Ny dag, nyt(kendt) problem :) ikke starte i stop.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Hummel
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 25. jan 2017 20:52
Geografisk sted: Odense

Ny dag, nyt(kendt) problem :) ikke starte i stop.

Indlæg af Hummel »

Som følge af så god feedback på sidste problem, prøver vi lige at gentage successen men et nyt spørgsmål :)

Eller nyt og nyt, det er de sædvandelige fejl som der er skrevet en masse om herinde "Bilen vil ikke starte når gearvælgeren står i stop"

Jeg HAR læst div. indlæg, og jeg har udført følgende på bilen uden mærkbar ændring af problemet:

Kontrolleret bremselys kontakt: Bremse lys ok, Grøn lampe i instrument går ud når der trykkes på bremsen
Kobling og føringsrør nyt.
Gearkasse grundjusteret. Kobling værdi lå på 1,86
Creep point grundjusteret (Hjalp gevaldigt på igangsætning)

Kan jeg derfor konstatere at koblingsaktuatoren er slidt ? Eller nærmere potmeteret i den ? Kan denne måles med VCDS ? Og jeg mener jeg har læst noget omkring at flytte skalaen på den til et nyt område og derved fikse problemet ?? Kan bare ikke finde det igen. Mener det var Sussi der skrev det ?


Hvis det er en ny koblings aktuator der skal til, lærer jeg at leve med fejlen :) Den er sku dyr!

På Forhånd tak

Tommy hummel
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ny dag, nyt(kendt) problem :) ikke starte i stop.

Indlæg af 383CI »

Hummel skrev:
Kan jeg derfor konstatere at koblingsaktuatoren er slidt ?


Hvis det er en ny koblings aktuator der skal til, lærer jeg at leve med fejlen :) Den er sku dyr!

På Forhånd tak

Tommy hummel

99,% sikkert ja, koblingsaktuatoren er ved at være kedelig, men du kan søge dig frem til en blok du kan udlæse lidt om koblingssystemets generalle stand.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ny dag, nyt(kendt) problem :) ikke starte i stop.

Indlæg af sussi »

Du kan prøve med 1,99 der giver en hårdere tilkobling, eller 1,7/1,75 der giver en blødere, jeg ville vælge den sidste.
Der SKAL grundjusteres bagefter, ellers kører den ingen steder :geek:
Susi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Ny dag, nyt(kendt) problem :) ikke starte i stop.

Indlæg af 2a2 »

Skift nu bare den koblingsaktuator

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ny dag, nyt(kendt) problem :) ikke starte i stop.

Indlæg af doktorfrank »

Såvel qaxius som jeg har fyldt tråde med diverse "gode" ideer til at spare udgiften til en ny aktuator. Jeg indrømmer, at det ikke lykkes hver gang. Men jeg synes stadigvæk, at det (for mig) er ulejligheden og min ringe timeløn værd at gøre et forsøg. 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar