Startproblemer efter tankning - ???

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Snegom
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 24. feb 2011 09:36
Geografisk sted: Silkeborg

Startproblemer efter tankning - ???

Indlæg af Snegom »

Hejsa

Jeg har nu to gange oplevet samme problem:

Tanken er ved at være tom og det siger den orange lampe også i instrumentet. Jeg holder ind og tanker (efter 10-20 km og tanker vist ikke helt op så vidt jeg husker). Herefter vil bilen (Lupo 3L 2001) ikke rigtig starte. Den tager godt nok ved og tørner motor rundt, men springer ikke i gang. Prøver alt muligt med pause, frigear, nøglen helt ud, tramper på bremsen osv. Der er strøm nok og bilen er varm. Efter flere forsøg får jeg den til sidst hostet i gang. Og så er der ikke mere. Jeg kører 1 km og er hjemme og kan nemt starte bilen igen. Også næste morgen, hvor den er kold. Jeg kender til andre startproblemer relateret til bundstykke i tænding, bak-sensor-kontakt, baglys mv. Men der tager den slet ikke ved.

Så fælles for det er at det tilsyneladene er relateret til at tankning? Eller at den måske er kørt "lidt for tør" - uden dog jeg kan få det til at give mening...?

Nogle ideer?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Startproblemer efter tankning - ???

Indlæg af ph. »

Lyder klart som et brændstof problem ;) 1.prøv at lade den køre i tomgang mens du tanker og 2.prøv at køre den til ca kvart tom og stop motor og af med tankdæksel og se om det kan få den til at være træls at starte...
Snegom
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 24. feb 2011 09:36
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Startproblemer efter tankning - ???

Indlæg af Snegom »

Det prøver jeg.

Glemte at tilføje, at det begge gange var ret koldt... Om det har nogen betydning?
Besvar