kænguru...

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
helten
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 13:09
Geografisk sted: Danmark, nykøbing falster

kænguru...

Indlæg af helten »

Hej..

Ville lige høre hvordan jeres vogne er når man bremser ned fra f.eks 50 til 0 km/t..
Min den bremser helt vildt når den skifter ned i gearene, så hele bilen hopper som en kænguru.. det er især slemt når den skifter fra 2 til 1 gear.. Man ved ikke om man skal bremse, eller lade være.. Nogen der har lign. oplevelser?

- Michael
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: kænguru...

Indlæg af KMDTHY »

Lyder til du er ny 3L driver ? :-) Ja 1-2 er kritisk..... det er her det autogear ikke er så fedt.... jeg ville f.eks. selv godt lige kunne holde den i 2. gear og koble ind... men det kan den ikke, og skifter ned, til stor irritation... men sådan er det nu engang....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
helten
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 13:09
Geografisk sted: Danmark, nykøbing falster

Re: kænguru...

Indlæg af helten »

Ja jeg er ny i "faget" som man siger :D Hmmm.. det lyder som om man bare må vænne sig til lidt headbanging, eller bare helt holde op med at stoppe i lyskrydsene :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: kænguru...

Indlæg af KMDTHY »

helten skrev:Ja jeg er ny i "faget" som man siger :D Hmmm.. det lyder som om man bare må vænne sig til lidt headbanging, eller bare helt holde op med at stoppe i lyskrydsene :lol:

Jeg eller tilpasse speederen, du skal bare give mere gas, så hopper den ikke :-P Det er kun når der lige trykkes let.... :D
Jeg eller tilpasse speederen, du skal bare give mere gas, så hopper den ikke :-P Det er kun når der lige trykkes let.... :D

Bare vent til du kommer i kø kørsel... der går det helt galt... der kobler den ud og begynder at firer, røv irriterende....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: kænguru...

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev:Bare vent til du kommer i kø kørsel... der går det helt galt... der kobler den ud og begynder at firer, røv irriterende....
Lige for at uddybe ;) Under 10km.t. går den fuldstændig grassat, den kan overhovedet ikke finde ud af om den skal gå i gear, og når den så kobler til, kan den ikke finde ud af hvilket gear den skal skifte til.
Det lyder fuldstændig som om, at den gamle mand der der sidder ude i motorrummet og betjener koblingen, er kommet op at slås, med den lille dreng, der sidder derude og skifter gear.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 09:27
Geografisk sted: 3200 Nordsjælland
Kontakt:

Re: kænguru...

Indlæg af olesj »

Har selv den samme oplevelse men min og jeg sidder i køen fra Hillerød til KBH hver morgen ...


Når køen driller meget slår jeg ECO fra da den så køre lidt længer ud i gearet ( Det vil sige skifter mindre når køen rykker frem igen og så stopper ) og det virker mere rolig ved nedgearing fra 2-1 , kan godt være at den bare snyder mig men jeg syntes det er bedre .
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Re: kænguru...

Indlæg af Lupus »

Er glad for at læse at det ikke kun mig der har en kænguru bil :roll:
Jeg plejer at skifte til manuel gearskifte hvis jeg kører i kø,
synes det giver en mere jævn kørsel og så er det MIG der bestemmer om den skal køre i 1. eller 2. :D
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 09:27
Geografisk sted: 3200 Nordsjælland
Kontakt:

Re: kænguru...

Indlæg af olesj »

Lupus skrev:Er glad for at læse at det ikke kun mig der har en kænguru bil :roll:
Jeg plejer at skifte til manuel gearskifte hvis jeg kører i kø,
synes det giver en mere jævn kørsel og så er det MIG der bestemmer om den skal køre i 1. eller 2. :D
Ja men så skal man jo sætte kaffen tilbage i holderen hele tiden for at skifte gear :lol: :lol: :lol:
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: kænguru...

Indlæg af KMDTHY »

Lupus skrev:Er glad for at læse at det ikke kun mig der har en kænguru bil :roll:
Jeg plejer at skifte til manuel gearskifte hvis jeg kører i kø,
synes det giver en mere jævn kørsel og så er det MIG der bestemmer om den skal køre i 1. eller 2. :D
Næh.... ikke hvis omdrejningerne i 2. kommer for langt ned, så skifter den skam selv til 1.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: kænguru...

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

En omgang gearkassegrundjustering kan gøre skiftene mellem 2. og 1. meget smidige...

... men det holder kun i ca. 14 dage indtil gearkassetyreenheden er tillært brugerens køremønster.

Ja, fuzzy-logikken er nok udviklet en del siden VAG indførte den i styreenheden i slut 90'erne :?


Jeg har en teori om hvordan koblingsruskeriet kan minimeres, men den er ikke konfirmeret endnu ;)


/Claus
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: kænguru...

Indlæg af kasperfc »

Fik lige min lupo igår og synes også skiftet fra 2 til 1 er let skod. Men inden bilen skifter til første skubber jeg den bare i N, så bremser jeg de sidste 10 km/t uden motorbremsen på.
Sirmikkel
Indlæg: 217
Tilmeldt: søn 26. dec 2010 01:48
Geografisk sted: Billund

Re: kænguru...

Indlæg af Sirmikkel »

Det problem har jeg også , allerførste gang jeg var ude og køre i den med min kæreste sku vi til noget fam. fest og hun sku selfølgelig ha læbestift på , og så skulle vi så standse i et kryds og lige pludselig HOP HOP ! hahahaha, læbestift i hele skærmen ! :lol: :lol: var så flad a grin !

men jeg gør det når jeg skal stoppe at jeg smider den i frigear og bremser, så er jeg helt fri for at den skal hoppe som en gal hest...

Mikkel...
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: kænguru...

Indlæg af ph. »

Damn i har jeres problemer!!!!!

Har kørt på den forkerte side af 260.000.km i Lupo3L og har (lykkeligt glemt eller bare) aldrig rigtigt oplevet de problemer i den grad som i beskriver...
...Jo Hvis man bremser ned til lige før den skifter fra 2.nd til 1.ste og så istedet for at fortsætte opbremsningen, giver gas så kan den godt finde på at flakke i gear med dertil hørende kængurukørsel men det stopper da hurtigt hvis man slipper speeder og lader den finde et gear og så giver lidt gas hvis den har valgt 2.nd og meget gas hvis den har valgt 1.ste
alternativt hiver den i manuel og mens den er i 2.nd hiver gearstang mod + og giver rimeligt gas så tvinger man den til at blive i 2.nd mens den accelerer op fra minus omdr. og når den når 16-1800 omdr. rykker man den over i aut. igen
Det samme hvis man skal lidt kvikt gennem en snæver rundkørsel
Besvar