Airbag lampe og fejlkode 01299 efter montage oliefyr

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
MSEriksen
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 11. jun 2014 20:36
Geografisk sted: Aarhus - Arbejde Esbjerg

Airbag lampe og fejlkode 01299 efter montage oliefyr

Indlæg af MSEriksen »

Hej alle,

Jeg bøvler lidt med en airbag lampe samt en fejlkode 01299 på min lupo efter jeg har monteret et webasto oliefyr i den.

Det startede sådanset fint med at fyret køre som det skulle samt ingen fejkoder. Jeg havde i midlertidig fået vendt polariseringen på ledningerne til blæseren så den ikke startede.

Ok, jeg bytter rundt på de to ledninger og nu virker blæseren og fyre som de skal.

Der er så kommet en airbag fejl efter det hele er samlet igen og jeg kan kun udlæse fejlen 01299 kort inde Vag 12.12 mister forbindelsen.

Har kun rodet i midterkonsollen og ikke i nærheden af airbagen.

Nogen der har oplevet det samme?

Jeg mistænker løse forbindelser i diasonestikket efter jeg har rodet med det anden gang...


Vh Mikkel
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Airbag lampe og fejlkode 01299 efter montage oliefyr

Indlæg af sussi »

Kommer fejlen igen efter en nulstilling :?:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
mak
Indlæg: 38
Tilmeldt: man 28. apr 2014 23:35
Geografisk sted: Nykøbing Falster

Re: Airbag lampe og fejlkode 01299 efter montage oliefyr

Indlæg af mak »

Antager du har gået samtlige sikringer igennem?
På min fars sharan var der fejl på selve kontakten til fyret hvilket medførte at vcds ikke kunne komme i kontak med noget som helst.
Mvh Michael
MSEriksen
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 11. jun 2014 20:36
Geografisk sted: Aarhus - Arbejde Esbjerg

Re: Airbag lampe og fejlkode 01299 efter montage oliefyr

Indlæg af MSEriksen »

Hej Igen.

Sussi: Ja fejlen kommer igen ca 2 sekunder efter nulstilling, Jeg prøver med en anden tester i løbet af ugen og ser om den giver samme resultat.

Mak: Ja alle sikringer er blevet gennemgået,og fundet OK. Det lyder spændende med din oplevelse med fyret. Hvilken kontakt var skyld i problemerne?
Var det selve uret, eller kontakten i relæet?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Airbag lampe og fejlkode 01299 efter montage oliefyr

Indlæg af sussi »

Det lyder det som en dårlig forbindelse. :cry:
El på en Lupo, er noget mærkeligt noget :geek:
Sussi
Lidt af et langskud, er radioen afmonteret når du tester, men hvis det tidligere virkede med den monteret, burde det vel også gøre det nu :roll:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar