Vw Lupo Startproblemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
JohnnyNielsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 29. mar 2017 14:40

Vw Lupo Startproblemer

Indlæg af JohnnyNielsen »

Hejsa :)

Har en vw lupo der ikke kan starte, eller det vil sige at det er periodisk. Jeg har haft en tester på bilen, som fortæller mig
at der er fejl på gløderør cylinder 3, samt en periodisk fejl på knastaksel føleren. Har dog ikke kunne starte bilen
i 3 dage nu, men her til aften fik jeg gang i den, efter at have pumpet bremsepedalen kraftigt? Men lyset i speedo med
foden går ikke ud?? Så går vel ud fra at det er min bremsekontakt der er problemet??

Er det korrekt.

Mvh Johnny
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Vw Lupo Startproblemer

Indlæg af sussi »

Nok en god idé at starte der ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
JohnnyNielsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 29. mar 2017 14:40

Re: Vw Lupo Startproblemer

Indlæg af JohnnyNielsen »

Tak Sussi, må skifte den imorgen. :)
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Vw Lupo Startproblemer

Indlæg af Bandit »

Kan du starte den hvis den står i N?
Ulven kommer, ulven kommer
JohnnyNielsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 29. mar 2017 14:40

Re: Vw Lupo Startproblemer

Indlæg af JohnnyNielsen »

Hejsa. :)

Ja kan starte den i N, hvis jeg pumper bremsen.

Mvh Johnny
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Vw Lupo Startproblemer

Indlæg af Atjuh 3L »

Hvis den kan starte i N uden at pumpe bremsen, så er det nok en god idé at skifte bremselyskontakten.

Hvis du SKAL pumpe først, så er det nok en god idé at skifte koblingsaktuatoren.

(Begge dele under forudsætning af at grundjustering forløber problemfrit.)


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Vw Lupo Startproblemer

Indlæg af 383CI »

Når du sige "pumpe bremsen" er det så som I du skal træde hårdt nogle gange?

Eller I som du skal "kippe" med bremsepedalen?

Jeg spørger fordi Lupo2 har en sær og uforklarlig fejl. Den vil nemig heller ikke starte i "stop" af og til. SÅ skal jeg kippe med bremsen indtil den fanger og "GrønFodLampen" går ud og gearstangen bliver frigjort. Så kan jeg starte eller sætte ned i "N" og starte derfra.

Fejlen er meget underlig, der har været skiftet utallige bremsekontakter og motorstyringer Det er fuldstændigt det samme. Fuldstændigt uforudsigelig med tendens til at være værst når det er rigtigt varmt.
Når bilen kommer igang er der ingen problemer.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Vw Lupo Startproblemer

Indlæg af Andreas1972 »

Da jeg købte min bette ræser havde den periodisk den samme fejl , jeg er lidt i tvivl men som jeg husker det var det et nyt ledningsnet til gear skiftet der gjorde trikket :D
Besvar