Hej.
Jeg har problemer med at min lupo ikke vil starte hver gang jeg jeg drejer nøglen. Nogle gange skal jeg forsøge 2 gange andre op til 20-30 gange. Jeg har skiftet tændingslås og bundstykket uden det har fjernet fejlen. Der er dage hvor den starter første gang hver gang og nogle hvor der skal mange forsøg til hver gang den har været slukket.
Min tanke er nu at det kan være starteren der ikke får nok ampere til at kunne starte men hvis det er tilfældet hvad gør jeg så? Kan en ny starter løse problemet?
Og efter jeg har skiftet tændingslås og bundstyk tænder radioen ikke automatisk sammen med bilen længere, det skal gøre manuelt nu. Hvad kan det skyldes?
Håber i kan hjælpe mig
Vh. Mads
Start problemer.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Start problemer.
Start med at kontrollere ledningerne til starteren.
Og opdater lige din profil
M.v.h. Sussi
Og opdater lige din profil
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: fre 31. mar 2017 11:44
- Geografisk sted: Fyn
Re: Start problemer.
Har ikke kunne se nogle skader/knæk på ledningerne. Hvis det er kullene i starteren vil den så ikke være helt død?
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Kibæk
Re: Start problemer.
Den ledning der går fra startrelæ og ned i selve selvstarteren har det med at gå til, bla. fordi den rør der går fra hullet ved vinduesviskeren tit er placeret sådan at alt vandet derfra løber ud over selvstarteren (gjorde det på min) men har snakket med en som ikke laver andet end reparer selvstarter og generator og han siger det er et typisk problem med den ledning.
Har lige sat ny selvstarter på min tidligere svigerindes A2 hvor ledningen ikke kunne bære alt strømmen MEN man kan stadig høre relæet "klikke" på selvstarteren.
Så er der power nok på batteriet så er det sikkert selvstarteren der er gået til i denne ledning, HVIS den altså klikker i relæet.
Har lige sat ny selvstarter på min tidligere svigerindes A2 hvor ledningen ikke kunne bære alt strømmen MEN man kan stadig høre relæet "klikke" på selvstarteren.
Så er der power nok på batteriet så er det sikkert selvstarteren der er gået til i denne ledning, HVIS den altså klikker i relæet.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Start problemer.
+1
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: fre 31. mar 2017 11:44
- Geografisk sted: Fyn
Re: Start problemer.
Tak for svaret
Jeg ser om det er der problemet er. Oplever at hvis jeg drejer nøglen længe kan jeg høre at starteren klikker en gang hvert 20 SEK. Ca.
Kan det så stadig være selvstarten eller ledningen?
Jeg ser om det er der problemet er. Oplever at hvis jeg drejer nøglen længe kan jeg høre at starteren klikker en gang hvert 20 SEK. Ca.
Kan det så stadig være selvstarten eller ledningen?
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Kibæk
Re: Start problemer.
Ja det skulle jeg mene, hvis relæet virker og selvstarteren ikke køre så er det selvstarteren der er kaput, og højest sandsynligt kablet der er gået.
Men tjek stel og tjek om batteriet er ok før du bestiller en ny starter.
Men tjek stel og tjek om batteriet er ok før du bestiller en ny starter.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )