Lupo siger som en sporvogn...

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
lupofyn
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 11. okt 2010 11:44
Geografisk sted: Odense

Lupo siger som en sporvogn...

Indlæg af lupofyn »

min kammerat der ikke er så meget til computer spurgte mig om jeg ikke lige kunne spørge her inde om noget med hans lupo

Den sger lige som en sporvogn når man kører i den.. Men det er kun når den er koblet til, når den kører friløb er der ingen ting.. vi kiggede og der er gearolie på, ved ikke om det er TAFx men der er olie på.

Er det gearkasselejer der er færdige eller?
MDC
Indlæg: 28
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 17:10
Geografisk sted: Jylland og fyn

Re: Lupo siger som en sporvogn...

Indlæg af MDC »

eller trækaksel ( eller tripod forenden af trækaksel). Hoppe/ryster den ikke når han kører fremad?
mvh
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: Lupo siger som en sporvogn...

Indlæg af dykker5502 »

Det har jeg også prøvet. Det er ikke godt! Der skal ikke køres mere med den gearkasse hvis den skal reddes. Hvis det er det samme som min, så er det det ene eller begge lejer til udgangsakslerne. Nå de er gået vil differentialet ikke køre rigtigt med - ja det hedder jo ikke spidshjulet da det er et almindeligt tandhjul - men det kan ødelægge disse tandhjul hvis akslerne ikke i parallelle.
Gearteknik i Aalborg kan vel lave gearkassen, eller måske de har en ombytter.
Jeg lavede det ved at køre med olie som anført af VW - 2,7 l i stedet for de her anbefalede 3,1l og så kører bilen for hårdt med kickdown start ved lyskryds. Det holder den ikke til.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo siger som en sporvogn...

Indlæg af sussi »

Du skulle måske tage en snak med VagTech i Odense
viewtopic.php?f=22&t=28
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar