GPS tracker til bilen!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

GPS tracker til bilen!

Indlæg af vanquish99 »

Hej alle sammen!

Går og roder med ideen om at udstyr min bil med en form for GPS sporing, og i den anledning kunne det jo være fedt med en DIY model til en sølle slat. Så derfor havde jeg en idé om at købe en gammel brugt Iphone 3G, og så sæt den et skjult sted i bilen, tilsluttet en billader... på den måde skulle jeg vel gerne kunne tracke den via det her Findme program og så ellers bare logge ind på me.com og tjek hvor nu ellers min lille rullemarie befinder sig.

Men ja så gode råd jo dyre, for de vil jo ha det meste af en formue for en Iphone 3G i brugtmarkedet. Her snakker vi noget der ligner 1500. Har selvfølgelig også søgt efter deffekte, men ja de sku ik til at støve op.

Så tænkte om der var nogen her inde der måske lå inde med en god model? Har iøvrigt en bluetooth Holux 236 GPS mus som jeg har overvejet lidt om jeg på en måde kan implementere, men det bliver noget lidt for omfattende, i forhold til at bruge en Iphone, hvor det mere eller mindre er plug and play.

hva siger i?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: GPS tracker til bilen!

Indlæg af KMDTHY »

Det chipsæt det er i den gamle 3G er bestemt ikke særlig god. Og en GPS hjælper ikke en skid når de har GSM jammere i lommen..... :( Så kan du se sidste position, selv om den måske holder i polen :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: GPS tracker til bilen!

Indlæg af 383CI »

"man" kan da købe en i harald skrald til 800 penge der er beregnet til det.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: GPS tracker til bilen!

Indlæg af KMDTHY »

383CI skrev:"man" kan da købe en i harald skrald til 800 penge der er beregnet til det.
Ha ha, sælger de GSM jammere ? :lol:

"man" kan også købe en i Kina til meget billige penge der kan ligge hele nabolaget ned :shock: 8-) :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: GPS tracker til bilen!

Indlæg af KMDTHY »

2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar