kænguru...
kænguru...
Hej..
Ville lige høre hvordan jeres vogne er når man bremser ned fra f.eks 50 til 0 km/t..
Min den bremser helt vildt når den skifter ned i gearene, så hele bilen hopper som en kænguru.. det er især slemt når den skifter fra 2 til 1 gear.. Man ved ikke om man skal bremse, eller lade være.. Nogen der har lign. oplevelser?
- Michael
Ville lige høre hvordan jeres vogne er når man bremser ned fra f.eks 50 til 0 km/t..
Min den bremser helt vildt når den skifter ned i gearene, så hele bilen hopper som en kænguru.. det er især slemt når den skifter fra 2 til 1 gear.. Man ved ikke om man skal bremse, eller lade være.. Nogen der har lign. oplevelser?
- Michael
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: kænguru...
Lyder til du er ny 3L driver ? Ja 1-2 er kritisk..... det er her det autogear ikke er så fedt.... jeg ville f.eks. selv godt lige kunne holde den i 2. gear og koble ind... men det kan den ikke, og skifter ned, til stor irritation... men sådan er det nu engang....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: kænguru...
Ja jeg er ny i "faget" som man siger Hmmm.. det lyder som om man bare må vænne sig til lidt headbanging, eller bare helt holde op med at stoppe i lyskrydsene
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: kænguru...
Jeg eller tilpasse speederen, du skal bare give mere gas, så hopper den ikke Det er kun når der lige trykkes let....helten skrev:Ja jeg er ny i "faget" som man siger Hmmm.. det lyder som om man bare må vænne sig til lidt headbanging, eller bare helt holde op med at stoppe i lyskrydsene
Jeg eller tilpasse speederen, du skal bare give mere gas, så hopper den ikke Det er kun når der lige trykkes let....
Bare vent til du kommer i kø kørsel... der går det helt galt... der kobler den ud og begynder at firer, røv irriterende....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: kænguru...
Lige for at uddybe Under 10km.t. går den fuldstændig grassat, den kan overhovedet ikke finde ud af om den skal gå i gear, og når den så kobler til, kan den ikke finde ud af hvilket gear den skal skifte til.KMDTHY skrev:Bare vent til du kommer i kø kørsel... der går det helt galt... der kobler den ud og begynder at firer, røv irriterende....
Det lyder fuldstændig som om, at den gamle mand der der sidder ude i motorrummet og betjener koblingen, er kommet op at slås, med den lille dreng, der sidder derude og skifter gear.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: kænguru...
Har selv den samme oplevelse men min og jeg sidder i køen fra Hillerød til KBH hver morgen ...
Når køen driller meget slår jeg ECO fra da den så køre lidt længer ud i gearet ( Det vil sige skifter mindre når køen rykker frem igen og så stopper ) og det virker mere rolig ved nedgearing fra 2-1 , kan godt være at den bare snyder mig men jeg syntes det er bedre .
Når køen driller meget slår jeg ECO fra da den så køre lidt længer ud i gearet ( Det vil sige skifter mindre når køen rykker frem igen og så stopper ) og det virker mere rolig ved nedgearing fra 2-1 , kan godt være at den bare snyder mig men jeg syntes det er bedre .
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
http://www.olesj.dk
Re: kænguru...
Er glad for at læse at det ikke kun mig der har en kænguru bil
Jeg plejer at skifte til manuel gearskifte hvis jeg kører i kø,
synes det giver en mere jævn kørsel og så er det MIG der bestemmer om den skal køre i 1. eller 2.
Jeg plejer at skifte til manuel gearskifte hvis jeg kører i kø,
synes det giver en mere jævn kørsel og så er det MIG der bestemmer om den skal køre i 1. eller 2.
Re: kænguru...
Ja men så skal man jo sætte kaffen tilbage i holderen hele tiden for at skifte gearLupus skrev:Er glad for at læse at det ikke kun mig der har en kænguru bil
Jeg plejer at skifte til manuel gearskifte hvis jeg kører i kø,
synes det giver en mere jævn kørsel og så er det MIG der bestemmer om den skal køre i 1. eller 2.
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
http://www.olesj.dk
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: kænguru...
