Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hjulcylinder gevindlængde - bad fit?? ASAP!

Indlæg af sussi »

Nej den skulle være "godt gemt" ;) skal skifte om en uge, prøver at se om jeg kan få taget nogle billeder.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder gevindlængde - bad fit?? ASAP!

Indlæg af vanquish99 »

det vil bare være alle tiders hvis vi kunne få noget grafik på bordet ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af sussi »

Af hensyn til andre brugere, er overskriften rettet.
Grundlæggende retningslinier for brug af lupo3lklub.dk forum
viewtopic.php?f=13&t=21
2* Emnerne i forum-trådene glider let over i et helt andet spor, så der bliver svaret på alt andet end de oprindelige spørgsmål, prøv at holde jer til emnet.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

Tak, du har ret.

Tænkte godt nok på om jeg skulle oprette en ny tråd med hensyn til det med hydrauliksystemet, men var sådan set bare lige et bispørgsmål, som pludselig kammede lidt over :roll:
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af m bonnichsen »

Hvis du piller venstre forhjul af og så løfter lidt i slangen på koblingsaktuvatoren kan du se umbracoen den seder på oversiden under slangen så lidt lys er godt. Det er ikke så svært ca som at lufte bremser ud. Den oliesuger jeg bruger er fra harldnyborg best.nr. 9044 pris 249 kr
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

okay super :) mange tak!

Må sku indrømme at jeg har sovet rigtig dårligt i nat... er vildt nervøs for at jeg har kørt rundt med et hydrauliksystem uden olie i, og som jeg kan læse her kan sådan noget altså købe op i rigtig mange penge, så håber bare ved min gud at jeg slipper med skrækken, en dunk hydraulikolie og et par O-ringe! :shock: ellers er det bye bye Lupo

Var ellers sikker på at jeg kunne se væskestanden i beholderen, men det var åbenbart noget snavs der sad så det lignede at den var fuld :/ men ja som min mor altid siger... ik' ta sorgerne på forskud :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af sussi »

vanquish99 skrev:er vildt nervøs for at jeg har kørt rundt med et hydrauliksystem uden olie i
;) ;) Ingen olie=ingen gearskift ;) ;) Så det har du ikke.
Det lyder bare mærkeligt, at den mangler så meget olie, og alligevel har kunnet køre.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

Så der en update

Har brugt det meste af dagen på at gøre min motor ren med en spray dimmer, man sætter på kompressoren med petroleum i (eneste jeg kunne skaffe i dag)... så nu kan jeg da i det mindte se hvad der er hvad.... og så har jeg anskaffet mig noget ordenligt lys, så jeg kan konstatere at der er væske op til ca. 2-3 cm under kanten på beholderen, så der er altså væske i heldigvis. den skifter fint gear og har ikke bemærket noget unormalt på det punkt.

noget andet jeg bemærkede var at den øverste slange der går fra hydrauliskstationen og så ned i gangstelleren, altså den jeg formoder jeg skal afmontere og suge i, ved olieskift, den har altså lidt vandring i selve forbindelsen med ganstelleren... altså når jeg rykker i den, så er det ligesom om der den har et par milimeters vandring der hvor den sidder i. Den slange nedenunder har overhovedet ingen vandring.... er det normalt?
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af m bonnichsen »

Hvis det er som jeg forstår det, så er det splitten der er slidt. Skift split og de 2 stk oringe og olie ;)
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

okay, ja men det er der hvor de to slanger bliver holdt af splitten... der kan jeg rykke den øverste frem og tilbage, men den nederste er ik til at ryk 1 mm, men jo jeg prøver at få styr på det, så melder jeg lige tilbage når det er blevet skiftet. Regner med de har den slags på lager hos SMC aalborg.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af VAGtech.dk »

Så er splitten nok slidt, den bliver på nogen lupoer slidt.. se at få den skiftet, da den ligepludselig kan gå helt i stykker og så ryger slangen ud og så kommer du ikke længere.. den koster en lille hund ved vw..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

okay, men vil du anslå at den kan blive så slidt at slangen bliver utæt? altså om der er en chance for at mit problem bare er en slidt split og ikke en utæthed i selve ganstelleren.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af VAGtech.dk »

