Lupo vil ikke altid starte.

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af klavshansen »

Nu har vi prøvet lidt flere ting.

Leverede den til min bror, som har prøvet at starte den i nu 3 dage, med 24 timers interval.
den starter PERFEKT og køre PERFEKT hver gang.
Vi spekulere på om det kan være noget der forstyrer startspærren chippen.
Jeg har jo en anden nøgle fra andet bilmærke samt alarm til huset som bruger chip i samme bundt..?

Skal lige siges, at min bror kun har fået udleveret nøglen til lupoen. så ingen forstyrrelser.

andre der har oplevet noget liggenden?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af Atjuh 3L »

Nej, men det er jo nemt nok at prøve ved at tage de andre nøgler ud af bundtet.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af klavshansen »

Nu har vi testet det med nøglerne, den gør det stadig.

Vi har også udskiftet knastaksel føleren G40 .
Den skriver stadig samme fejl

Billede

Fejlen vises når,
Gammel føler er monteret,
Ny føler monteret.
Ingen føler monteret,

Så må det jo være en dårlig forbindelse et sted. Knækket ledning, irret stik eller ligende.

Hvor har i oplevet sådan en fejl henne i forhold til G40 sensor .
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af klavshansen »

99% sikker på at fejlene er fundet.

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Med de to fejl på knast og omdr føler - kunne jeg godt mistænke ledningsnettet lige under tandempumpen, det er ret almindeligt at de ledninger bliver slidt over ;) og så kører den nemlig på starteren uden at starte :) men det virker lidt underligt det kun er når den er kold :?
Vi har jo 10-15 år gamle biler, og med de tynde ledninger, der er mange steder, forekommer der fejl på ledningsnettet oftere og oftere :twisted:
Men godt du fandt fejlen, og dejligt at du meldte tilbage :D
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - nemlig ja ;) det er ikke første gang det er set :lol:
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af klavshansen »

Kim B Olesen skrev:Ja - nemlig ja ;) det er ikke første gang det er set :lol:
Nej min bror lavede der på sin egen lupo i sidste uge, så han ville lige tjekke min i dag :-) . Håber det løser alle fejl.
Vender tilbage
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af klavshansen »

Så er der gået en uge.
Lupoen har ikke laver fejl eller haft startproblemer siden den fik loddet kablerne.

Takker for alle de gode råd.
Ved med sikkerhed tilbage [WINKING FACE]

God jul og godt nytår
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af Qaxius »

Dysepakningssæderne skal slibes, inden du skifter dem.
Ellers bliver de utætte igen.
Men start da ud med at udlæse dine dysetal.

Ind i "motor" og skriv 013 og klik på "kør".

Så måler du dem med en driftvarm motor i tomgang og ved kørsel med fast hastighed. f.eks 80kmt på landevej.

Tag screenshot af begge dele.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
BobbyN
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 21:31
Geografisk sted: Sydsjælland
Kontakt:

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af BobbyN »

Hej Lige et spørgsmål til de ledninger. Hvilken motorkode har din motor og hvor gemte de ledninger sig henne? Har en mistanke om at min egen Lupo har samme problem. Dog er det kun begynde med gearne den driller med i dag. men har den sidste uge taget sikring 23 og den springer uanset hvordan jeg gør. må indrømme jeg er ikke mekaniker og kun amatør men elsker at lære noget nyt. Køre selv med en AYZ motor og synes ikke at kunne se nogen ledninger oppe fra hvor de er kortsluttet.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af Thore J »

BobbyN skrev:.. hvor gemte de ledninger sig henne? ...
Det står i tråden :D

og ledningsnettet er ens på begge motorer..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
BobbyN
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 21:31
Geografisk sted: Sydsjælland
Kontakt:

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af BobbyN »

Ja nu har jeg læst tråden op og ned. Må konstatere jeg ikke bliver kloger på hvor de ledninger sidder. Skal man stå nedefra og kigge op eller oppe fra og ned. har kigget med lys og lygte oppe fra og kan ikke blive kloger. og hvor meget skal jeg skille ad for at finde ledningen. jeg er ikke mekaniker men har lidt kendskab i småtingsafdelingen dog intet omkring ledningsnet på nogen måde ej heller måliger af ledninger. :(
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo vil ikke altid starte.

Indlæg af Thore J »

Se på billederne, især det øverste...
Kim B Olesen skrev:Med de to fejl på knast og omdr føler - kunne jeg godt mistænke ledningsnettet lige under tandempumpen, det er ret almindeligt at de ledninger bliver slidt over ;) og så kører den nemlig på starteren uden at starte :) men det virker lidt underligt det kun er når den er kold :?

Men står foran motoren og kig på den.. Tandempumpen er den ting som stikker en smule ud øverst i højre ende af motoren..

Der er et billede her... HINT: jeg søgte på tandempumpe
viewtopic.php?f=13&t=5903&p=55389&hilit ... mpe#p55389
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar