Lyddæmpning af dørene!

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
lupo75
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 6. okt 2015 08:20
Geografisk sted: København

Lyddæmpning af dørene!

Indlæg af lupo75 »

Jeg er lige kommet hjem efter en rigtig hyggelig dag hos Quaxius (tommy) som har hjulpet mig med at lyddæmpe mine 2 døre i lupoen. Grunden til at jeg har sprunget ud i det, er også lidt for sjovt, for hvad man kan opnå med det lyddæmpning som han har talt så meget om herinde, men også fordi jeg håbede på at det kunne hjælpe lidt på vejstøj, motor støj og andet små støj fra bilen.

Hvar det så det værd i forhold til at det kostede ialt 1200 kr. og man har brugt halvdelen af sin fri søndag på det. :)

JA, hvis man skal stille det lidt op i punktform for overskueligheden skyld så vil det se nogenlunde således ud. Jeg ved godt at det at bruge procent måske ikke er det mest præcise, men jeg håber i lupoister bære over med min dovenskab.

- motorstøj kun 5 % bedre (selvfølgelig)
- vejstøj 15 %
- Luftstøj ved højere hastighed på motorvej 15-20 % bedre
- bilen ligger bedre på vejen :roll:
- raslelyde fra døre 20% bedre

En af de ting som virkelig har givet noget, som også kom lidt bag på mig, er at der er utrolig mange raslelyde fra de døre som totalt har forsvundet, måske er det kun små raslelyde, men mange bække små....., ved i nok :)

Det er lidt mærkeligt, og jeg kan ikke selv forklare hvorfor, men bilen virker mere stabil på vejen. Det er ligesom, at bilen ikke bliver taget af sidevinden på samme måde, lidt ligesom bilen er tungere uden faktisk at være det, bortset fra de ca. 1 kilo som materialet vejer. :o

En sidste ting som slet ikke var min mening at få ordnet, men som tommy var flink lige at kigge på, var musik anlægget, det er markant, blevet bedre, lad os bare blive i procenterne, og sige 40 %. Lyden er meget bedre på grund af, at alle raslelydene er blevet fjernet og dørene er blevet gjort mere lyddæmpet.

Tak til dig Tommy, for din venlighed og den gode kop kaffe, og jeg vil håbe at min lille osteopatiske behandling hjalp lidt, på din kones hovedpine og nakkesmerter.

Bedste hilsner
Olivar
Besvar