Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Halløj derude!
Jeg har fået anskaffet mig en fin lupo 3l fra 2001 med den nye type gearskifte dvs. for stop skal den rykkes til venstre.
bilen kørte ikke optimalt da jeg hentede den, den havde længe pauser imellem gearskift og det gad en ryk hver gang den faldt i gear.
Igår ville jeg grundjustere, men inden da tjekkede jeg fejlkoder og fik dette fejlkode som jeg ikke kan slå op nogen steder? fejlkode 00511 - 56-00 Limp Home Mode gear? efter at havde slettet fejl, gik jeg igang med at grundjustere som lykkedes første gang. og herefter kørte bilen som den skulle og skifte gear som den skulle
da jeg vender tilbage og starter bilen efter nogle timer, så er det som om den har glemt den grundjustering? og går tilbage til det gamle problem hvor den har længere pause mellem gearskift og ryk. jeg prøver her og grundjustere igen. og denne gang får jeg fejlkode RTFM 12 + 00511, 56-00 Limp Home Mode gear igen? men denne gang lykkedes det ikke og grundjustere gear?
hvad kan være galt her?
Skal siges at bilen har fået ny kobling for 2 mdr siden og er blevet grundjusteret i creep point osv.
Jeg har fået anskaffet mig en fin lupo 3l fra 2001 med den nye type gearskifte dvs. for stop skal den rykkes til venstre.
bilen kørte ikke optimalt da jeg hentede den, den havde længe pauser imellem gearskift og det gad en ryk hver gang den faldt i gear.
Igår ville jeg grundjustere, men inden da tjekkede jeg fejlkoder og fik dette fejlkode som jeg ikke kan slå op nogen steder? fejlkode 00511 - 56-00 Limp Home Mode gear? efter at havde slettet fejl, gik jeg igang med at grundjustere som lykkedes første gang. og herefter kørte bilen som den skulle og skifte gear som den skulle
da jeg vender tilbage og starter bilen efter nogle timer, så er det som om den har glemt den grundjustering? og går tilbage til det gamle problem hvor den har længere pause mellem gearskift og ryk. jeg prøver her og grundjustere igen. og denne gang får jeg fejlkode RTFM 12 + 00511, 56-00 Limp Home Mode gear igen? men denne gang lykkedes det ikke og grundjustere gear?
hvad kan være galt her?
Skal siges at bilen har fået ny kobling for 2 mdr siden og er blevet grundjusteret i creep point osv.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Har du søgt efter, her på forum, hvad rtfm 12 betyder, 9/10 gange?
Hint: slør i arm på gangsteller.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Hint: slør i arm på gangsteller.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Har tjekket arm, væske osv, og grundindstilling går også igennem 1. gang. nu men synes stadig den skifter hårdt?
men bliver ved med at få denne fejlkode? nogen der har prøvet det før? kan ikke rigtig finde noget på nettet.? kan det skyldes at det derfor jeg ikke kan få det til at køre smertefrit?
Address 02: Auto Trans Labels: NONE
Control Module Part Number: 6N0 927 735 F
Component and/or Version: DS085 Getriebe 1370
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 3B75D16729907BC6811-0960
1 Fault Found:
00511 - Selector Lever (E313)
56-00 - In Limp-Home Mode
men bliver ved med at få denne fejlkode? nogen der har prøvet det før? kan ikke rigtig finde noget på nettet.? kan det skyldes at det derfor jeg ikke kan få det til at køre smertefrit?
Address 02: Auto Trans Labels: NONE
Control Module Part Number: 6N0 927 735 F
Component and/or Version: DS085 Getriebe 1370
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 3B75D16729907BC6811-0960
1 Fault Found:
00511 - Selector Lever (E313)
56-00 - In Limp-Home Mode
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Den mangler jo ordentlig forbindelse med selve gearstangen - så ja - det kan sagtens være de for den ikke køre ordentligt
Prøv at skifte hele skiftekulissen, evt lån den fra en anden og se om ikke det ændrer sig så
Prøv at skifte hele skiftekulissen, evt lån den fra en anden og se om ikke det ændrer sig så
Re: Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Hej Kim
Tak for svar
mener du den gearskifter ude ved gearkasse? eller den inde i bil? er det så vidt ikke en magnet af en art som styre dette gearskift?