Næh.... ikke hvis omdrejningerne i 2. kommer for langt ned, så skifter den skam selv til 1.Lupus skrev:Er glad for at læse at det ikke kun mig der har en kænguru bil
Jeg plejer at skifte til manuel gearskifte hvis jeg kører i kø,
synes det giver en mere jævn kørsel og så er det MIG der bestemmer om den skal køre i 1. eller 2.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: kænguru...
Hejsa,
En omgang gearkassegrundjustering kan gøre skiftene mellem 2. og 1. meget smidige...
... men det holder kun i ca. 14 dage indtil gearkassetyreenheden er tillært brugerens køremønster.
Ja, fuzzy-logikken er nok udviklet en del siden VAG indførte den i styreenheden i slut 90'erne
Jeg har en teori om hvordan koblingsruskeriet kan minimeres, men den er ikke konfirmeret endnu
/Claus
En omgang gearkassegrundjustering kan gøre skiftene mellem 2. og 1. meget smidige...
... men det holder kun i ca. 14 dage indtil gearkassetyreenheden er tillært brugerens køremønster.
Ja, fuzzy-logikken er nok udviklet en del siden VAG indførte den i styreenheden i slut 90'erne
Jeg har en teori om hvordan koblingsruskeriet kan minimeres, men den er ikke konfirmeret endnu
/Claus
Re: kænguru...
Fik lige min lupo igår og synes også skiftet fra 2 til 1 er let skod. Men inden bilen skifter til første skubber jeg den bare i N, så bremser jeg de sidste 10 km/t uden motorbremsen på.
Re: kænguru...
Det problem har jeg også , allerførste gang jeg var ude og køre i den med min kæreste sku vi til noget fam. fest og hun sku selfølgelig ha læbestift på , og så skulle vi så standse i et kryds og lige pludselig HOP HOP ! hahahaha, læbestift i hele skærmen ! var så flad a grin !
men jeg gør det når jeg skal stoppe at jeg smider den i frigear og bremser, så er jeg helt fri for at den skal hoppe som en gal hest...
Mikkel...
men jeg gør det når jeg skal stoppe at jeg smider den i frigear og bremser, så er jeg helt fri for at den skal hoppe som en gal hest...
Mikkel...
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: kænguru...
Damn i har jeres problemer!!!!!
Har kørt på den forkerte side af 260.000.km i Lupo3L og har (lykkeligt glemt eller bare) aldrig rigtigt oplevet de problemer i den grad som i beskriver...
...Jo Hvis man bremser ned til lige før den skifter fra 2.nd til 1.ste og så istedet for at fortsætte opbremsningen, giver gas så kan den godt finde på at flakke i gear med dertil hørende kængurukørsel men det stopper da hurtigt hvis man slipper speeder og lader den finde et gear og så giver lidt gas hvis den har valgt 2.nd og meget gas hvis den har valgt 1.ste
alternativt hiver den i manuel og mens den er i 2.nd hiver gearstang mod + og giver rimeligt gas så tvinger man den til at blive i 2.nd mens den accelerer op fra minus omdr. og når den når 16-1800 omdr. rykker man den over i aut. igen
Det samme hvis man skal lidt kvikt gennem en snæver rundkørsel
Har kørt på den forkerte side af 260.000.km i Lupo3L og har (lykkeligt glemt eller bare) aldrig rigtigt oplevet de problemer i den grad som i beskriver...
...Jo Hvis man bremser ned til lige før den skifter fra 2.nd til 1.ste og så istedet for at fortsætte opbremsningen, giver gas så kan den godt finde på at flakke i gear med dertil hørende kængurukørsel men det stopper da hurtigt hvis man slipper speeder og lader den finde et gear og så giver lidt gas hvis den har valgt 2.nd og meget gas hvis den har valgt 1.ste
alternativt hiver den i manuel og mens den er i 2.nd hiver gearstang mod + og giver rimeligt gas så tvinger man den til at blive i 2.nd mens den accelerer op fra minus omdr. og når den når 16-1800 omdr. rykker man den over i aut. igen
Det samme hvis man skal lidt kvikt gennem en snæver rundkørsel