Problemer med start

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Problemer med start

Indlæg af kasperfc »

Med fare for at blive skud verbalt ned af forumets gamle medlemmer som har læst alle 16 sider i teknik delen starter jeg hermed dette indlæg.

Nu har jeg prøvet et par morgener hvor Lupoen har stået natten over at den ikke ville starte første eller anden gang jeg prøvede med først ved tredje forsøg. Starter motoren køre slet ikke rundt eller noget de første 2 gange, og må dreje nøglen helt tilbage og prøve igen.

Hvad kan dette skyldes?

Mvh Kasper
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med start

Indlæg af VAGtech.dk »

Passer det med at hydpumpen er færdig med at pumpe??, så kan det være tryk kuglen der er død.. hvor lang tid går der ca, 20-30 sek??
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: Problemer med start

Indlæg af kasperfc »

Synes ikke hyd motoren køre så længe. Vil prøve at optage en video i morgen tidligt
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med start

Indlæg af VAGtech.dk »

Har du prøvet at vente med at starte til den har pumpet færdig??
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Problemer med start

Indlæg af yaknudsen »

Det kan være helt normalt. Bilen skal nægte at starte indtil der så meget tryk på hydraulikken at bilen kan "træde koblingen i bund" .

Rimeligt smart udtænkt faktisk. Det ville jo ikke være så godt hvis motoren begyndte at dreje rundt medens bilen stadig stod indkoblet i 5. gear.

I de sidste adskillige år jeg havde min 3L tog det typisk omkring 15-25 sekunder fra hydraulikpumpen startede med at summe til der var hydrauliktryk nok på til at jeg kunne få lov til at starte bilen.

Og ja, det er et emne som tidligere er blevet diskuteret og beskrevet her inde - rigtig mange gange.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med start

Indlæg af sussi »

kasperfc skrev:Med fare for at blive skud verbalt ned af forumets gamle medlemmer som har læst alle 16 sider i teknik delen starter jeg hermed dette indlæg.Mvh Kasper
Der tar du fejl, der er ikke 16, men 1.825 indlæg ;) ;) ;)
Men tålmodighed er en dyd.
Du har en Dieselbil med en masse elektronik, og ikke en benzinbil, der starter når man drejer nøglen.
Desuden har vores lille 3L sit helt eget liv ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: Problemer med start

Indlæg af kasperfc »

Jeg må ha skiftet den kugle så. Hvor er det lettest / billigst at få denne? Hos VW?

Bilen bruger vel 15 sek på at pumpe færdig
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Problemer med start

Indlæg af KMDTHY »

kasperfc skrev:Jeg må ha skiftet den kugle så. Hvor er det lettest / billigst at få denne? Hos VW?

Bilen bruger vel 15 sek på at pumpe færdig
Jeg købte min hos vagtech. Koster 459 PP.

Ellers spørg din lokale VW efter 6N0142433
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med start

Indlæg af VAGtech.dk »

Det er lagervare. Send en mail hvis du er interesseret ste@vagtech.dk
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar