Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartpilot

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartpilot

Indlæg af AndersWJ »

Hej.

Har netop købt mig en Lupo 1,2 TDi 3L fra 2002 til fruen.
Bilen er afhentet i denne uge (d. 1/3-2011) og derfor kender jeg ikke bilen endnu, og har derfor et par spørgsmål som jeg håber Lupo eksperterne herinde kan svare mig på :-)

1:
Her til morgen begyndte den at bippe (akustisk advarsel), når hun trykkede bremsepedalen ned. Bilen kunne køre og bremse helt som normalt, men dagen før var der ikke denne lyd.

Er der nogen der ved, hvad lyden indikerer ? Der er ikke nogen advarselslamper som lyste/blinkede.
Og er der nogen som ved hvor man kan læse om hvad disse advarselstoner betyder, hvis det findes ?
Har ikke kunne finde noget i brugermanualen :-/

2:
Der sidder en fart pilot på blinker armen med 2 knapper, 1 som hedder SET og en anden som henholdsvis kan skiftes fra Off til On, samt Reset.

Jeg synes at have forsøgt alle kombinationer med denne arm for at kunne aktivere fartpiloten under kørsel. Dog synes jeg ikke at der sker noget som helst.
Jeg har kørt i ECO mode med gearet i D, dog er jeg ikke klar over, om det kun virker på en bestemt måde, eller om det muligvis er defekt ?

Mvh
Anders
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartp

Indlæg af KMDTHY »

AndersWJ skrev:Hej.

Har netop købt mig en Lupo 1,2 TDi 3L fra 2002 til fruen.
Bilen er afhentet i denne uge (d. 1/3-2011) og derfor kender jeg ikke bilen endnu, og har derfor et par spørgsmål som jeg håber Lupo eksperterne herinde kan svare mig på :-)

1:
Her til morgen begyndte den at bippe (akustisk advarsel), når hun trykkede bremsepedalen ned. Bilen kunne køre og bremse helt som normalt, men dagen før var der ikke denne lyd.

Er der nogen der ved, hvad lyden indikerer ? Der er ikke nogen advarselslamper som lyste/blinkede.
Og er der nogen som ved hvor man kan læse om hvad disse advarselstoner betyder, hvis det findes ?
Har ikke kunne finde noget i brugermanualen :-/
Er det ikke når du sætter den i D eller R den begynder at bippe ? Er døren lukket ordentlig ? Er det kontinuerligt beeeep lyd, eller med mellemrum, beep beep ?

2:
AndersWJ skrev: Der sidder en fart pilot på blinker armen med 2 knapper, 1 som hedder SET og en anden som henholdsvis kan skiftes fra Off til On, samt Reset.

Jeg synes at have forsøgt alle kombinationer med denne arm for at kunne aktivere fartpiloten under kørsel. Dog synes jeg ikke at der sker noget som helst.
Jeg har kørt i ECO mode med gearet i D, dog er jeg ikke klar over, om det kun virker på en bestemt måde, eller om det muligvis er defekt ?

Mvh
Anders
Lyder til at din fartpilot er gået i stykker. Er det med wiretræk ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartp

Indlæg af AndersWJ »

KMDTHY skrev: 1:
Er det ikke når du sætter den i D eller R den begynder at bippe ? Er døren lukket ordentlig ? Er det kontinuerligt beeeep lyd, eller med mellemrum, beep beep ?
Den bipper når den er i D, har lukket døren, og træder på bremsen. Det er Beep beep, altså med mellemrum. Men KUN når man trykker på bremsen, der sker ikke noget ved alm. kørsel.

Men er der noget sted, hvor man kan læse om hvad disse beep lyde betyder ?
KMDTHY skrev: 2:
Lyder til at din fartpilot er gået i stykker. Er det med wiretræk ?
[/quote]
Har ikke undersøgt hvilken type det er, men efter som at bilen er købt gennem en forhandler, må det jo være deres hovedpine at fixe det, efter som de reklamerede med denne funktion,men som så nok er defekt.


Anders
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartp

Indlæg af KMDTHY »

Ang. bib lyden så ved jeg sgu ikke lige om der står noget nogen steder.

Men den bipper bla. ved:
For lav kølevæske
Håndbremse trukket mens bilen er i bevægelse
Førerdør ikke lukket og bilen står i gear.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartp

Indlæg af AndersWJ »

KMDTHY skrev:Ang. bib lyden så ved jeg sgu ikke lige om der står noget nogen steder.

Men den bipper bla. ved:
For lav kølevæske
Håndbremse trukket mens bilen er i bevægelse
Førerdør ikke lukket og bilen står i gear.
Ok, jeg prøver lige at tjekke om en af disse ting kan have været årsagen.
Kan det evt. også være for lav stand i bremsevæsken ? Det kommer jo bremsen berøres.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartp

Indlæg af KMDTHY »

AndersWJ skrev:
KMDTHY skrev:Ang. bib lyden så ved jeg sgu ikke lige om der står noget nogen steder.

Men den bipper bla. ved:
For lav kølevæske
Håndbremse trukket mens bilen er i bevægelse
Førerdør ikke lukket og bilen står i gear.
Ok, jeg prøver lige at tjekke om en af disse ting kan have været årsagen.
Kan det evt. også være for lav stand i bremsevæsken ? Det kommer jo bremsen berøres.
Måske - prøv at tjekke væske standen.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartp

Indlæg af sussi »

For lav bremsevædskestand tyder på at både for- og bagbremser er slidt totalt ned, dette medfører ofte at tromler bag skal skiftes, en udgift til +2.000kr. alene for nye tromler.
Der kan selvf. også være en utæthed i en af bremsecylinderne.
Men få lige en der har forstand på 3L til at kigge på det.
Kontakt evt. Per han ved noget om din bil.
http://www.30243288.webbyen.dk/

Fartpilot skift fra OF til ON, tryk på set så skulle den gerne holde farten.

Måske kan du have nytte af denne tråd:
viewtopic.php?f=22&t=14
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Bip lyd når man trykker på bremsen, hvad er det? + Fartp

Indlæg af AndersWJ »

Omkring beep lyden, så var der tale om en engangs forestilling, efter som den ikke var der, og ikke har været der siden den ene gang i morges.
Kan ikke sige, om det kan have været en håndbremse som ikke var helt sluppet ned, eller om døren måske ikke var helt korrekt lukket.

Bremsevæskestanden var helt i orden, det samme gælder kølervæsken samt olie m.m.


Hvad angår fartpiloten, så har jeg forsøgt at gøre som beskrevet, dog har dette ingen effekt overhovedet, hvilket leder mig til den konklussion, at den må være defekt og derfor skal fixes af forhandleren.
Kan ikke se at jeg på nogen som helst måde kan få den til at virke ved at gøre noget andet end de ting jeg har læst om herinde samt prøvet mig frem til selv.. :D

Tak for hjælpen indtil videre..
Besvar