Starttid??

Alt vedrørende teknikken på 3L
helten
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 13:09
Geografisk sted: Danmark, nykøbing falster

Starttid??

Indlæg af helten »

Hej

Ved godt der er skrevet et utal af indlæg med trykklokker osv. Har lige haft afmonteret min trykklokke, og den skvulper ikke som der står beskrevet flere steder hvis denne skulle være defekt. Da jeg skruede klokken af, kunne jeg se olieniveauet var ca 1 cm fra toppen af beholderen. Så det regner jeg med er ok... Selved hydraulikmotoren lyder ikke underligt, men man kan godt høre at den går ned i omdrejninger når den er ved at komme op i tryk.. Det irriterer mig bare at det tager 40 sek før den er oppe i tryk... Har bilen stået stille i ca 8 timer ( 1 arbejdsdag ), Tager det ca 40 sek før jeg "får lov" til at starte slæden.
Det kan da ikke være rigtigt vel? Kan man udlæse om hydraulikpumpen ikke virker optimalt osv. mht. hydrauliksystemet??

Mvh.

Michael
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Starttid??

Indlæg af ph. »

helten skrev:Hej

Ved godt der er skrevet et utal af indlæg med trykklokker osv.
Det irriterer mig bare at det tager 40 sek før den er oppe i tryk... Har bilen stået stille i ca 8 timer ( 1 arbejdsdag ), Tager det ca 40 sek før jeg "får lov" til at starte slæden.
Det kan da ikke være rigtigt vel?
Mvh.

Michael
(sidder så og undrer mig over at du ikke læser dem...
der står i flere af dem at...)
Ja trykklokken kan godt være træt selvom den ikke skvulper
Ja 40.sek. er umiddelbart 30-35.sek. for længe
Ja der er også pris i flere af de tråde
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Starttid??

Indlæg af m bonnichsen »

selv om min har holdt stille en hel wekend kan jeg sette mig ind og starte med det samme. Men der er også ny trykkugle og gangstelleren er pakket om. ;)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Starttid??

Indlæg af KMDTHY »

m bonnichsen skrev:selv om min har holdt stille en hel wekend kan jeg sette mig ind og starte med det samme. Men der er også ny trykkugle og gangstelleren er pakket om. ;)
Så trænger min vidst til nye pakninger.... helt ny kugle, og den holder ikke trykket specielt godt. Har lige smide nogle grafer ind senere.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Starttid??

Indlæg af m bonnichsen »

Der er også ulemper man kan ikke tjække olie på systemet uden at løsne klokken. :lol:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Starttid??

Indlæg af ph. »

m bonnichsen skrev:Der er også ulemper man kan ikke tjække olie på systemet uden at løsne klokken. :lol:
kan vel klares ved at tage stikket af og starte bilen og skifte gear til den bliver "træt" Så burde olien vel være vendt tilbage til beholdern..??
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Starttid??

Indlæg af m bonnichsen »

sku det være nemmer :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Starttid??

Indlæg af KMDTHY »

ph. skrev:
m bonnichsen skrev:Der er også ulemper man kan ikke tjække olie på systemet uden at løsne klokken. :lol:
kan vel klares ved at tage stikket af og starte bilen og skifte gear til den bliver "træt" Så burde olien vel være vendt tilbage til beholdern..??
Koster fejl i fejl køem, skal man huske....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Starttid??

Indlæg af ph. »

De kan vel slettes igen ;)
og man slipper for at der evt. kan komme grater på trykkuglen eller anlægsfladen på det den ligger an på

....Det er Tysk kvantitet der er sgu't noget der er nemt :)
helten
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 13:09
Geografisk sted: Danmark, nykøbing falster

Re: Starttid??

Indlæg af helten »

Hmm... Ny tryk-kugle hjalp nada.... Hvad kan næste skridt så være??
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Starttid??

Indlæg af m bonnichsen »

jeg har lige testet min den havede holdt stille i 5 dage, og den startede med det samme. :D Jeg har pakket gangsteller om 344 kr og sat ny trykkugle på og skifdet aldt olie på gangsteller det spiller sk ;)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Starttid??

Indlæg af Kim B Olesen »

Det pakningssæt - er det fra VW - eller hvor fik du det fra, min har også lidt "start" tid - hvis nu ikke det er kuglen, er det jo rart nok at vide næste skridt :D
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starttid??

Indlæg af VAGtech.dk »

Hvis kuglen er gammel, er det ofte den. Vw fører ikke er komplet pakningskit, men de uoriginale er også lidt større og efter sigende bedre..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Starttid??

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg ved jo ikke hvor gammel kuglen er, men jeg kan ikke se i papirerne jeg har på bilen at den er skiftet så den har vel formodentlig klaret 169000 km :D med fare for at lide dum :) forstår jeg ikke helt, er det ikke bare en ligesom en trykekspansion - altså en kugle der er delt i to med en "gummivæg" med tryk bag ? Og når den ikke holder tryk, hvor fa.... gør den så af det der siver ud - og er det ikke olie der er i den når den er under tryk :shock: Jeg forstår ikke helt hvordan den kan tabe tryk uden der kommer olie ud :shock:
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starttid??

Indlæg af VAGtech.dk »

Den mister det modtryk der er i kuglen med tiden, de gamle kugler har også du mindre indgangshul end de nye, dvs der hurtigere kan dannes tryk..

Men modtrykket siver åbenbart ud med tiden, ellers bliver gummiet slappere, jeg ved det ikke med sikkerhed. Ofte afhjælper det dog at skifte kuglen :)
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Starttid??

Indlæg af Kim B Olesen »

jamen det kan da godt være du skal have lov til at sælge sådan en kugle så :D hvad med sådan en meter udstødning til oliefyret, mener det er 21 eller 22 mm - er det ikke noget du har på lager også :D Og hvad er prisen på begge dele ?
Senest rettet af Kim B Olesen lør 26. feb 2011 22:10, rettet i alt 1 gang.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Starttid??

Indlæg af Kim B Olesen »

Forresten - endnu engang med mulighed for at spørge dumt :lol: Den gangsteller kan vel ikke afmonteres, renoveres og monteres igen uden efterfølgende grundjustering - eller hvad ;)
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starttid??

Indlæg af VAGtech.dk »

Det hedder sig at den skal grundjusteres ved afmontering...

Send lige en mail, så ser vi lige på en pris en gang i morgen, når jeg kommer til arbejdscomputeren.. :)
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Starttid??

Indlæg af Kim B Olesen »

ok - takker -det gør jeg lige :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Starttid??

Indlæg af Kim B Olesen »

Så har jeg købt trykkugle og monteret - jeg takker Vagtech - det ændrede lige tiden hvor pumpen kørte fra 39 sek til ca 20 sek :D Det kan man da se hvad er :D Den gamle kugle så faktisk rigtig fin ud, det eneste man kunne se var lidt slidtage på (møtrikken) :D
Besvar