Det burde du kunne se, hvis det ser "vådt" ud der nede.. og hvis det sidder og bevæger sig, så kan oringen godt tage skade..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

ja okay selvfølgelig, men har renset det så godt jeg har kunne formå i dag og så fylder jeg hydraulikbeholderen helt til tops imorgen, og så holder jeg et nøje øje med det. For der har været meget fedtet der nede omkring, hvor der også har været en del snavs i, så tror ikke det er noget der som sådan vælter ud af systemet. men jeg skifter både split og O-ringene på begge slanger, så kryders jeg fingre for at det fikser det. :|
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

Efter en grundig rengøring af hele motorrummet, ser det umiddelbart ud som om jeg har en utæthed fra bunden af hydraulikstationen, så det håber jeg at kunne udbredre. Men hvordan griber jeg det nemmest an og er det evt noget typisk fejl jeg har her? Har fået nye o-ringe til hydraulikslangerne men er der andre pakninger ved den som typisk går i stykker? Det ikke meget olie den smider, men ja vil selvfølgelig gerne ha styr på det.

Umiddelbart vil jeg ta splitten op og suge i den øverste slange til stationen er tom, men kan jeg så bare skrue hele statinoen af? Har ik så meget idee om hvordan med den 3 slange til aktuatoren... Hvilken ende skal jeg ha den af i? Er det helt forkert anbrebsvinkel?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af sussi »

vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

hej du, og tak for din respons.

Har læst den tråd igennem et par gange nu og før, men synes ikke rigtig den giver svar på hvordan jeg afmontere hele hydraulikstationen. Var så ved at kigge på den tråd der ligger i guides, hvor det bliver vist med gode billeder hvordan man renovere stationen, men er så stadig i tvivl om der sidder andre pakninger i bunden af hydraulikstationen, som jeg evt lige skal ha anskaffet mig før hun ryger under den store skiftenøgle! Altså jeg har 4 O-ringe som jeg regner med skal gå til de to slanger der går fra gansteller og til stationen, med mindre det er slangen til aktuatoren der er utæt. Men det er forstået korret at når jeg løsner den umbracoskrue der sidder i siden af stationen, så kan jeg afmontere alle 3 slanger? Det ser ud som om der sidder en pakning mellem der? altså imellem den plade med slangestudsende og så selve stationen. Holder den på noget? altså mener hvis den alligevel bare sidder med 1 skrue, så kan den vel ikke stå for meget?
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

efter jeg har fyldt hydraulikstationen med olie, og tjekket til det efter et par ture, var der trængt noget væske ovenud af det grønne låg. Så regnede sådan set med at det bare var fordi jeg havde fået det overfyldt, så fik det hele gjort ret igen.... nu kan jeg så se at væsken er kommet ovenud igen, altså uden at jeg har efterfyldt siden sidst.

Hvad kan det skyldes at det pludselig kommer ud igennem låget? kan se der er et lille hul der i, men det går jeg ud fra skal være der, men mindes ik rigtig at jeg har kørt et 360 lup på hovedet i bilen, så med mindre konen er lidt vild i Limfjordstunnelen, ja så ved jeg sku ik hvad der kan være skyld i overløbet?
Senest rettet af vanquish99 tirs 1. mar 2011 23:33, rettet i alt 1 gang.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af VAGtech.dk »

Den sidder lige under ledningsbundet der går hen over cylinderen...

Den der oliesuger du har fundet der er IKKE meget værd :) jeg har haft en, men den holdt ikke længe da!
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hjulcylinder skift og utæt hydrauliksystem

Indlæg af vanquish99 »

undskyld jeg er ikke helt med? Altså du svare på min sidste post? Ved ikke om du misforstår eller jeg misforstår, for det jeg oplever er at der kommer olie ud, oppe ved påfyldningslåget? Ved ikke om du henviser til "udluftningsskruen" på aktuatoren?
Besvar