Skift af trykkugle?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Skift af trykkugle?

Indlæg af 2a2 »

hej derude

Jeg tror min trykkugle er ved at være flad - pumpen kører længe når jeg åbner døren (+10 sekunder) - hvorledes kan man skifte den ? Skrue den af når det hele er "koldt" og uden tryk ? Skal der luftes ud efterfølgende? (ps: synes jeg har søgt i FAQ osv men der ikke rigtig nogle tips til hvorledes man egentligt skifter den)
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Skift af trykkugle?

Indlæg af VAGtech.dk »

Det er ret simpelt, hvis du starter med AT tage stikket af pumpe, så løsner du bare kuglen en omgang og venter til olien er løbet retur, og så kan du ellers skrue den helt af og på med en ny.. indgrebet skulle nødigt tage mere end 2-3 min :)

Sent from my Desire HD using Tapatalk
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skift af trykkugle?

Indlæg af sussi »

Hej 2a2
Nu har du været medlem i 7 måneder og skrevet 10 indlæg.
Har du virkelig ikke opdaget at der er en FAQ på forsiden, når du logger ind?
I denne besvares mange af de spørgsmål der stilles.
Der er også en udmærket søgefunktion, så hvis man ikke kan finde løsningen i FAQ'en så kan man jo bare søge i "Teknik" ;) ;)
M.v.h. Sussi
Ps. Der er faktisk en endnu bedre/nemmere søgefunktion, brug linket i min signatur ;)
Senest rettet af sussi tors 3. feb 2011 15:18, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: opdateret
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Skift af trykkugle?

Indlæg af 2a2 »

takker vagtech
og sussi - jo jeg har skam set FAQ'en - men jeg spurgte om der var nogle der havde et par noter om skift af trykkuglen for det syntes jeg ikke der stod noget om nogen steder - kun at man skulle skifte den og jeg hader at stå fredag aften og finde ud af at jeg gik i gang med noget som jeg manglede nogle stumper til når jeg nu har skilt den ad
og jeg har set linket til den udmærkede hjemmeside - har haft megen glæde af den (men jeg synes heller ikke jeg har set noget omkring skift af den kugle der :-)

mvh - ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skift af trykkugle?

Indlæg af sussi »

Se her
viewtopic.php?f=22&t=30
Har lige penslet det lidt mere ud på denne side ;) ;)
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Skift af trykkugle?

Indlæg af 2a2 »

takker - den havde jeg ikke lige set - går i gang med projektet i morgen

mvh - ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Skift af trykkugle?

Indlæg af 2a2 »

forøvrigt - hvis det havde været en lupo og ikke en A2 3L så havde det nok kun taget en 2-3 minutter - men der altså ikke megen plads i motorrummet så det bliver lidt mere bøvlet der
Da jeg fik den gamle kugle ud var den forsynet med gevind på en ekstra neddrejet del på den yderste spids - det var den nye ikke forsynet med men da o-ringen sidder oppe kraven ovenover vurderede jeg at det var ligegyldigt - er der nogen der har observeret det samme?

mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Besvar