Så fik jeg endeligt anskaffet VCDS, kan godt se det er en stor hjælp og noget mere brugbart end den Autel VAG505 jeg har.
Bilen kom egentligt ind, pga et rysteproblem ved indkobling, men der er vist en del mere der skal adresseres..
Dog vil jeg lige høre om det kunne være en god idé at nulstille fejl, og så lave en ny udlæsning? Med denne liste burde bilen vel egentligt køre på nødprogram, hvilket der ikke har været tegn på.
Jeg mistænker lidt at der måske kunne være lidt knækkede ledninger..
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 6N0-927-735.lbl
Control Module Part Number: 6N0 927 735 H
Component and/or Version: DS085 Getriebe 1390
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 3D48A8BF3785DEAAE2-FFFE
2 Faults Found:
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01155 - Clutch
17-10 - Control Difference - Intermittent
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Control Module Part Number: 045 906 019 AE
Component and/or Version: 1,2l R3 EDC 0201DS 1508
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00012
Additional Info: WVWZZZ6EZ2W004644 VWZ1Z0A1848817
VCID: 5886192BB8E71B82D1-FFFE
4 Faults Found:
17054 - Glow Plug Module 1; Glow Plug Circuit
P0670 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
P1256 - 35-00 - Open or Short to Plus
17564 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 - 35-10 - Open/Short to Ground - Intermittent
17569 - Manifold Temp Sensor (G72)
P1161 - 35-00 - Open or Short to Plus
Readiness: 0 0 X X X
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Hilsner,
Karsten
VCDS første udlæsning
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: VCDS første udlæsning
Det er altid en god ide at nulstille alle fejl, køre en god tur eller i et par dage, og udlæse igen.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: VCDS første udlæsning
Tak for svar, jeg vil så lige skifte tandrem og den motor-temperatur føler jeg har indkøbt, nulstille og tage den derfra..
Re: VCDS første udlæsning
Er der et bestemt sted ledningerne plejer at knække, ville formode det er på stykket mellem hvor de kommer ud af ledningsbundtet, og før de går ind i plastrør?
Re: VCDS første udlæsning
hej
jeg har samme problem der har udviklet sig,
1, fejl jeg bemærkede, ikke smidig indkobling bil ryster rusker svagt
2. fejl : bilen nulstiller trip, ur og l/km
3. et nulstil der tager bilens total km til 0 på tæller samt går´radio ikke tændbar
har en golf kyndig til at få liv i radio igen , ved ikke hvad han gjorde
4. ved kørsel i eco mode vil bil ikke altid tage gas og koble til efter stop/start, men kan igen efter ny nøgle start
5.og nu ikke brugbar bil, omd tæller står fast på 1000 omd hastighed på ca 20km airbag lampe tændt
og kan ikke tages gas og koble til, dog efter nogle gange nøglestart kan den pluselig køre dog med fast omd tæller og spedometer
YNGVE der er på bar bund , så følger denne tråd flittigt
jeg har samme problem der har udviklet sig,
1, fejl jeg bemærkede, ikke smidig indkobling bil ryster rusker svagt
2. fejl : bilen nulstiller trip, ur og l/km
3. et nulstil der tager bilens total km til 0 på tæller samt går´radio ikke tændbar
har en golf kyndig til at få liv i radio igen , ved ikke hvad han gjorde
4. ved kørsel i eco mode vil bil ikke altid tage gas og koble til efter stop/start, men kan igen efter ny nøgle start
5.og nu ikke brugbar bil, omd tæller står fast på 1000 omd hastighed på ca 20km airbag lampe tændt
og kan ikke tages gas og koble til, dog efter nogle gange nøglestart kan den pluselig køre dog med fast omd tæller og spedometer
YNGVE der er på bar bund , så følger denne tråd flittigt
Re: VCDS første udlæsning
Min kones havde også en ide om at alt skulle nulstilles en gang imellem, det viste sig at den ene batteripol sad løs.
Jeg kan ikke huske om den lavede andre fejl samtidig da det er mange år siden.
Jeg kan ikke huske om den lavede andre fejl samtidig da det er mange år siden.
Re: VCDS første udlæsning
Et langskud på den her er du har et batteri eller en spændingsstabilisator der ikke kan holde en jævn, og brugbar, spænding .Yngve skrev:hej
jeg har samme problem der har udviklet sig,
1, fejl jeg bemærkede, ikke smidig indkobling bil ryster rusker svagt
2. fejl : bilen nulstiller trip, ur og l/km
3. et nulstil der tager bilens total km til 0 på tæller samt går´radio ikke tændbar
har en golf kyndig til at få liv i radio igen , ved ikke hvad han gjorde
4. ved kørsel i eco mode vil bil ikke altid tage gas og koble til efter stop/start, men kan igen efter ny nøgle start
5.og nu ikke brugbar bil, omd tæller står fast på 1000 omd hastighed på ca 20km airbag lampe tændt
og kan ikke tages gas og koble til, dog efter nogle gange nøglestart kan den pluselig køre dog med fast omd tæller og spedometer
YNGVE der er på bar bund , så følger denne tråd flittigt
Skud udfra
1. koblingssignalet bliver "forstyrret" af spændingen er ustabil, derfor kobler den "sjovt"
2. Urene nulstiller når spændingen tages fra bilen.
3. Kan jeg ikke tolke hvad der sker.
4. Igen kunne det være fordi spændingen er kommet udenfor tolerancer og bilen derfor er "bange" og nulstiller efter genstart.
5. Kunne komme af en kedelig stelforbindelse et sted.
Punkt 5. kunne i øvrigt være grunden til alle fejlene netop fordi stellen jo netop kan komme til at "flyde" lidt og derfor bliver signalerne ustabile. Det er før set at ir og andet har drillet vildt.
Der kan jo også være tale om flere fejl, defekte lodninger og eller fejl i ledningerne i overgangen til bagklappen eller baglygterne, evt. men jeg ville starte med batteri, ladespænding og stelforbindelser.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.