kobling er trukket hele tiden
Re: kobling er trukket hele tiden
Fik tjekket aktuatoren med scop og kurven så fin ud ...
Har lige rykket gearkassen af men burde man ik kunne se hvis føringsrør og udrykkerleje var defekte ?
Og så lagde jeg mærke til en anden ting , når koblingskablet er pillet af er der Meget slup i koblingsarmen .. Skal der være det ?
Har lige rykket gearkassen af men burde man ik kunne se hvis føringsrør og udrykkerleje var defekte ?
Og så lagde jeg mærke til en anden ting , når koblingskablet er pillet af er der Meget slup i koblingsarmen .. Skal der være det ?
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: kobling er trukket hele tiden
Jo - det burde du kunne se rimeligt nemt
Slup - altså da gearkassen sad på ?
Eller når den er afmonteret ?
Slup i forhold til hvad ?
Slup - altså da gearkassen sad på ?
Eller når den er afmonteret ?
Slup i forhold til hvad ?
Re: kobling er trukket hele tiden
Sig mig lige engang skal der sidde en fjeder på koblings armen uden på gearkassen ?????..
Re: kobling er trukket hele tiden
Med slup mener jeg det det stykke vandring fra yder punkt til hvor jeg mærker modstand fra udrykkerlejer rammer trykpladen ....
Udrykkerleje og føringsrør ser i mine øjne fejlfri ud og kan bevæge sig uhindret frem og tilbage ...
Udrykkerleje og føringsrør ser i mine øjne fejlfri ud og kan bevæge sig uhindret frem og tilbage ...
Re: kobling er trukket hele tiden
Og det var mens den sad på ...
Men der er os lidt slup i de stråler hvor gaflerne der holder udrykkerlejer sidder ...
Lige nu tænker jeg den er hoppet i de stråler eller os at der måske skulle ha sidder en fjeder på koblingsarmen som er faldet af
Men der er os lidt slup i de stråler hvor gaflerne der holder udrykkerlejer sidder ...
Lige nu tænker jeg den er hoppet i de stråler eller os at der måske skulle ha sidder en fjeder på koblingsarmen som er faldet af
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: kobling er trukket hele tiden
Der skal ikke sidde en fjeder.
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- KMDTHY
- Indlæg: 4989
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: kobling er trukket hele tiden
Fjeder? Det koster et billederunebach skrev:Sig mig lige engang skal der sidde en fjeder på koblings armen uden på gearkassen ?????..
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: kobling er trukket hele tiden
Ingen fjeder.
Og du er 100 på at den svejsning er 112% OK
Og du er 100 på at den svejsning er 112% OK
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: kobling er trukket hele tiden
Hmmmm, kan da godt prøve en gang til:
Der skal ikke sidde en fjeder.
Mvh,
Atjuh 3L.
Der skal ikke sidde en fjeder.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: kobling er trukket hele tiden
Skal…skal ikke. Som man si'r. De to huller (et hul i armen og et tilsvarende i øret på huset) indikerer "skal". Og så vidt jeg husker, er der osse én på en tegning i det oprindelige materiale fra 1998.
Jeg har selv engang stillet spørgsmålet i dette forum. Uden at blive klogere. Jeg har afprøvet med/uden fjeder i praksis, og det kan give en variation på spændingsmålingen under drift…på anden decimal. Nu ved jeg godt, at nogle sværger til 1,87 volt som væsentligt bedre end 1,90. Da min Audi havde det værst med føringsrøret til udrykkerlejet, kørte den på et tidspunkt med langt under 1 volt - uden at det var specielt føleligt.
SSåååeehh deeeet.
Eller: Glem alt om den fjeder.
Jeg har selv engang stillet spørgsmålet i dette forum. Uden at blive klogere. Jeg har afprøvet med/uden fjeder i praksis, og det kan give en variation på spændingsmålingen under drift…på anden decimal. Nu ved jeg godt, at nogle sværger til 1,87 volt som væsentligt bedre end 1,90. Da min Audi havde det værst med føringsrøret til udrykkerlejet, kørte den på et tidspunkt med langt under 1 volt - uden at det var specielt føleligt.
SSåååeehh deeeet.
Eller: Glem alt om den fjeder.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: kobling er trukket hele tiden
De to andre ting: Hvor meget frigang - med gearkassen monteret afhænger af, hvor slidt koblingen er, og det er da uden betydning (altså frigangen - ikke sliddet).
Gaffelstykket vil altid have en lille smule slup i forhold til akslens strålet, det ligger i konstruktionen og er altså også uden betydning for funktionen.
Hvilket jo altsammen er så udmærket…men det løser jo ikke det grundlæggende problem.
At den foretager udkobling, så snart tændingsnøglen drejes, er jo som det skal være. Hvis den ikke slipper i nogensomhelst af de situationer, hvor det er forventet, forekommer det mig mest sandsynligt at den bare ikke kan komme af med trykket. Og hvis det ikke ligger i hydraulikstations sære relæstyrede dims med tværboringer og jegskalgi dig (som endnu ingen har formået at forklare mig eller andre de finere detaljer i), kommer jeg til at tænke på slangen…man har før set hydraulikslanger, der med alderen går lidt i opløsning eller laver "veneklapper" af noget af det indvendige lag gummi. Ja, ja …det kan godt være, at det er langt ude, men klokken er også mange.
Gaffelstykket vil altid have en lille smule slup i forhold til akslens strålet, det ligger i konstruktionen og er altså også uden betydning for funktionen.
