Side 1 af 1

FLE Creep point justering

: tors 16. feb 2017 13:58
af olefredrik
Justert clutsj: 1.89V - 3.88V
Grundjusteringen gikk igjennom. (inclusive at løsne hundebenet og stramme igjen)
Etterfølgende Creep point, display 25: (98.6%, 98.6%, 0, 8) Altså ingen creep point justering mulig.

Motor starter kun I N.
Lidt problemer med at gå I revers og når den gjør det, med ett lite 'rykk'.
Den går I D, og noen ganger med ett lite 'rykk'.
Bilen kan kjøre forover og bakover men vil ikke helt 'ta tak' og man må øke turtallet mer enn normalt før den 'griper'

Udslidt clutsj?
Hvorfor starter den kun I N. Pga 98.6% clutsj verdier?
Kan det være noe galt med clutch sylinderen?
Kan for lavt nivå på gearolie innvirke på dette?

Noen bud?

Re: FLE Creep point justering

: tors 16. feb 2017 14:18
af Skipper
Lyder som om den ikke kobler helt ud, hvis jeg forstår dig korrekt.

Hvad siger vcds: 02Auto Trans – 08 meas. Blocks – 025 – felt 2

Re: FLE Creep point justering

: tors 16. feb 2017 14:36
af olefredrik
02Auto Trans – 08 meas. Blocks – 025 = (98.6%, 98.6%, 0, 8)

Re: FLE Creep point justering

: tors 16. feb 2017 14:43
af Skipper
Så 98,6 i felt 2.

ja så er der jo noget der er fejlet i kobling, føringsrør, udrykkerleje, aktuator.

At den ikke vil koble helt ud får mig til at sige føringsrør, alternativt aktuator.

Re: FLE Creep point justering

: tors 16. feb 2017 19:26
af wizeazz
Jeg har lige skiftet kobling på en med samme symptomer.
Forventede at finde en åbenlys fejl, men alt så fint ud da jeg hev kassen af.
Eneste at bemærke var at der ingen tekst eller tal var på koblingen overhovedet.

I med en ny sachs og et skf-leje og så kørte alt som det skulle.

Re: FLE Creep point justering

: tors 16. feb 2017 23:20
af olefredrik
Tenker også å ta kassen ud og skifte koblingsplate m.m. Vil gjøre ett siste forsøk med at lufte clutsjen. Hvor tykk skal en koblingsplate være når den er ubrugt?

Re: FLE Creep point justering

: lør 18. feb 2017 23:03
af olefredrik
Da er all hydraulikolie skiftet og clutsjsylinder luftet. Kulen er ganske ny.
Clutsjspenning 1.86V - 3.88V virker til å være ok.
Ny grundjustering.
Antall creep point justeringer = 0, altså fortsatt ingen mulighed til at justere creep point.

Ingen særlig forskel på virkemåde.

Så da er det ud med girkassen :)

Re: FLE Creep point justering

: ons 22. feb 2017 19:01
af olefredrik
Så var gearkassen taget ud. :)

Føringshylse ødelagd.
Clutsj udslitt.
Olie I clutsjhuset, virker som det er gearolie eller hydraulikolie. Noen bud om hvor olien kan komme ifra?

Tok af lokket til 5. gir:
Begge tandhjul skadet.
MEGET slør på aksel ved 5. :o (girkassen lavde mekanisk lyd ved motorbrems)

Litt slør på clutsjløfteren der denne er festet til clutsjarmaksling. Er dette normalt? Jeg har det same på 2 gearkasser.

Hvor skaffer man dele til renovering?

Re: FLE Creep point justering

: ons 22. feb 2017 20:33
af doktorfrank
Når der gearolie i koblingshuset, har udgangsakslens knuste leje lavet hul i huset. Det betyder, at gearkassen er hinsides renovering.
Jeg har en renoveret gearkasse, du kan købe.
Der er altid lidt slør i udrykkergaflens montering på strålerne - det betyder ikke noget.
:geek:

Re: FLE Creep point justering

: ons 22. feb 2017 23:14
af olefredrik
Bildet av gearkassen: (Synes også det var ulyd og lidt motstand i udløserlageret)
Gir D3 no2.jpg
Gir D3 no2.jpg (94.4 KiB) Vist 5083 gange