Det afhænger af hvad pludselig er, og en hulens masse mere..........Så mere info ville være dejligt.
Bl.a.
kører og trækker den som normalt
Er forskællen fra i sommers til nu, eller over kort tid som få dage eller uger, eller BUM så skete det. (Jeg ved du skriver pludseligt, men hvis du kun kører ganske lidt, så kan det jo godt være en lidt misvisende ting hvis det er målt på det faktuelle forbrug)
Er det forbrugsmålerens visning, eller det faktuelle forbrug du oplyser
Løber alle hjul helt 100% frit
Er der lavet noget på den fornylig
Hvad siger VCDS
Har du sluppet håndbremsen
osv.
Skud i blinde, og i rækkefølge som de kommer ud af knolden, helt uden at have noget at hænge noget af det op på:
Vinter, vinterdæk, og kulde
Fejl i ølmåleren
Ændret kørselsmønster (teenage knægten har lige fået kørekort, eller nu er det kun småture, hvor det var langture før, osv.)
Utætheder i brændstofsystemet (drypper den hvis den står og går i indkørslen)
Utætheder i ladeluft systemet
Træt dyse(r)
Fuel temp sensor
IAT
MAF
MAP
Tilstoppet luftfilter
Tilstoppet katalysator
Tilstoppet manifold efter EGR
Turbo, aktuator, N75 (igen, trækker den som den plejer)
Står knasten rigtig (måske har din fætter lige skiftet tandremmen)
Kraftigt slid i motoren
Ham der lige har pillet i din ECU var en knold
Du har lige monteret kæmpe brede dæk, og en mega vinge på taget.............langt ude, men for at pointere at:
Flere oplysninger på bordet, før vi kan spore os ind på noget.