Tak for svar
mener du den gearskifter ude ved gearkasse? eller den inde i bil? er det så vidt ikke en magnet af en art som styre dette gearskift?
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Søg på Google: 00511 site:lupo3lklub.dk
Så finder du et hav af gode indlæg, bl.a. dette:
viewtopic.php?f=13&t=4522&start=20
Defekt skiftekulisse er et godt bud - har du Stop til venstre? Har du defekte sikringer, f.eks nr 26?
Dén i bilen ja
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Så finder du et hav af gode indlæg, bl.a. dette:
viewtopic.php?f=13&t=4522&start=20
Defekt skiftekulisse er et godt bud - har du Stop til venstre? Har du defekte sikringer, f.eks nr 26?
Dén i bilen ja
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Hej Vyffe
Tak for svar, jeg har stop til venstre jeg havde en defekt sikring nr 41, radio ville ikke tænde, men det var også den eneste jeg tjekkede, idag vil jeg prøve og tjekke dem alle
Tak for svar, jeg har stop til venstre jeg havde en defekt sikring nr 41, radio ville ikke tænde, men det var også den eneste jeg tjekkede, idag vil jeg prøve og tjekke dem alle
Re: Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Goddag derude!
Så fik jeg tjekket alle sikringerne, der var ingen sprunget. og havde stadig samme fejlkode med selector lever limp home mode som nævnt tidligere, så besluttede mig for at skille hele midterkonsol af og få skiftekulisse ud for at rense den for støv osv.
eler jeg havde renset det hele og samlet det igen så forsvandt fejlkoden sku!! og da jeg grundjusterede gik den i gennem første gang. og skifter meget bedre gear end før.
Dog har jeg et lille spørgsmål mere, jeg synes pumpen ude i motorrum, skal blive ved med at pumpe tryk? men skal den gøre det mange gange i løbet af nogle minutter? her taler vi om ondenfor 10 min selvom bilen er i tomgang så kan man høre relæet slå til og fra til pumpe? og den starter hver gang jeg åbner føredøren og sætter tænding på.
men her til aften så havde den igen glemt grundindstilling og gik tilbage til det gamle gearskift hvad skal jeg kigge efter
Så fik jeg tjekket alle sikringerne, der var ingen sprunget. og havde stadig samme fejlkode med selector lever limp home mode som nævnt tidligere, så besluttede mig for at skille hele midterkonsol af og få skiftekulisse ud for at rense den for støv osv.
eler jeg havde renset det hele og samlet det igen så forsvandt fejlkoden sku!! og da jeg grundjusterede gik den i gennem første gang. og skifter meget bedre gear end før.
Dog har jeg et lille spørgsmål mere, jeg synes pumpen ude i motorrum, skal blive ved med at pumpe tryk? men skal den gøre det mange gange i løbet af nogle minutter? her taler vi om ondenfor 10 min selvom bilen er i tomgang så kan man høre relæet slå til og fra til pumpe? og den starter hver gang jeg åbner føredøren og sætter tænding på.
men her til aften så havde den igen glemt grundindstilling og gik tilbage til det gamle gearskift hvad skal jeg kigge efter
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo 3L med fejlkode RTFM 12 & 00511?
Angående pumpen, kommer det an på så meget - når den står og går tomgang står den i N - så kører pumpen lidt oftere
Hvis den kører hver gang du åbner døren med måske 1/2 times mellemrum, har du formodentligt en intern utæthed i hydrauliksystemet - som fx en slidt oring
Den “glemmer” ikke grundjusteringen - det er fordi der er noget galt
Nu har du jo konstateret at det hjalp at rode med skiftekulissen, så ville jeg jo rode lidt videre med den
Hvis den kører hver gang du åbner døren med måske 1/2 times mellemrum, har du formodentligt en intern utæthed i hydrauliksystemet - som fx en slidt oring
Den “glemmer” ikke grundjusteringen - det er fordi der er noget galt
Nu har du jo konstateret at det hjalp at rode med skiftekulissen, så ville jeg jo rode lidt videre med den