Kan ikke starte i "stop" og hvid røg
: ons 8. nov 2017 23:24
Har en Lupo 3L som ikke vil starte i position "Stop", men kun i "Neutral". På trods af dette har den i en periode kørt fint. Men nu er den også begyndt at spy hvid røg fra udstødningen, der lugter kraftigt af dieselrøg. Den kommer med følgende fejlkoder:
19463 - Camshaft position sensor (G40) P3007 - 35 - 10 - No signal - intermittent
17552 - Mass air flow sensor (G70) P1144 - 35 - 00 - Open or short to ground
Har tjekket at "turbo-arm" kan bevæge sig, når der gives gas og det virker fint.
Har prøvet at hive stikket til Mass Air... ud, og motoren kører alligevel videre. Skal den det?? Har læst herinde at fejlen G40, kan betyde at den kører i nødprogram,- kan det være derfor den kører videre, selvom stikket er trukket og også derfor den kun vil starte i position "Neutral"??
Med til historien hører også, at der ikke kan foretages grundjustering af gearkassen, da måleværdien i Aut-trans (08 måleværdi, kanal 2) ligger langt fra de anbefalede 1,85v. Værdien viser ca 0,6v. Jeg tror dog, at denne måleværdi kan skyldes en slidt kobling eller en fejl på G162, (koblingsaktuator) og derfor sandsynligvis ikke har noget med de andre fejl at gøre.
Den har desuden haft ir på stik til laderelæ, og den kørte derfor med for lav spænding og viste en masse fejlværdier, bl.a. lav spænding på air-bags. Sidstnævnte fejl, ledte mig på sporet af, at det kunne være laderelæet der var skyld i problemerne, hvilket var rigtigt.
Hjælp modtages....
19463 - Camshaft position sensor (G40) P3007 - 35 - 10 - No signal - intermittent
17552 - Mass air flow sensor (G70) P1144 - 35 - 00 - Open or short to ground
Har tjekket at "turbo-arm" kan bevæge sig, når der gives gas og det virker fint.
Har prøvet at hive stikket til Mass Air... ud, og motoren kører alligevel videre. Skal den det?? Har læst herinde at fejlen G40, kan betyde at den kører i nødprogram,- kan det være derfor den kører videre, selvom stikket er trukket og også derfor den kun vil starte i position "Neutral"??
Med til historien hører også, at der ikke kan foretages grundjustering af gearkassen, da måleværdien i Aut-trans (08 måleværdi, kanal 2) ligger langt fra de anbefalede 1,85v. Værdien viser ca 0,6v. Jeg tror dog, at denne måleværdi kan skyldes en slidt kobling eller en fejl på G162, (koblingsaktuator) og derfor sandsynligvis ikke har noget med de andre fejl at gøre.
Den har desuden haft ir på stik til laderelæ, og den kørte derfor med for lav spænding og viste en masse fejlværdier, bl.a. lav spænding på air-bags. Sidstnævnte fejl, ledte mig på sporet af, at det kunne være laderelæet der var skyld i problemerne, hvilket var rigtigt.
Hjælp modtages....