Til Italien i Lupo
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Til Italien i Lupo
I år har vi valgt at tage til Italien, med et ophold i Østrig. Og det skulle foregå i Lupotten, mest fordi at folk mente at det ikke kunne lade sig gøre.
Efter et service og en grundjustering og tjek af hydraulikolien (tak til Ole) var vi klar.
2 voksne, 2 børn og en hund plus oppakning.
En tagboks på, et telt på cykelstativet monteret på bagsmækken, og afsted det gik.
Over kassel bakker måtte den i 4 gear, ellers var der ingen problemer som sådan. Overhalinger skulle dog times nøje, der er ikke meget riv i en feriepakket Lupo.
Før alperne gik den 21.7 på literen med lidt sightseeing i bjergene omkring Plansee, da det fladede ud efter Brenner passet gik den 24.9. Farten har ligget på 120-130 på motorvejen, så jeg er egenligt meget godt tilfreds.
Men tager jeg turen igen, så skal den optimeres. Som sagt skal overhalinger times, og der er heller ikke meget overskud når det går opad.
God sommer herfra
Efter et service og en grundjustering og tjek af hydraulikolien (tak til Ole) var vi klar.
2 voksne, 2 børn og en hund plus oppakning.
En tagboks på, et telt på cykelstativet monteret på bagsmækken, og afsted det gik.
Over kassel bakker måtte den i 4 gear, ellers var der ingen problemer som sådan. Overhalinger skulle dog times nøje, der er ikke meget riv i en feriepakket Lupo.
Før alperne gik den 21.7 på literen med lidt sightseeing i bjergene omkring Plansee, da det fladede ud efter Brenner passet gik den 24.9. Farten har ligget på 120-130 på motorvejen, så jeg er egenligt meget godt tilfreds.
Men tager jeg turen igen, så skal den optimeres. Som sagt skal overhalinger times, og der er heller ikke meget overskud når det går opad.
God sommer herfra
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Til Italien i Lupo
Hejsa.
Vi har flere gange taget turen til Amsterdam og Paris, og A2 eren har trillet som en mis.
4 plus oppakning.
Dog er de optimerede - det gir' altså bare en bedre kørefornemmelse.
Mvh,
Atjuh 3L.
Vi har flere gange taget turen til Amsterdam og Paris, og A2 eren har trillet som en mis.
4 plus oppakning.
Dog er de optimerede - det gir' altså bare en bedre kørefornemmelse.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Til Italien i Lupo
Lyder som en god tur
Har selv været med Lupo i 2x Kroatien og 1x Italien.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Har selv været med Lupo i 2x Kroatien og 1x Italien.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
-
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: tors 18. sep 2014 17:41
- Geografisk sted: Hvidovre
Re: Til Italien i Lupo
Vi var 2x i Italien i vinters - den ene gang med tagboks og den anden gang uden. Vi lå på hhv knap 27km/l og 28km/l.
Bilen er ikke chippet men klarede turene helt uden problemer.
Bilen er ikke chippet men klarede turene helt uden problemer.
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Til Italien i Lupo
Godmorgen.... Jeg kørte torsdag aften kl 21 mod kz lejren Auschwitz ( i oswiecim i sydlige Polen) via Fyn og Jylland. Og var der nede fredag formiddag.. Kørte hjem lørdag morgen via berlin og wolfsburg.. Total 2800km og bilen var på turen derned kun slukket en gang for at tanke.. Og den gjorde det uden problemer af nogen art
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Til Italien i Lupo
Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste, der vover sig ud på langtur
Kollegaer og venner rystede lidt på hovedet af mig, men de ved åbenbart ikke bedre..
27/28 km/l lyder flot, det tror jeg ikke at jeg kan opnå, i hvert fald ikke med telt bagpå. Vi var også tungt læsset, og kørte ikke i eco-mode for at have bare lidt at gøre med.
Med sådan en optimering, hvad siger resten af drivlinien til det?
Kollegaer og venner rystede lidt på hovedet af mig, men de ved åbenbart ikke bedre..
27/28 km/l lyder flot, det tror jeg ikke at jeg kan opnå, i hvert fald ikke med telt bagpå. Vi var også tungt læsset, og kørte ikke i eco-mode for at have bare lidt at gøre med.
Med sådan en optimering, hvad siger resten af drivlinien til det?
-
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: tors 18. sep 2014 17:41
- Geografisk sted: Hvidovre
Re: Til Italien i Lupo
Vi var selv meget positivt overraskede da vi fortrinsvis lå mellem 110-130. Men der gik lidt sport i at file på speederen undervejs. Mest overrasket var vi dog over at tagboksen ikke kostede mere at have på.
