spare dig for MANGE penge.
Skulle jeg handle en bil i dag uden forstand på biler og med det kørselsbehov, så havde jeg nok nærmere budt 25.000 på den her: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyot ... 5d/4024098 eller her https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyot ... 5d/4018792
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Som sædvanligt er meningerne mangfoldige. Jeg taler for eksperimentet, som måske kan gøre også de nybagte interesserede i bilkørsel og -ejerskab ud over et basalt transportbehov. I min verden indebærer det en i det mindste basal teknisk viden. Og når vi lige netop her bliver spurgt til råds (og altså ikke på fjæsbogen!) synes jeg, at det udtrykker den rette tilgang til vores verden. Og det vil jeg altid gerne støtte ... både før købet og undervejs. Både skriftligt og mundtligt.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Tja min 2005 model runde 505.000km på lørdag når jeg skal til mod Silkeborg området, og den har stadig samme gearkasse og kobling.. JP auto så fik den på besøg grundet lidt klonk under gear skift, om viste sig at tripoderne er færdige
Servo savner jeg IKKE da bilen vejer så lidt kan den jo parker alle steder uden den kræver det vilde at få ud
Servo savner jeg IKKE da bilen vejer så lidt kan den jo parker alle steder uden den kræver det vilde at få ud
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
-
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
- Geografisk sted: 8300 Odder
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Min Lupo er uden modstykke den bil som har svigtet mig flest gange.
utallige gange har jeg holdt et sted og bilen har nægtet at køre en meter mere.
Lupoen er skrøbelig! det er vi nogen som lever med.
Det skal Søren afgøre med sig selv om han kan acceptere den præmis.
Når det er sagt er de mest ikoniske biler i verden plaget af pudsigheder, jeg tror det højner glæden at der bliver stillet krav om indsigt.
Af samme grund har jeg Android telefon, der skal være noget til at pirre
utallige gange har jeg holdt et sted og bilen har nægtet at køre en meter mere.
Lupoen er skrøbelig! det er vi nogen som lever med.
Det skal Søren afgøre med sig selv om han kan acceptere den præmis.
Når det er sagt er de mest ikoniske biler i verden plaget af pudsigheder, jeg tror det højner glæden at der bliver stillet krav om indsigt.
Af samme grund har jeg Android telefon, der skal være noget til at pirre
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Jeg har en Lupo fra 2002 med servo, el ruder, spejle, el-soltag, centralås m.m. (købt fra Tyskland med den store el pakke).
Jeg har nu kørt ca 300.000 km på 10 år, og den har startet hver gang. Eneste problem har været defekt gearkasse som er udskiftet samt servo der ikke virkede og der blev skiftet relæer, og siden har den kørt uden problemer.
Det er ikke alle Lupoer der har problemer. Det er en god og billig bil.
vh Jesper
Jeg har nu kørt ca 300.000 km på 10 år, og den har startet hver gang. Eneste problem har været defekt gearkasse som er udskiftet samt servo der ikke virkede og der blev skiftet relæer, og siden har den kørt uden problemer.
Det er ikke alle Lupoer der har problemer. Det er en god og billig bil.
vh Jesper
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Jeg tror manden har truffet sit valg
Tilmeldt:
man 27. aug 2018 00:43
Senest aktiv:
man 27. aug 2018 11:24
Tilmeldt:
man 27. aug 2018 00:43
Senest aktiv:
man 27. aug 2018 11:24
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- Carro_Barato
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: søn 26. aug 2018 23:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Sønder Omme
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Jeg er skam stadig på biljagt, med Lupo for øje
Jeg har fundet en brugt Lupo 3L fra 2001, men problemet er, at den har et opgivet forbrug på 31 km/l, ikke 33 km/l, derfor koster den åbenbart 1.100 kr i halvårlig afgift. Hvordan det? Er det noget man kan få rettet hos Skat?
Jeg har fundet en brugt Lupo 3L fra 2001, men problemet er, at den har et opgivet forbrug på 31 km/l, ikke 33 km/l, derfor koster den åbenbart 1.100 kr i halvårlig afgift. Hvordan det? Er det noget man kan få rettet hos Skat?
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Må være fordi den har servo og andet nymodens fis...
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Der er lige dukket en a2 op på Bilbasen til 12k - så har du mere bil og behøver ikke at tænke rust
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- Carro_Barato
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: søn 26. aug 2018 23:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Sønder Omme
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Den er uden servostyring og meget, meget standard.
Den er vist allerede solgt, kunne ikke finde den
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Var også et godt tilbud tror jeg - men de a2 der er til knap 30kkr går du sikkert heller ikke fejl af
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- Carro_Barato
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: søn 26. aug 2018 23:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Sønder Omme
Re: Gør en (måske) kommende Lupo ejer klog
Har købt en smart 3L'er fra 2005, så alles gut
Tak for jeres svar og rådgivning
Tak for jeres svar og rådgivning