Side 1 af 1

G240-G38

: søn 20. aug 2017 10:13
af HolgerA
Min ellers velkørende Lupo er begyndt at drille: Bedst som man kører derudaf holder den op med at trække, motoren går i tomgang og reagerer ikke på gaspedalen. Gearvælgeren i N, slukke motoren, starte motoren og den kører igen mens bilen stadig triller. VCDS siger " G240 urealistisk signal, periodisk - G38 intet signal, periodisk." Det der undrer mig er at begge fejl kommer samtidig hver gang. Nogen forslag?

Re: G240-G38

: søn 20. aug 2017 11:31
af 383CI
Knækket skiftegaffel er andet bud hvis du har tjekket der er olie på hydraulikken og trykkuglen er ok.

Første bud er dog der er for lidt olie på, eller trykkuglen er træls, hvis det (også) er 5 gear den hopper ud af.

Re: G240-G38

: man 21. aug 2017 19:33
af HolgerA
Oliestand er ok. Jeg tror ikke det er en knækket skiftegaffel, den kører jo godt nok ind i mellem. I aftes var jeg en tur ind til byen og tilbage, ca. 20 km. uden problemer. Andre gange sker det e'n gang pr. km. Jeg har prøvet to gearkasser med knækket skiftegaffel og det den gør nu ligner ikke de to.

Re: G240-G38

: tirs 22. aug 2017 08:18
af Vyffe
Mon G38 rent faktisk er defekt? ;)
Har jeg selv oplevet.

Re: G240-G38

: tirs 22. aug 2017 15:38
af HolgerA
Jeg har konstateret vha. VCDS at den virker men det er jo kun periodisk fejl. Måske en dårlig forbindelse i ledningsnet, det er jo set før.

Re: G240-G38

: tirs 22. aug 2017 16:55
af HamSjelv
HolgerA skrev:...l. Måske en dårlig forbindelse i ledningsnet, det er jo set før.
Måske det der 14-polede stik under hydraulikstationen?

- Det er hørt før..

Re: G240-G38

: tirs 22. aug 2017 18:02
af CJohansen
Jeg havde også en periodisk fejl der gjorde det samme som det du oplever. Fejlen var g239, som efter lidt tid blev til en permanent fejl. Skipper hjalp mig med en brugt g239 potmeter dims, og en grundjustering, og så har det været væk siden.

Ved ikke om det kan bruges til sammenligning, men måske?

Re: G240-G38

: tirs 22. aug 2017 18:55
af Vyffe
I så fald, prøv at bytte rundt på G239 og G240.
Se om fejlen flytter sig.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk

Re: G240-G38

: tors 7. sep 2017 19:05
af HolgerA
Nå: en brugt G38 som jeg havde liggende blev monteret og så forsvandt den fejl. Den blev dog ved med at melde fejl på G240 og gå i nødprogram eller hvad det hedder. Gangsteller blev afmonteret. Potmeter blev afmonteret fordi jeg troede jeg kunne måle med et ohmmeter. Det fungerede ikke. Potmeter monteret og ledningerne blev samlet mens gangstelleren lå oven på motoren. VCDS tilsluttet og jeg kunne måle volt på begge potmetrene. Ingen synlig defekt. Eneste fejl: stikket på G240 var defekt, de låsepaler der sidder i hver side af stikket var knækket. Stikket blev sat ordentligt på og fixeret med lidt tape. Alt blev samlet og alt kører uden fejl. Hmmm, lærerigt trods alt.

Re: G240-G38

: fre 8. sep 2017 10:11
af Skipper
Og lige så lærerigt for forummet!

Tak for god tilbagemelding............