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Til Italien i Lupo
Jeg køre uden fart pilot og andet gøjl.. Har besøg Paris 2 gange .. Amsterdam 2 gange.. Auschwitz byen 2 gange..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Re: Til Italien i Lupo
Hvem siger dog den at man ikke kan det...
Jeg har været på ferie med min datter i den gamle grønne flere gange, fuldt pakket op - sidste tur med nær 500.000 på tælleren - i Italien, Frankrig (2x) og i England med min den gamle grønne, standard - dog med fartpilot...
Jeg oplevede i Paris at der kom nogen hen og tilbød at skubbe os i gang, da motoren slukkede mens jeg holdt tilbage - Der kører vist ikke mange 3L'ere i Paris
Jeg har været på ferie med min datter i den gamle grønne flere gange, fuldt pakket op - sidste tur med nær 500.000 på tælleren - i Italien, Frankrig (2x) og i England med min den gamle grønne, standard - dog med fartpilot...
Jeg oplevede i Paris at der kom nogen hen og tilbød at skubbe os i gang, da motoren slukkede mens jeg holdt tilbage - Der kører vist ikke mange 3L'ere i Paris
Senest rettet af Thore J søn 10. jul 2016 10:57, rettet i alt 1 gang.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Til Italien i Lupo
Thore, det gør folk, der ikke ved bedre
Bortset fra at lidt mere power ved overhalinger ville have været rart, så var Lupotten en dejlig rejsemakker på langturen. Nå ja, bagagepladsen er jo ikke prangende, men man må jo udnytte hvad man har.
Bortset fra at lidt mere power ved overhalinger ville have været rart, så var Lupotten en dejlig rejsemakker på langturen. Nå ja, bagagepladsen er jo ikke prangende, men man må jo udnytte hvad man har.
Re: Til Italien i Lupo
Ja, det må det være folk der ikke ved bedre. Jeg har været meget tilfreds med en Lupo'en som rejsemakker.
Jeg tager min første langtur i den "nye" på søndag om 2 uger. Turen går til Cheltenham (over Calais) en tur på godt 1400km. Den bliver en ren luksus-tur, chippet til 85HK, aircon og fartpilot
Jeg tager min første langtur i den "nye" på søndag om 2 uger. Turen går til Cheltenham (over Calais) en tur på godt 1400km. Den bliver en ren luksus-tur, chippet til 85HK, aircon og fartpilot
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Til Italien i Lupo
jeg ser kun fartpilot?
komfortudstyr er Webasto fyr, armlæn, og uoriginal fartpilot alt andet er bare xtra dødvægt
komfortudstyr er Webasto fyr, armlæn, og uoriginal fartpilot alt andet er bare xtra dødvægt
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Til Italien i Lupo
pas Har ikke været længere syd på end Tyskland, i min og der var kun 28.grader ..Der var jeg så nødt til at dreje varmereg. væk fra "varm" så det var pisse træls da den så går ud når man stopper :/
Re: Til Italien i Lupo
...Pelle Klumpfeber skrev:Se mig, se mig, min bil er proppet med komfortudstyr...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Til Italien i Lupo
... og spild af diesel, når aircon kompressoren kørerph. skrev:jeg ser kun fartpilot?
komfortudstyr er Webasto fyr, armlæn, og uoriginal fartpilot alt andet er bare xtra dødvægt
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Til Italien i Lupo
Det der. Med aircon er noget pladder.. Vores bil nr 2 har lige været til aircon service 800kr.. De penge spare jeg i min lupo som intet har.. Selvom det i Oswiecim også var 30grader, så savner jeg det må igen måde..
Dog kunne fartpilot havde været fint, men jeg vil helst ha bilen så original som mulig..
Dog kunne fartpilot havde været fint, men jeg vil helst ha bilen så original som mulig..
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Til Italien i Lupo
kommer jo an på hvordan du bruger de ekstra kræfterPelle Klumpfeber skrev: Med sådan en optimering, hvad siger resten af drivlinien til det?
Hvis det kun bliver benyttet til at få overstået overhalinger lidt hurtigere, og lign. så sker der ikke det vilde ved det... med mindre at din kobling allerede synger på sidste vers!
.
Hvis du vælger Brian stilen 0-xx acc. osv. så er der nok ikke ret meget som holder vinteren over!
men så har jeg en komplet drivlinie til en årg.00 ...ANY-motor (Den bedste )
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Til Italien i Lupo
En AP500 (kabeltræk til speeder) eller AP9900 (Egas) er sgu't et større indgreb end at det er til at pille fra igen.Søren skrev:
Dog kunne fartpilot havde været fint, men jeg vil helst ha bilen så original som mulig..
Et 12.V udtag til køletaske i bagagerummet er et større indgreb