Det værste klamp

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Det værste klamp

Indlæg af Andreasf »

Hvad er det værste klamp I har set udført (eller selv udført ;-) ) på biler?
Jeg lægger ud med vedhæftede, et syn jeg mødte da jeg skulle skifte pæren..

Dog skal der lyde 10 point for indsats - det havde sgu nok været nemmere og hurtigere at købe en pære.
Vedhæftede filer
2016-12-28 16.34.35s.jpg
2016-12-28 16.34.35s.jpg (224.38 KiB) Vist 9340 gange
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Det værste klamp

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er fandme flot lavet :lol: han havde nok ikke lige den rigtige pære 8-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Det værste klamp

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Det er fandme flot lavet :lol: han havde nok ikke lige den rigtige pære 8-)
Det ville ikke hjælpe med den rigtige pære, kontakterne er rustet væk, så det er den rigtige løsning han har brugt, bare synd at kan ikke kunne styre loddekolben :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Det værste klamp

Indlæg af Kim B Olesen »

Er det noget du har lavet Ejvind :lol: :lol:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Det værste klamp

Indlæg af sussi »

I en snæver vending, kunne jeg da godt finde på det ;)
MEN jeg har i stedet skiftet til helt nye "lygtehuse" :geek:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Det værste klamp

Indlæg af doktorfrank »

Umiddelbart ville jeg jo have givet points også for lodningerne - men ved nærmere eftersyn kan jeg godt se, at plasthuset fik en skade på grund af varmen. Dog ikke uopretteligt 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Det værste klamp

Indlæg af Andreas1972 »

Way to go :lol: :lol: Fantastisk hurtig og billig løsning, lige i min ånd, men nej jeg havde nok også valgt en ny led lygte,nu når vi var igang ;)
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Det værste klamp

Indlæg af Bo Jacobsen »

Deter vel ikke rigtigt klamp, men..
Min ABS føler stod af foråret, i forsøget på at fikse det røg ringen på hjullejet.
Men jyden synes altså ikke det er grund nok til at skifte hjulleje, så stikket til min ABS sensor sidder i en plasticpose på fjederbenet indtil bilen skal synes her til foråret.
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Det værste klamp

Indlæg af Andreasf »

Så har du vel heller ingen funktion af ABS, så længe den melder fejl?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Det værste klamp

Indlæg af Bo Jacobsen »

Næ, men jeg har andre biler uden ABS, så jeg ser det primært som et problem den dag bilen skal synes.
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Det værste klamp

Indlæg af Thore J »

Bo Jacobsen skrev:Næ, men jeg har andre biler uden ABS, så jeg ser det primært som et problem den dag bilen skal synes.
Jeg forstår simpelthen ikke sådan holdning til sikkerhed..... Jeg bliver helt ærligt noget indigneret, når folk ser på den fælles sikkerhed på den måde som du gør :evil:

Her er en analogi.. Jeg har også oplevet en del spritbilisme, så jeg ser det primært som et problem den dag jeg bliver stoppet......

Hvor går grænsen? Skal du ramme et barn inden for de sidste par meter af din bremselængde UDEN ABS førend du anser manglende ABS som et problem hele tiden eller??
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Det værste klamp

Indlæg af sussi »

Jeg kan kun gi Thore ret.
Men desværre er der alt for mange mennesker der blæser på sikkerheden.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Det værste klamp

Indlæg af HamSjelv »

Thore J skrev:Jeg forstår simpelthen ikke sådan holdning til sikkerhed
sussi skrev:Jeg kan kun gi Thore ret.
Arhh, ro på nu. Tag en dyb indånding.

Jeg skal ikke plæderer for at køre rundt med defekt ABS, men helt ærligt, hvor ofte er dét system aktivt på Jeres biler? Hvor ofte har Jeres ABS reddet en kritisk situation?

I min verden er ABS ikke noget værd alene, men sammen med ESP begynder det at kunne bruges til noget fornuftigt.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Det værste klamp

Indlæg af Kim B Olesen »

Helt enig ;) vel og mærke hvis det er en der har lidt forstand på at køre bil 8-)
Jeg ville ALDRIG lade kone eller børn køre i en bil hvor ABS er frakoblet, og ville nok heller ikke selv være vild med det hvis der er alt for glat :?
Jeg beviste engang for en kørelærer på køreteknisk anlæg at jeg kunne bremse lige så hurtigt som ham, hvor han kørte med ABS og jeg kørte uden :)
Vi diskuterede noget om det inden, og han ville ikke give sig, så vi lavede et lille væddemål og satte os i to ens Ford fiestaer tror jeg det var - jeg vandt ;) holdt kæft det var sjovt at se hans ansigt da smilet forsvandt 8-) :lol:
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Det værste klamp

Indlæg af Qaxius »

Min ABS har dælme reddet mig mange gange.
Med 70.000km årligt og en del kørsel i tung trafikan omkring København, så ville jeg aldrig køre i en bil uden ABS og airbag.

Nok samme grund til at jeg aldrig kommer til at eje en veteran og gerne så et importforbud imod biler uden disse 2 ting.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Det værste klamp

Indlæg af ph. »

Qaxius skrev:Min ABS har dælme reddet mig mange gange.
Tænker umiddelbart at du bør skifte Støddæmpere, og/ eller Dæk, og/ eller ændre kørestil
for der må da været et eller andet helt galt med et eller flere af overstående....
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Det værste klamp

Indlæg af doktorfrank »

Nu må I gerne lige holde hestene et øjeblik. Det er jo ganske det samme at køre den ene og den anden bil uden ABS, uanset om de er født med det. Og at påstå, at det burde være forbudt for mig at køre i min udmærkede Golf, som ikke har dette udstyr, er helt ude i hampen. Jeg fik min første bil med den slags teknik, hvad der i min bilistkarriere kan betegnes som fornylig, og jeg har kørt millioner af km uden, og jeg ved hvordan en bremsepedal bruges effektivt - og altså nu også med ABS. For det handler udelukkende om at vide, hvilken bil jeg sidder i og være opmærksom på, at en katastrofeopbremsning stiller modsatrettede reaktioner i de to tilfælde: Med ABS skal der trædes til, og det skræmmer de fleste bilister ikke mindst når pedalen begynder at vibrere (og så er tendensen at slippe pedalen, hvis man ikke har lært at styre sine spontane reaktioner), uden ABS skal der bruges en følsom fod (og det kræver lige så meget øvelse, når panikken er ved at tage over).
Summa summarum: Ingen af delene fungerer ret gcodt for den uøvede, og for den øvede gælder det udelukkende om hele tiden at være opmærksom på, hvad det er for noget grej man har mellem hænderne.
End of story.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Coolcat
Indlæg: 68
Tilmeldt: lør 7. sep 2013 09:38
Geografisk sted: Vestfyn

Re: Det værste klamp

Indlæg af Coolcat »

Hvis man er hardcore luser man bare ledningen fra den defekte føler over på den føler der virker og vuptii(Pede) så lyser lampen ikke mere.
3L 2002
Besvar