Side 1 af 1

Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

: ons 7. feb 2018 20:00
af Ks28282401
Hej alle sammen er ny med Lupo verden.

Har skifter kobling og renoveret gearkasse på en.
Hvor starter man med de forskellige justeringer.

Vi har prøvet at justere kobling men kan ikke justere den fra de 4 volt den skulle vel gerne ned på
1,9v

Er helt på bar bund med hvor hvordan jeg for startet, bilen kan slet ikke finde rundt i gearene.

Er ved at give op! Har selv org vcds

Hjælp

Re: Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

: ons 7. feb 2018 21:23
af 383CI
Hvis ikke koblingen er justeret rigtigt kan du ikke "grundjustere" bilen.

Det grundjustering med VCDS er et af de mest omtalte emner her så læs lidt om det i FAQèn
Den skal/kan ikke finde ud af gearne inden den er grundjusteret.
Så læs en aftens tid i FAQèn så er du bedre rustet.

Hvis koblingen er helt umulig at justere kan det jo være den, eller føringsrør/udrykkerleje er fejl monteret.

Re: Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

: tors 8. feb 2018 11:46
af doktorfrank
Først og fremmest: Den mest nødvendige udrustning er tålmodighed!
Afbryd alt med gearvælger i P og vent indtil hydraulikken har givet slip på koblingskablet. Tilslut vcds og drej tænding på - uden at røre noget andet (såsom bremsen). Hvis spændingsværdien for koblingen ikke kan justeres ned til 1,8 volt med møtrikken mindre end halvt skruet ind (ud, hvis du endelig vil se det sådan), er tryklejet fejlmonteret/gået skævt under installering af gearkassen. :roll:

Re: Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

: tors 8. feb 2018 11:59
af sussi
Kontroller at koblingsaktuatoren er korrekt monteret/fastgjort ;)

Re: Hjælp efter renovering af gear kasse og ny kobling

: tirs 19. jun 2018 15:44
af Henrik L
Tror jeg har lidt samme problem. Ny kobling og føringsrør udrykkerleje. Det er sådan set gået nogenlunde 5000 km. Det startede med at bilen ikke rigtig kunne låse koblingen i p og stod nogengange og skiftede mens jeg stod med tændingsnøglen ved siden af. Så kunne jeg ikke starte i p men kun i N. Og jeg kan mærke at koblingen ikke er låst i P. Så jeg er nød til at trække håndbremsen. Jeg tænkte at jeg idag gerne ville grundjustere. Det er totalt umuligt. Lige meget hvor jeg skruet justeringsskruen hen stå den konstant på ca. 4v. Tænker at det er fordi koblingen ikke er låst. 1000 kroners spøgsmålet er så om det er udrykkerlejet eller koblingsaktuatoren???