Gaspedal skal længer ned en normalt.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af Nuggi »

Har snart haft en del lupo'er men dette er den første hvor man skal trykke gaspedalen rimelig langt ned for at den trækker. Det virker som om der er modstand den går heller ikke så langt på liter. Men det er også vores første med aircon/klima så ved ikke om 5,0 i forbrug. Kører mest korte ture men de andre vi har haft brugte noget mindre.

Der er ingen fejl på bilen og den trækker fint.
Luftmasse måler er ny bosch og alle filter er nye.
Den kører ellers perfekt og den er ikke sløv, pedalen skal bare længere ned.

Der er godt nok monteret en Ap500 fartpilot med kabeltræk på gaspedal. Den virker også temlig dårligt så det kunne evt. være der problemet ligger.
Er der nogen som har oplevet det samme og evt. fundet ud af om man kunne afhjælpe dette.
MDC
Indlæg: 28
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 17:10
Geografisk sted: Jylland og fyn

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af MDC »

Kom fejlen efter du havde monteret AP500?
Prøve at afmontere den af din gaspedal ( Ap800 passer bedre til 3L)
MVH
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af Nuggi »

Fartpiloten var monteret da vi købte bilen.. Men det kan da være den skal over højre skulder den virker ikke særlig godt alligevel.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af ph. »

Fartpiloten burde ikke ha indflydelse på hvornår bilen reagerer på speederen
og at fartpiloten ikke virker som du vil kan nok tilskrives at bilen ikke reagerer som forventet på speederbevægelser

Tror ikke umiddelbart at din fartpilot fejler noget ...med mindre den har et flosset kabel...

og at en AP800 skulle være bedre /mere egnet til en Lupo end AP500 er da rent "salgsgas"

Ja Jeg ville vælge AP800 Hvis der ikke sad en fartpilot i bilen i forvejen men at skifte fra AP500 til AP800... er da penge ud af lommen

Går ud fra at du stadig har den Grønne...?? Prøv at tage speederpedal fra den og se om det er den der er årsag til problemerne ...kunne umiddelbart godt lyde som fejl i potensometer eller hvad den der giver signal hedder
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af Nuggi »

Jep har stadigvæk den grønne så det kan da være man skulle prøve at bytte rundt på de pedaler.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af 383CI »

Jeg er fuldstændig på linje med ph.
Hvordan dælen fartpiloten skulle have indflydelse på bilens forbrug kan jeg heller ikke se. Jeg har en sådan, med kabeltræk, monteret og min køre længere på fartpilot end på manuel speeder. Iøvrigt har den jo ingen funktion når den ikke er slåt til, bilen skulle jo netop køre hurtigere eller accelrerer bedre, hvis piloten "automatisk" trådte på speederen, ikke det modsatte.
Min bruger også "for meget" brandstof, også uden åbenlyse fejl. Det meste er prøvet, så næste skridt er at skille udstødningen af og se og den trækker bedre. Der er, trods alt, feset lidt igennem på de 400k km. den nu har trillet.
Vender tilbage med resultatet.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af Nuggi »

Så er piloten pillet af og pedalen er blød og virker helt normal nu. Det ser ikke ud til at kablet er flosset eller andet men det virker perfekt nu.
HamSjelv
Indlæg: 1846
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Jeg vil foreslå at foretage en gearkassegrundjustering....


...fordi eet af punkterne i gk-grundindstillingen er kalibrering af yderpositionerne (0% og 100%) på speederen.



/Claus
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af Nuggi »

Okay det får den da lige:-) Tak for info
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af 383CI »

Hmm, godt du fik bilen til at køre ordentligt, jeg kan ikke se sammenhængen, men det er også lige meget. Tak for du delte erfaringen her, så vi kan have det i erindring. Nu overvejer jeg da også om jeg skal pille min af, i forsøget på at finde årsagen til min er blevet sløv, men så vender jeg helt sikkert tilbage.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af ph. »

Nuggi skrev:Så er piloten pillet af og pedalen er blød og virker helt normal nu. Det ser ikke ud til at kablet er flosset eller andet men det virker perfekt nu.
Skiftede du pedal eller tog du "bare" kablet fra fartpilot af speederpedal ???

0 og 100% gasgivning skulle da gerne være 0 og 100% upåagtet at der er monteret kabeltrukket fartpilot
Hvis ellers kablet er justeret korrekt...!

...Når speeder er sluppet skal der være slup i kabel og når Fartpilot har trukket Helt i speeder skal der stadig være vandring tilbage på speeederpedal
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Re: Gaspedal skal længer ned en normalt.

Indlæg af Nuggi »

Jeg har afmonteret den helt.
Besvar