Hvilket jo altsammen er så udmærket…men det løser jo ikke det grundlæggende problem.
At den foretager udkobling, så snart tændingsnøglen drejes, er jo som det skal være. Hvis den ikke slipper i nogensomhelst af de situationer, hvor det er forventet, forekommer det mig mest sandsynligt at den bare ikke kan komme af med trykket. Og hvis det ikke ligger i hydraulikstations sære relæstyrede dims med tværboringer og jegskalgi dig (som endnu ingen har formået at forklare mig eller andre de finere detaljer i), kommer jeg til at tænke på slangen…man har før set hydraulikslanger, der med alderen går lidt i opløsning eller laver "veneklapper" af noget af det indvendige lag gummi. Ja, ja …det kan godt være, at det er langt ude, men klokken er også mange.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: kobling er trukket hele tiden
Problemet med den trækker koblingen blev løst tidligere i tråden ved at skifte aktuatoren ..
Problemet nu er koblingsværdierne som er på 1.85 og 2,7 .. Har målt aktuatoren manuelt med scope og den ser fin ud. Og har afmonteret gearkassen for at kigge til udrykkerleje føringsrør og kobling .... Men alt ser i mine øjne fint ud ... Gear/kobling har kun kært 70000km ..
Kan fjedrene på trykpladen blive "svage" så jeg ikke får de ønskede koblings værdier .... Vil ha koblings armen afmonteret idag og ha den nær studeret der må være et eller andet skørt med den
Problemet nu er koblingsværdierne som er på 1.85 og 2,7 .. Har målt aktuatoren manuelt med scope og den ser fin ud. Og har afmonteret gearkassen for at kigge til udrykkerleje føringsrør og kobling .... Men alt ser i mine øjne fint ud ... Gear/kobling har kun kært 70000km ..
Kan fjedrene på trykpladen blive "svage" så jeg ikke får de ønskede koblings værdier .... Vil ha koblings armen afmonteret idag og ha den nær studeret der må være et eller andet skørt med den
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: kobling er trukket hele tiden
Ja - kontroller lige den svejsning rigtigt godt, op i skruestikken og se om du kan dreje armen, et eller andet må der sgu være galt, sad udrykkerlejet helt rigtigt i de fjedre ?
Det lyder altså underligt hvis der ikke rigtigt er noget at se
Det lyder altså underligt hvis der ikke rigtigt er noget at se
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: kobling er trukket hele tiden
Da det er set flere gange at man kan indstille den nedre værdi men ikke den øvre værdi, og efter grundjustering passer begge værdier igen, vil jeg bare have verificeret:
Er du 100% sikker på at koblingsaktuatoren er okay?
Blev der forsøgt grundjustering EFTER skift af koblingsaktuator? (Hvis ja, hvad skete der?)
Mvh,
Atjuh 3L.
Er du 100% sikker på at koblingsaktuatoren er okay?
Blev der forsøgt grundjustering EFTER skift af koblingsaktuator? (Hvis ja, hvad skete der?)
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: kobling er trukket hele tiden
Ja forsøgte grundjustering efter skift af aktuator men den ville ikke gå igang der stod bare wait !! ...
Læste i en tråd at radioen skal kobles fra under grundstilling .. Har det noget på sig ?
Læste i en tråd at radioen skal kobles fra under grundstilling .. Har det noget på sig ?
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: kobling er trukket hele tiden
I nogle tilfælde JA, visse biler KAN IKKE grundjusteres med radioen i
Og hvis den ikke vil, så prøv igen, igen og igen
Og hvis den ikke vil, så prøv igen, igen og igen
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: kobling er trukket hele tiden
Samlede bilen og afmonterede radioen ... Og Wupti så ku jeg få koblings værdierne til at passe og den starter på en grundindstilling ..... Og bom så kom der et nyt problem .. Den køre de 28 punkter igennem 2 gange og på anden runde ved punkt 28 skriver den rtmf ... Den skriver som følger Rtmf. 28,0. 12,0. 3,95. ... What to do ...
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: kobling er trukket hele tiden
Søg på rtfm i linket i min signatur herunder
Sussi
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: kobling er trukket hele tiden
Så er luppen på vejen igen .. Og har aldrig kørt bedre ..
Den havde knækket en skiftegaffel i gearkassen men efter den blev skiftet kunne jeg stadig ikke grundjustere og endte i endnu en rtmf 12 .... Men sad så og gennemgik tråde omkring rtmf 12 og fandt en der skrev man skulle holde øje med om den tændte baklyset i trin 6 og 7 og hvis ikke var 2 stik blevet forbyttet .. Min tændte det så i trin 4-5 .. Byttede de 2 små stik rundt på gangstelleren og Wupti .. Den køre nu som en drøm
Og igen tusind tak til jer har gidet at bruge jeres tid på at hjælpe mig ... Vh rune
Den havde knækket en skiftegaffel i gearkassen men efter den blev skiftet kunne jeg stadig ikke grundjustere og endte i endnu en rtmf 12 .... Men sad så og gennemgik tråde omkring rtmf 12 og fandt en der skrev man skulle holde øje med om den tændte baklyset i trin 6 og 7 og hvis ikke var 2 stik blevet forbyttet .. Min tændte det så i trin 4-5 .. Byttede de 2 små stik rundt på gangstelleren og Wupti .. Den køre nu som en drøm
Og igen tusind tak til jer har gidet at bruge jeres tid på at hjælpe mig ... Vh rune