relæ klikker

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
B.B.
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 5. jul 2010 00:09
Geografisk sted: næstved

relæ klikker

Indlæg af B.B. »

Hej,

I dag, da jeg ville grundjustere ulven,( grundet den går hårdt i indgreb i 2 gear ) hørte jeg en klikken da den stod med tænding på, da jeg undersøger det nærmere viser det sig at det er fra det relæ som sidder til venstre for de 2 n75 relæer, det har en gummi slange der går til indsugningsspjældet der styrer luften ( tror jeg det hedder).

Da jeg har grundjusteret og kørt en lille tur , vil jeg lige prøve om den stadig klikker i relæet med motoren slukket og tænding på , men nu er det ikke relæet der klikker, nu kan man se at indsugningsspjældet bliver påvirket med små hurtige bevægelser der giver en klikken, men der er ikke nogen klikken fra relæet.

Er der nogen der ved hvad grunden er til det ?

P.S. Angående det hårde indgreb i 2 gear så forsvandt det ikke helt men jeg lagde mærke til at det kun kommer når den skifter gear med lave omdr. hvis jeg kører lidt mere frisk når jeg starter så skifter den pænt og roligt i alle gear. :?

Vh B.B.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: relæ klikker

Indlæg af KMDTHY »

Det med hak i indgreb kan være førerøret.... altså det rør udrykkerleje glider på.

Er ikke lige helt sikker på hvilken det er du mener..... Kan du tage et billede ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
B.B.
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 5. jul 2010 00:09
Geografisk sted: næstved

Re: relæ klikker

Indlæg af B.B. »

Jeg er ikke lige dus med at lægge billeder ind , men prøver lige at forklare lidt tydeligere hvor relæet sidder :)

Hvis man står og kikker ned i motorrummet ,så sidder der oppe til højre 2 stk relæer (n75) med en masse små slanger koblet på ,hvoraf det ene er vendt 180 grader, til venstre for dem sidder det omtalte relæ..

Det med at den går hårdt i indgreb, er lidt bedre forklaret , at den når at give lidt gas, inden den er er ordentligt i indgreb, så det giver et ryk i bilen når den så slipper helt..

Det kunne vel godt være førerøret der går stramt ?

Vh BB
Besvar